לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם

כאשר מתרחשת רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם הדבר עלול לגרור פגיעה משמעותית ובלתי הפיכה בסיכויי ההחלמה של המטופל, ואף להביא למותו. סרטן במח העצם הינו שם כולל לקבוצת מחלות המטולוגיות, אשר כל אחת כשלעצמה, היא בעלת פוטנציאל נזק גבוה ביותר לסוג מסוים של תאים במח העצם.

אבחון המחלות הללו בשלביהן המוקדמים אם כך, הוא קריטי לבלימתן ובהתאם לכך, מצופה מערכת הבריאות לנקוט משנה זהירות בהתנהלות מול מטופלים המציגים תסמינים מחשידים.

ההשלכות של רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם

סרטן במח העצם המוכר בעיקר כסרטן מסוג מיאלומה נפוצה, הוא אמנם מחלה חשוכת מרפא הפוגעת בתאי הדם הלבנים של החולים בה, אך במקרים לא מעטים ניתן לטפל בה ולהפוך אותה למחלה כרונית שאפשר לחיות לצידה.עם זאת, כאשר סרטן במח העצם אינו מאובחן בזמן או בצורה תקינה, הדבר מאפשר למחלה להתפתח באין מפריע בזמן שהחולה אינו מקבל את הטיפול הנדרש לבלימתה.

מאחר וסרטן מח העצם פוגע במערכות שונות בגופו של החולה, כתוצאה מאי אבחון ומתן טיפול מתאים במועד, יכולים להיגרם לחולה נזקים ישירים באיברים שבהם מתפתחים התאים הממאירים וכן שליחת גרורות לרקמות נוספות בגוף, מה שיהפוך את הטיפול במחלה למאתגר הרבה יותר, עד כדי בלתי אפשרי.

חשיבות האבחון המדויק לסוג סרטן מח העצם

קיימים כמה סוגי תאים סרטניים שעלולים להתפתח במח העצם, שאותם חשוב במיוחד לאבחן נכונה אם רוצים לספק לחולה טיפול מתאים ואפקטיבי למצבו:

  1. סרטן מח עצם מסוג מיאלומה נפוצה – זהו סרטן הפוגע בתאי הפלסמה המרכיבים את מערכת החיסון בגופנו ושכיח בעיקר בקרב גברים בגילאי 60 ואילך.
  2. סרטן מח עצם מסוג לוקמיה לימפובלסטית חריפה – זהו סרטן הגורם להתרבות בלתי נשלטת של תאי הדם הצעירים שמקורם בתאי עצם. סרטן זה תוקף בעיקר ילדים וצעירים עד גילאי 25 ונחשב למעשה לתת קבוצה של סרטן הדם.

האבחון המדויק לסוג הסרטן במח העצם של החולה, יתבצע בראש ובראשונה על ידי זיהוי התסמינים האופייניים למחלה ובהם:

  • חולשה
  • תשישות
  • נזק לכליות
  • פגיעה נוירולוגית (במקרי מיאלומה)
  • דימומים (במקרים של לוקמיה)

אי אבחון לסרטן מח העצם או אבחון שגוי של המחלה בשל אי התייחסות לסממנים החריגים הללו, עלול להוביל לפגיעה בסיכויי ההחלמה של החולה בשל מתן טיפולים במועד מאוחר מדי, ולחשוף את הגורמים הרפואיים שעמם בא במגע, לתביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם.

האם יש דרך למנוע מחדלים רפואיים באבחון סרטן מח העצם?

אבחון של מחלות המטולוגיות ממאירות בשלביהן הראשוניים, הוא חיוני ביותר לשיפור סיכויי ההתמודדות של המטופל עם המחלה והתגברות יעילה עליה. ככל שאבחון הסרטן מתבצע במועד מוקדם יותר, כך הסבירות להצלחת ויעילות הטיפול שיינתן לחולה – עולה בהתאם.

לפיכך, כדי להימנע ממחדלים רפואיים שיעכבו את מתן הטיפול הנדרש לחולי סרטן במח העצם, נדרשים הרופאים לגלות עירנות יתרה לכל סימפטום חריג שמטופל המשתייך לקבוצת סיכון להיווצרות סרטן מח עצם, מדווח עליו או מציג אותו. בהמשך לכך, רופאי משפחה, רופאי בתי חולים ורופאים מומחים, מצופים להפנות את מטופליהם המציגים תסמינים חשודים האופייניים לסרטן מח עצם, לביצוע בדיקות רלוונטיות שיאפשרו הגעה לאבחנה מבדלת.

הבסיס למניעת מקרי רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם כמו כל מקרה של מחדל רפואי, הוא להטות אוזן לתלונות מצד מטופלים, לתשאל אותם ביסודיות במטרה לברר את תמונת המצב הרחבה של הסיפור הקליני שלהם, לשלוח אותם לבדיקות כנדרש ולהפנותם לרופאים מומחים להמשך בירור – בהתאם לצורך. רופא שאינו פועל כך, עלול לגרום למטופליו עוול חמור ובאותה העת, לחשוף את עצמו להשלכות משפטיות בדמות תביעות רשלנות רפואית.

הגשת תביעת נזיקין על רקע רשלנות רפואית בגילוי סרטן במח העצם

הגשת תביעת נזיקין על רקע מחדל רפואי הקשור באבחון לסרטן מח עצם לסוגיו, מתחילה בפנייה למשרד עורך דין העוסק בליווי של נפגעי רשלנות רפואית במחלות אונקולוגיות. הבסיס לקבלת פיצויים בתביעות מסוג זה, הוא הוכחת עובדת קיומם של נזקים לתובע וביסוס הטענה לקשר ישיר וברור בין הנזקים הללו לבין אופן התנהלות הנתבעים – שבמקרה זה הם לרוב הגורמים הרפואיים שלדידו של התובע, כשלו במילוי תפקידם (ו/או הגופים הרפואיים המעסיקים אותם).

ככל שעורך הדין המייצג את התובע יצליח להוכיח לבית המשפט שהנתבעים לא פעלו בהתאם לנהלי האבחון או הסטנדרטים הרפואיים שבהם מצופים רופאים בתחומם לעמוד, סביר שבית המשפט אכן ישתכנע כי מדובר במקרה של התרשלות המצדיקה פסיקת פיצוי כספי לטובת התובע.

הדרך להוכיח את קיומה של עילת תביעה בתיקי רשלנות רפואית בסרטן תאי העצם

הוכחת דבר קיומה של עילה לתביעת רשלנות רפואית מצריכה ריכוז של כל התיעוד הרפואי הנוגע למהלך המחלה של התובע והאינטראקציה שלו מול מערכת הבריאות על מנגנוניה השונים. מידע זה צריך לכלול בין השאר ממצאי בדיקות, פענוחים, סיכומים מפגישות ייעוץ עם רופאים, אבחנות, הפניות לייעוצים מול רופאים מומחים, וכל תיעוד נוסף של הממשק בין המטופל לגורמים הרפואיים השונים שעמם הוא בא במגע בהקשר למחלתו.

אל תיק התביעה מקובל לצרף גם חוות דעת מרופא מומחה בתחום ההמטולוגיה, שיוכל לבאר את המושגים הרפואיים בבית המשפט ולבסס את טענות התביעה לכך שהנתבעים לא מילאו את תפקידם כראוי.

רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם – סיכום

מקרים של רשלנות רפואית בזיהוי סרטן במח העצם מגיעים גם כיום לפתחם של בתי המשפט בישראל, חרף העובדה שמדי שנה בשנה מתגלים כ- 250 מקרים חדשים של סרטן מסוג מיאלומה נפוצה. על רקע אי גילוי של המחלה במועד המתאים, יעילות הטיפול בה בהמשך, פוחתת במידה ניכרת ובשל כך, איכות חייהם של החולים במחלה יורדת דרמטית אף היא לצד הסיכויים לחיות לצד המחלה ברמת חיים סבירה לאורך זמן.

במקרים בהם ניתן להוכיח כי הפגיעה במצבו הרפואי של החולה ובסיכויי הרמיסיה שלו, אירעה על רקע ליקויים בתהליך האבחון שלו, קיימת לרוב עילה להגשת תביעת פיצויים שתתקבל על ידי בית המשפט ותניב לנפגע פיצויים בסכום משמעותי.

לעו”ד כפיר דיין דובב למעלה מ- 15 שנות ניסיון בסיוע לנפגעי מחדלים רפואיים באבחון מחלות אונקולוגיות. משרדנו צבר במרוצת השנים, ניסיון רב במתן שירותי ייצוג משפטי לתובעים בתיקי רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם.

בתיקים אלו אנו מסתייעים במיטב הרופאים המומחים בתחום ההמטואונקולוגיה, המספקים חוות דעת רפואיות מקצועיות ללקוחותינו, בכדי לשפר את הסיכוי להצלחה בתיקיהם. פנו למשרדנו כבר כעת לבדיקת סיכויי ההצלחה בתביעתכם!

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם
רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ