לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם

כאשר נגע סרטני שנוצר ברירית הרחם, אינו מאובחן בשלב מוקדם מספיק, הדבר מוביל  לכך שהמטופלת אינה מופנית לקבלת הטיפול שלו היא זקוקה במועד הנכון. למצב כזה יש, מטבע הדברים, פוטנציאל גדול להוביל לפגיעה נרחבת בבריאותה של המטופלת, שהנגע הסרטני עלול להתפשט באין מפריע לאזורים חדשים בחלל הבטן ולהסב לגופה נזקים בלתי הפיכים ומסכני חיים.

על רקע זה עולה לא אחת השאלה המתבקשת: האם ניתן היה לאבחן את המחלה בשלב מוקדם יותר כדי לטפל בה ביעילות? האם רופאיה של החולה עשו כל שביכולתם על מנת למנוע כשלים באבחון הסרטן ברירית הרחם? אלו הן שאלות רגישות ומורכבות שאמנם לא פשוט לענות עליהן מבחינה רפואית או משפטית. אולם במאמר זה נציג מידע חיוני בנושא, שיכול לסייע למי שחושדים כי נפגעו מרשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם, למצוא את התשובות שהם מחפשים.

הסכנות הכרוכות ברשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם

כאשר גידול סרטני שנוצר ברקמה הרירית ברחם איננו מאובחן בשלב מוקדם דיה או שאינו מאובחן כלל ועיקר, החולה הופכת חשופה לפגיעות מרחיקות לכת במצבה הבריאותי, ובכלל זה לנזקים בלתי הפיכים לפוריותה. לכך נלווית גם סכנת חיים ממשית, אשר הולכת וגדלה ככל שמתן הטיפול המתאים לסרטן רירית הרחם, מתעכב למשך זמן ארוך יותר.

לאור הסכנות החמורות שאי גילוי של סרטן רירית הרחם, חושף אליהן מטופלות, רופאי משפחה ורופאי נשים מצופים לנקוט משנה זהירות בהקשר לנשים המשתייכות לקבוצות סיכון ידועות, המועדות לתחלואה בסרטן מסוג זה.

בהתאם לכך, כשמתעורר החשד לכך שגורם רפואי כזה או אחר שהמטופלת פנתה אליו בהקשר למחלתה, לא בדק אותה באופן יסודי דיה ולא הקפיד להפנותה לביצוע הבדיקות שנדרשות להגעה לאבחנה מבדלת – יש מקום לבדוק האם מדובר במקרה של רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם, ואם הפגיעה הבריאותית שנגרמה למטופלת היא תוצר של התרשלות זו.

מהו סרטן רירית הרחם ומדוע קריטי לאבחן אותו בשלב מוקדם?

סרטן ברירית הרחם הינו נגע סרטני אשר נוצר במערכת הרבייה בנשים, בשכיחות גבוהה יחסית. במקרים רבים מדובר על גידול מסוג אדנוקרצינומה, שהמקור שלו הוא בתאי האפיתל של רירית הרחם. גידולים אלו, שלא בשונה מסוגי סרטן אחרים, מגיבים טוב יותר לטיפולים המתבצעים כשהם עדיין צעירים ולא מפושטים – מה שמגדיל משמעותית את סיכויי ההחלמה של המטופלת. לכן קריטי כל כך לאבחן את הסרטן ברירית הרחם בשלב מוקדם ככל הניתן.

ההשלכות המצערות של אי גילוי הסרטן ברירית הרחם בשלביו הראשוניים

במקרה שבו סרטן ברירית הרחם איננו מתגלה בשלביו ההתחלתיים, הגידול הממאיר עלול להתפשט  לאיברים נוספים בגוף החולה, ובכלל זה גם לאיברים פנימיים אחרים הנמצאים בחלל הבטן שלה. אף על פי כן, במקרים שבהם האבחון של המחלה מתבצע בשלבים היותר מוקדמים להופעת הגידול,  סיכויי הריפוי של החולה גדלים במידה ניכרת.

על אותו המשקל בדיוק, כל איחור בזיהוי של הגוש הסרטני שנוצר ברירית הרחם, גורר איחור במתן הטיפול לחולה. בכך העיכוב בגילוי המחלה למעשה מצמצם באופן דרמטי את סיכוייה של החולה להירפא. זאת מאחר וגידולים סרטניים ברירית הרחם אשר אינם מטופלים כהלכה, הם בעלי פוטנציאל התפשטות רב, אשר מגדיל גם את הסיכון להיווצרותם של נזקים קשים וסיבוכים חמורים כתוצאה מכך.

לאור ההשלכות הרות האסון הללו, כל גניקולוג שאליו פונה מטופלת, נדרש לגלות ערנות רבה להופעתם של סימפטומים חריגים במערכת הרבייה של המטופלת, ולבטח באם היא משתייעת לקבוצת סיכון ידועה המועדת לפגיעה מגידולים ממאירים ברירית הרחם.

רופא שאינו מקדיש למטופלות שלו את תשומת הלב הראויה, עלול לפספס בשל כך אבחנה שיכולה להציל את חייהן ולחסוך מהן סבל רב ומיותר. באופן זה, הוא גם חושף את עצמו לתביעות נזיקין שעלולות להיות מוגשות כנגדו על ידי נפגעות רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם.

מהן קבוצות הסיכון הידועות המועדות לתחלואה בסרטן רירית הרחם?

ישנן כמה קבוצות באוכלוסיה שנחשבות מועדות לתחלואה בסרטן רירית הרחם, בסבירות גבוהה ביחס לאוכלוסיה הכללית. עם הקבוצות הנ”ל ניתן למנות:

  • נשים בגילאי 50 ו- 60 נמצאות בסיכון גבוה יותר להופעת גידולים סרטניים ברירית הרחם.
  • נשים בעלות רמות אסטרוגן גבוהות.
  • נשים בעלות שחלות פוליציסטיות.
  • נשים במשקל עודף.

מלבד העובדה שישנן נשים שנמצאות בקבוצות סיכון עם סיכויי תחלואה גבוהים לסרטן רירית הרחם, מצופים רופאי משפחה ורופאי נשים לשים לב לדיווחים של מטופלות על תסמינים מסוימים, שעלולים להצביע על צורך בבירור נוסף ובבדיקות אבחנתיות לשלילת האפשרות לסרטן הרחם. על התסמינים האלו נפרט בשורות להלן.

הסימפטומים הקלאסיים של סרטן הרחם שהרופאים מצופים לזהות

בין 4 הסימפטומים הקלאסיים שעשויים להצביע על נוכחותם של גידולים סרטניים ברירית הרחם, ואמורים לעורר את חשדם של רופאי נשים, ישנם:

  1. דימום מוגבר
  2. ירידה בתיאבון
  3. בחילה
  4. ירידה בלתי צפויה במשקל

אולם חרף האמור מעלה, יש לסייג ולומר כי לא בכל המקרים של סרטן ברירית הרחם, בהכרח ניתן לחזות בתסמינים הללו בשלביה ההתחלתיים של המחלה. דווקא משום כך, נודעת חשיבות רבה לכך שרופאי משפחה וגניקולוגים יקפידו לבחון את תיקה הרפואי של כל מטופלת שמגיעה אליהם, להתבונן על הסיפור המשפחתי שלה ולהפנות אותה לבדיקות סקר תקופתיות, באם היא משתייכת לאחת מקבוצות הסיכון שמנינו לעיל.

רשלנות רפואית באי הפניית המטופלת לבדיקות אבחנתיות רלוונטיות

אבחון של סרטן ברירית הרחם כמו גם שלילתו, עובר דרך תשאול יסודי של המטופלת בנוגע להיסטוריה הרפואית שלה, ההיסטוריה המשפחתית (סיפור משפחתי של מחלות אונקולוגיות) וגורמי סיכון שעשויים להשפיע עליה. זאת בד בבד לביצוע בדיקה גניקולוגית מדוקדקת ויסודית. יחד עם זאת, רופאי נשים מצופים לדעת כי לא כל הבדיקות מניבות בהכרח תוצאות אמינות במאת האחוזים, בהקשר לגילוי של סרטן הרחם.

ישנן למשל בדיקות כמו משטח פאפ, שלא בהכרח מאפשרות זיהוי של תאים סרטניים באפיתל הרחם, בשלביה ההתחלתיים של המחלה. מסיבה זו בדיוק, יש צורך להפנות מטופלות בקבוצת סיכון להופעת סרטן ברחם, לביצוע בדיקות סקר תקופתיות, כדוגמת בדיקת אולטרסאונד גנקולוגית שבמסגרתה מתבצעת סקירה של פנים הרחם והשחלות בעזרת מתמר חיצוני או אולטרסאונד וגינלי על פי מצב המטופלת והנסיבות.

במקרים שבהם מתגלה בחלל הרחם רקמה חשודה במסגרת האולטרסאונד, מקובל לבצע בדיקת היסטרוסקופיה המלווה בנטילת דגימה מרקמת רירית הרחם וביצוע ביופסיה. זוהי הדרך המקובלת לשלול או לאשש את קיומם של תאים סרטניים ברירית הרחם בצורה ודאית יותר.

כאשר רופא הנשים מתעלם מן הצורך להפנות את המטופלת לבדיקות הנחוצות לאבחון נגעים חשודים בחלל הרחם, הוא לא רק חושף את עצמו לתביעות רשלנות רפואית, אלא גם מסכן את בריאותה ופוריותה של המטופלת שלא לצורך.

איך נערכים להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם?

הגשת תביעת רשלנות רפואית, ראשיתה בפנייה למשרד עורכי דין העוסק בליווי וייצוג של נפגעי מחדלים רפואיים. ישנם משרדי עו”ד העוסקים באופן ספציפי בתיקים של רשלנות רפואית בתחום הגניקולוגי והאונקולוגי. הפנייה להתייעצות עם משרד כזה, היא חיונית לבחינת כל מקרה לגופו בעין מקצועית, והערכת ההיתכנות להגשת תביעת פיצויים ולהצלחתה.

הדרך לבסס את טענות התביעה בתיק רשלנות רפואית בגילוי סרטן ברחם

כאשר מוגשת תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון של סרטן ברחם, יש צורך לשכנע את בית המשפט הדן בתיק, כי הצדק הוא אכן עם התובעים. התובעים עשויים להיות אישה שנפגעה ממחדל רפואי הנוגע לאבחון גידול ממאיר ברחמה, אך גם בני משפחתה – ככל והיא נפטרה ממחלתה חלילה או שמצבה הרפואי אינו מאפשר לה להיות מעורבת בהליך המשפטי בעצמה.

כך או כך, הצלחת התביעה וקבלת הפיצוי הכספי הנדרש במסגרתה, מותנית ביכולת של עורך דינם של התובעים, להוכיח לבית המשפט כי הנתבע/ים לא פעלו על פי הסטדנרטים המקצועיים המחייבים בעלי מקצוע בתחומם, בהקשר לאבחון הגידול הסרטני המדובר.

הצלחתו של עורך הדין להוכיח כי הנזקים שחוותה המטופלת שבשמה הוגשה התביעה, היו תוצר ישיר של התנהלות בלתי מקצועית או בלתי זהירה מצד רופא הנשים שלה או האונקולוג שלה, היא קריטית לכך שבית המשפט יפסוק לטובת הנפגעת, ולשם כך נהוג להסתייע ברופא מומחה שיספק חוות דעת מקצועית התומכת בטענות התביעה.

רשלנות רפואית באבחון סרטן ברירית הרחם – סיכום

למשרד עורכי דין כפיר דיין דובב רקע עשיר בליווי תיקי רשלנות רפואית באבחון גידולים סרטניים. במהלך חמש עשרה השנים האחרונות הספיק משרדנו לצבור הצלחות רבות ומשמעותיות בתביעות פיצויים שהגישו לקוחותינו על רקע רשלנות רפואית בגילוי גידולים ממאירים ברירית הרחם. זאת בין השאר, תודות לעובדה שאנו נעזרים ברופאים מובילים ובעלי שם מתחום האונקולוגיה הגניקולוגית, אשר מסייעים למיוצגינו בביסוס טענותיהם בבית המשפט.

חשים שנפגעתם ממחדל רפואי חמור וברצונכם לבדוק אם מגיע לכם פיצוי בשל כך? פנו כעת למשרד עו”ד כפיר דיין דובב להתייעצות ללא צורך בהתחייבות.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם
רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ