רשלנות רפואית באבחון מחלת כליה

ההגדרה המקובלת של רשלנות רפואית גורסת כי רשלנות הינה מצב שבו מי שאמור להעניק אבחנה או טיפול רפואי, סוטה מרמת הזהירות הסבירה באופן שגורם נזק למטופל. סייג נוסף להגדרת הרשלנות הוא ההבחנה שהנזק שנגרם למטופל, לא היה נגרם אילולא הרשלנות.

רשלנות רפואית באבחון מחלת כליה איננה שונה במובן זה מכל סוג אחר של רשלנות רפואית. עם זאת, בעקבות רשלנות רפואית מחלת כליות עלולה להתפתח ולהפוך לקשה ואף לבלתי ניתנת לטיפול. בשורות להלן נרחיב את היריעה בנושא, בדגש על מחלות כליה.

על רשלנות רפואית באבחון מחלת כליה והמאפיינים שלה

רשלנות רפואית באבחון מחלת כליה ובכלל היא, כאמור, מצב בו ניתנו שירותים רפואיים למטופל תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה. תנאי הכרחי נוסף להגדרה של רשלנות רפואית, הינו שהסטייה מרמת הזהירות הסבירה גרמה נזק למטופל, שלא היה נגרם אילולי התרחשה. במשתמע, גם אם היתה סטייה מרמת הזהירות הסבירה אך לא נגרם נזק למטופל, היא לא תוגדר כרשלנות רפואית.

ההגדרה לעיל נכונה על אחת כמה וכמה כשמדובר בנושא רשלנות רפואית באבחון מחלת כליה. זאת, עקב התפקיד המכריע של הכליה בגוף. לפיכך, ניתן לראות גם בשגיאה בביצוע אבחון אי ספיקת כליות רשלנות רפואית המעניקה למטופל את הזכות להגיש תביעה כנגד הרופאים המטפלים. ההתמקדות באבחון שגוי או העדר אבחון, היא תוצאה של העובדה שאבחון שגוי של בעיה בכליות גורם בהכרח למחלות ובעיות רפואיות שילוו את המטופל לאורך כל חייו.

על חשיבות האבחון המוקדם של מחלות כליה

ככל שהאבחון של מחלה או בעיה בכליות מתבצע מוקדם יותר, כך האפשרות הריאלית לטפל בבעיה תהיה מעשית יותר. העדר אבחון או אבחון שגוי, חורצים למעשה את גורלו של המטופל לשנים ארוכות של מחלה. עו”ד רשלנות רפואית יבחן את המקרה, יזהה את הבעייתיות באבחנה ויפעל להשגת פיצויים הולמים עבור המטופל.

נחיצותה של חוות דעת מקצועית במקרי רשלנות רפואית באבחון מחלת כליה

לכל סוג של רשלנות רפואית יש מאפיינים שונים. באופן כללי, הרשלנות יכולה לבוא לידי ביטוי בכמה מצבים – אבחון רשלני של הבעיה, או רשלנות בטיפול בה.   כאשר מדובר בבעיות כליה, הרשלנות הרפואית יכולה לבוא לידי ביטוי באופנים הבאים שרופא מומחה יכול להעריך אם התקיימו בנסיבות המקרה הנדון:

  1. רשלנות בזיהוי סימנים מקדימים: רשלנות כאמור באה לידי ביטוי באי הפניית המטופל לרופא מומחה או לבדיקות הנדרשות. זאת, למרות תלונות של הנבדק או סימני אזהרה ברורים או שני אלה גם יחד. כתוצאה, עלולה להתפתח בעקבות רשלנות רפואית מחלת כליות שתלווה את המטפל, לעיתים קרובות, לאורך כל חייו.
  2. רשלנות רפואית בפענוח או ביצוע האבחנה הנכונה: משכבר בוצעו בדיקות, הן עשויות להצביע על מצבו הרפואי של המטופל. ערכי הקריאטין או חלבון בשתן הם חלק חשוב מהאבחנה, והתעלמות מהן עלולה להיחשב רשלנות רפואית באבחון המחלה.
  3. אבחנה שגויה של מצב המטופל: משכבר אובחנה הבעיה בכליות, עלול הרפא המטפל או הצוות הרפואי לשגות בהערכת מצבו של המטופל. גם להערכה הזאת יש חשיבות, משום שממנה נגזר אופן הטיפול.

גורמים אפשריים להתרחשות רשלנות רפואית באבחון מחלת כליות

למרבה הצער, מקרים של רשלנות רפואית באבחון מחלת כליה אינם נדירים. זאת, למרות ההתקדמות הטכנולוגית והאפשרות לנתח בצורה טובה יותר את הממצאים.   ישנם כמה גורמים אפשריים לאבחנה שגויה של בעיות כליה, ובהן גם בעיות שעלולות להיות קריטיות:

  • חוסר בסימפטומים: לא כל מחלה מלווה כבר מתחילתה בסימפטומים מאפיינים ברורים. לעיתים מזומנות קורה שחלת כליות מתפתחת מבלי שהגוף של המטופל יפתח סימפטומים ברורים. יחד עם זאת, רופא המכיר את הנושא עשוי לזהות את המחלה כבר בשלבים המוקדמים שלה, על סמך סימפטומים שניתן לייחס לה. לדוגמה – בשלבים הראשונים, המחלה מאופיינת בכמויות גבוהות של חלבונים בשתן. אי התייחסות לכמות החלבונים, או אי ביצוע בדקה מתאימה, עלולות להתגלות כטעויות מכריעות.
  • ייחוס הסימפטומים לבעיות אחרות: יש מגוון רחב של סימפטומים אשר כל אחד מהם יכול להיות מיוחס לבעיות אחרות. עם הסימפטומים כאמור ניתן למנות חלבון בשתן, דם בשתן ורמות גבוהות של קריאטינין בדם. סימפטומים נוספים יכולים להיות גם כאבים במותן או בגב, שתן כהה, סחרחורות או עייפות. כל אחד מהסימפטומים כאמור יכול להיות מיוחס למגוון רחב של בעיות.

לעיתים קורה דווקא המצב ההפוך – מצב שבו סימפטומים הנובעים מבעיות אחרות, מיוחסים בטעות למחלת כליות. במצב כזה מדובר אמנם באבחון שגוי, אבל הנזק הנגרם כתוצאה ממנו הוא נמוך ביחס לנזק שעלול להיגרם בגלל מחלה קיימת שלא אובחנה. בכל מקרה, אם קיים חשש לאבחנה שגויה או העדר אבחנה שבגללם נגרמו נזקים, חשוב לפנות לעורך דין בהקדם. עו”ד רשלנות רפואית ינתח את המצב ויבדוק את האופציה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית

למאמר: רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי

מדוע כדאי להיעזר בעורך דין להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלות כליה?

כאשר מתרחש מקרה של רשלנות רפואית באבחון של מחלות כליה ובכלל, מי שאמון על הבנת הבעיה והגשת התביעה, הוא עו”ד רשלנות רפואית. עורך הדין המדובר הוא בעל מקצוע בעל הכשרה משפטית ורישיון לעסוק בעריכת דין. עם זאת, את ההשכלה הרפואית והבקיאות בנושא רשלנות רפואית, רוכש עורך הדין באמצעות ניסיון מקצועי מצטבר.

הניסיון הזה הוא משמעותי מאוד, משום שהוא מאפשר לעורך הדין לבדוק כל מקרה בצורה פרטנית ולמצוא את המקרים שבהם הגשת תביעת רשלנות רפואית היא אפשרית. עורך דין כזה יכול לעסוק בסוגים ספציפיים של תביעות רשלנות רפואית, או בתחום הרשלנות הרפואית בכללותו. הסתייעות בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית עשויה להניב ללקוח את הוצאה המקווה – קבלת פיצויים עבור העוול שנעשה לו. זאת, גם אם לא נעשה במזיד.

למאמר: תביעת רשלנות רפואית

הדרך להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת כליה

רשלנות רפואית באבחון מחלת כליה היא אחד מסוגי הרשלנות שיש להם תוצאות מתמשכות, ובמקרים רבים קשות עבור המטופל. עם זאת, לפני שמקבלים החלטה להגיש תביעה, חשוב להתייעץ בעורך דין מקצועי ומיומן.   עו”ד רשלנות רפואית יפעל על פי השלבים הבאים:

  1. איסוף החומרים הרפואיים: בשלב הראשון, עורך הדין יאסוף את כלל החומרים הרפואיים הקשורים במטופל באופן כללי, ובטיפול שבעטיו מוגשת התביעה בפרט. על פי חוק, חובה על כל מוסד רפואי למסור את הפרטים הנדרשים למטופל או לבא כוחו.
  2. בחינת החומרים הרפואיים: עורכי דין רשלנות רפואית בוחנים בזהירות את החומר שנאסף. זאת, על מנת לעמוד על האפשרות להגשת תביעה ועל מידת ההסתברות להשגת תוצאה טובה מבחינת התובע.
  3. חוות דעת רשלנות רפואית באבחון מחלת כליה: לא אחת קורה שעורך הדין מחליט לשלוח את המטופל לקבל  חוות דעת רפואית נוספת. זאת, במטרה לאשש או להפריך את המסקנות שלו באשר לרשלנות הרפואית.
  4. הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית: הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון מחלת כליה מתבצעת בתום הליך הבחינה של החומרים הרפואיים כאמור לעיל. משהוחלט להגיש תביעה, יפעל עורך דין רשלנות רפואית להשגת התוצאות הטובות ביותר האפשריות עבור המטופל.

לסיכום

אם יש לכם רצון להסתייע בשירותיו של עו”ד רשלנות רפואית באבחון מחלת כליה שיסייע לכם למצות את הזכויות שלכם, זה הזמן ליצור קשר עם משרדנו, ולעשות צעד משמעותי בדרך להגשת תביעה לקבלת פיצוי הולם.

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון מחלת כליה
רשלנות רפואית באבחון מחלת כליה

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית באבחון מחלת כליה

אבחון מחלת כליה מוקדם ככל הניתן הוא קריטי עבור בריאותו של המטופל, סיכויי ההחלמה שלו מהמחלה ותפקודה של הכליה שלו לאחר ההחלמה. אי לכך, ככל שהאבחון של מחלת הכליה מתעכב, כך גדלים הסיכויים שייגרם למטופל נזק גדול יותר, והדבר יכול לעלות כדי רשלנות רפואית.

במרבית המקרים, אבחון מאוחר של המחלה יהפוך אותה לקשה יותר להתמודדות ולטיפול, ובהתאם סיכויי ההחלמה של המטופל מהמחלה ומשך זמן הטיפול מושפעים בהתאם.

למשל כאשר הרופא לא מזהה סימפטומים וסימנים מקדימים למחלה, כאשר מפענח תוצאות של בדיקות בצורה חלקית או שגויה, כאשר לא מאובחן מצבו האמיתי של המטופל ועוד.

ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית באמצעות עורך דין העוסק בתחום. עורך הדין יבסס את התשתית הראייתית לתביעה, יביא חוות דעת מומחה ויוכל לזכות עבורכם בפיצויים.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ