רשלנות רפואית באבחון מחלת לימפומה

מחלת הלימפומה היא שמה הלועזי של סרטן בבלוטות הלימפה. מדובר על מחלה ממארת וקטלנית הבאה לידי ביטוי בגידולים סרטניים בבלוטות הלימפה או מערכת הלימפה. אבחון לימפומה בשלביה הראשוניים, הוא המפתח לטיפול יעיל במחלה ומשפר לאין ערוך את הסיכויים להחלים ממנה.

על אותו משקל בדיוק גילוי מאוחר, אבחון שגוי או טיפול קלוקל במחלה, מפחיתים כולם באופן דרמטי את סיכוייו של החולה בה להחלים. כאשר אלו מתרחשים בשל חוסר שימת לב מספקת מצדם של גורמים רפואיים שעמם בא במגע אותו מטופל, הנזקים שיכולים להיגרם לו הם עצומים ובהתאם לכך – עלולה לקום לו ולבני משפחתו עילה להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית מחלת לימפומה.

מהן העילות הנפוצות להגשת תביעות בגין רשלנות רפואית מחלת לימפומה?

כשלים רפואיים הנוגעים לממשק של רופאים, אחיות וגורמי מעבדה מול אדם הסובל מגידולים במערכת הלימפה, יכולים להתרחש במספר צמתים שכיחים, והם:

אבחון מאוחר של המחלה

עיכוב באבחון מחלת הלימפומה יכול להוביל להתפשטות הסרטן ממערכת הלימפה של החולה לאיברים נוספים בגופו, אליהם לא בהכרח היתה מגיעה אילו היתה מאובחנת ומטופלת בשלב מוקדם יותר. ככל שהסרטן הופך מפושט יותר, כך היכולת לטפל במחלה ביעילות הולכת ופוחתת, ועמה – גם סיכויי ההחלמה של המטופל.

טיפול שגוי במחלה

סרט הלימפומה יכול לבוא לכלל ביטוי בתצורות מגוונות אצל החולים בו. משום כך, ישנה משמעות רבה לבחירה בטכניקת הטיפול הנכונה לכל מטופל באופן פרטני, אם רוצים לנצח את המחלה ביעילות. כאשר שיטת הטיפול הנבחרת עבור החולה היא שגויה ואינה מתאימה למצבו הפרטני, גדלים הסיכויים לכך שיגרם לו סבל מיותר, שהטיפול לא יהיה אפקטיבי עבורו ושסיכויי ההישרדות שלו – ילכו ויצטמצמו בשל כך.

מתן טיפולים באופן מרושל

בטיפול בחולי סרטן בלימפה, חשוב לא רק לבחור בשיטת הטיפול המתאימה ביותר, אלא גם ליישם את שיטת הטיפול הנבחרת באופן תקין. מתן הטיפול בצורה בלתי תקינה, לא רק שאינו מועיל לחולה, אלא עשוי גם להחמיר את מצבו במידה ניכרת.

אי קבלת הסכמה מדעת מהמטופל

בכל מתן טיפול רפואי, הגורם המטפל מחויב להבהיר היטב למטופל את מהות הטיפול המוצע לו – על סיכויי ההצלחה והסיכונים הגלומים בו, לרבות החלופות הקיימות למתן טיפול זה, ולקבל מהמטופל הסכמה בכתב לקבלת הטיפול.

נושא זה רלוונטי למעשה לכל סוג של טיפול רפואי ותקף ביתר שאת בהקשר לטיפולים במחלות ממאירות, שבהן ההחלטה לטפל במחלה בשיטות מסוימות, כרוכה בתופעות לוואי רבות שיכולות לשבש מאוד את שגרת חייו של החולה, להסב לו סבל רב ואף להחמיר את מצבו בעקבות סיבוכים שיכולים להתרחש במקרים מסוימים.

הימנעות מביצוע תיאום ציפייות מקדים ומסודר מול חולי סרטן הלימפה, עלולה לגרום להם סבל רב ומיותר, ובייחוד אם הטיפול שניתן להם לא הועיל, ואף הסב לחולה נזק. לכן תביעות רשלנות רפואית בלימפומה מוגשות לעיתים גם תחת עילה זו.

האם רופא משפחה יכול להיות אחראי לכשל באבחון מחלת לימפומה?

רופאי משפחה המזהים אצל מטופליהם אחד או יותר מבין התסמינים האופיינים לסרטן הלימפה, נדרשים להפנות את אותם מטופלים לבירור נוסף, בין אם במסגרת הפנייה לביצוע בדיקות אבחנתיות רלוונטיות ובין אם במסגרת הפנייה לרופא מומחה.

רופא משפחה שלא פועל כך חרף העובדה שישנם תסמינים ברורים למדי שמטופל זה או אחר מציג, חוטא למקצוע, מסכן את מטופליו בפגיעה קשה בבריאותם ומונע מהם את ההזדמנות לקבלת טיפול אפקטיבי למחלה. התנהלות כזו שאין לה צידוק מקצועי, אינה עולה בקנה אחד עם מבחן הרופא הסביר, המהווה אבן בוחן לאומדן ההתנהלות המקצועית התקינה של רופאים. לכן רופא הנוהג כך, מסכן גם את עצמו בתביעת נזיקין.

רשלנות רפואית באבחון הסוג של סרטן הלימפומה

מחדל נוסף שעלול להתרחש בהקשר לאבחון מחלת לימפומה, נוגע לאבחון שגוי של סוג הסרטן במערכת הלימפה. קיים יותר מסוג אחד של סרטן לימפה, ולכן מלאכת האבחון של סוג הלימפומה הספציפית, מונחת בידיהם האמונות של מומחי המטואונקולוגיה.

כאשר רופא מומחה מגיע לאבחנה שגויה של סוג הלימפומה, הוא הופך חשוף לתביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית באבחון לימפומה, באם החולה ניזוק מהאבחון המוטעה ויתגלה כי רופאים אחרים בתחום זה היו מצליחים לזהות נכונה את סוג המחלה בנסיבות המקרה.

רשלנות רפואית בבחירת סוג הטיפול למחלת הלימפומה

קיימים מספר סוגי טיפולים הרלוונטיים למחלת הלימפומה, כשהבחירה בסוג הטיפול הרלוונטי, תלויה במידה רבה בסוג הלימפומה שאובחנה. במקרים של לימפומה על שם הודג’קין, טיפולי כימותרפיה בשילוב עם הקרנות, נחשבים אפקטיבים במיוחד עם סיכויי הצלחה העולים על 85 אחוזים. ישנו גם טיפול שנקרא ABVD הכולל שילוב בין תרופות מסוגים שונים, שנחשב יעיל ביותר בפני עצמו.

גם השתלה של מח עצם בשילוב טיפולי כימותרפיה במינון גבוה, היא פתרון מקובל בחלק מהמקרים. לעומת זאת, בסרטן לימפומה שאינו מסוג הודג’קין, הטיפולים האגרסיביים הם לרוב אפקטיביים יותר מטיפולים מתונים. אולם כאשר המטופל מופנה לקבלת טיפול שאינו מתאים לסוג הלימפומה שלו, או למצבו הרפואי האישי, נשקפת לבריאותו ולסיכויי הרמיסיה שלו, סכנה גדולה.

כך גם בביצוע טיפולי הקרנות כאשר הדבר אינו רלוונטי למצבו של המטופל, או ערבוב לא תקין בין טיפולים תרופתיים מסוגים שונים. כל אלו חושפים את החולה לנזקים מרחיקי לכת ואף לסכנת חיים של ממש, ואת הרופא שבחר בטיפול השגוי – לסיכון לתביעת רשלנות רפואית שעשויה להיות מוגשת כנגדו בשל כך.

כמה פיצויים ניתן לקבל כשמגישים תביעה נזיקית על רשלנות רפואית בסרטן הלימפומה?

כאשר מגישים תביעת פיצויים עקב מקרה של רשלנות רפואית במחלת לימפומה, גובה הפיצוי הכספי שבית המשפט יפסוק לטובת הזוכה בתיק, הוא נושא דינמי התלוי במשתנים רבים. הנתון הראשון שנלקח בחשבון לעניין זה, הוא כמובן היקף הנזק שנגרם למטופל בשל המחדל הרפואי המדובר.

בית המשפט נדרש גם לסוגיית היכולת למנוע מהמטופל את אותו הנזק על ידי בחירה בטיפול אחר או התנהלות אחרת מצד הגורמים הרפואיים העומדים לדין. בנוסף, היכולת לקבל פיצויים בסכום משמעותי בהגשת תביעות מסוג זה, היא נגזרת של היכולת לבסס את הטענה לקשר שבין טיב הטיפול הרפואי שניתן לתובע, ובין הפגיעה שנגרמה לו.

זהו קשר שלא פשוט לבסס בבית המשפט ולכן נהוג להסתייע ברופאים מומחים להצגת חוות דעת מקצועית במסגרת התביעה. אף שהשגת חוות דעת רפואית כזו מרופא מומחה בעל שם, כרוכה בעלות כספית לא מבוטלת, יש בהצגתה בבית המשפט כדי להגדיל באופן משמעותי מאוד את סיכויי ההצלחה בתביעה ולהשיא את סכום הפיצויים שבית המשפט יפסוק לטובת הנפגע.

לסיכום

אם אתם זקוקים למידע נוסף על אופן ההתנהלות במקרי רשלנות רפואית במחלת הלימפומה, משרד עורך דין כפיר דיין דובב – הוא הכתובת עבורכם. זה הזמן לפנות לתיאום התייעצות משפטית אישית, שבה נבחן את נסיבות המקרה שלכם ונעריך מה דרוש כדי שתוכלו לממש את הזכויות שלהם באופן מיטבי. לקביעת שיחת הייעוץ שלכם – ללא התחייבות מצידכם, מלאו את הפרטים בטופס הבא ונציג ממשרדנו ידאג ליצור עמכם קשר בהקדם.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית מחלת לימפומה
רשלנות רפואית מחלת לימפומה
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ