לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס

סיסטיק פיברוזיס (CF) היא הפרעה גנטית המשפיעה על מערכת הנשימה, העיכול ומערכת הרבייה. אבחון וטיפול מוקדם בסיסטיק פיברוזיס, חיוניים להתמודדות יעילה עם המחלה ושיפור איכות החיים של החולה, בעוד שרשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס עשויה להוביל לפגיעה רב מערכתית בגופו ואף למותו. בשורות הבאות עו”ד כפיר דיין דובב יסביר מה ניתן לעשות במידה ומתעורר החשד לכך שנפגעתם אתם או יקיריכם ממחדל רפואי כזה.

מהי רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס ובמה היא מתבטאת?

רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס היא שם כולל לקבוצת מחדלים רפואיים שעלולים להתבטא במגוון השלכות בריאותיות חמורות. רשלנות רפואית באבחון של סיסטיק פיברוזיס יכולה ללבוש צורות רבות, כולל אי ​​זיהוי תסמינים אופייניים למחלה, אבחון שגוי של המחלה ואי הפניית המטופל לבדיקות מתאימות או פירוש שגוי של תוצאות בדיקות.

לטעויות אלו יכולות להיות השלכות קשות וארוכות טווח על בריאותו של המטופל. לכן אם אתם או אדם אהוב מאמינים שנפגעתם מרשלנות רפואית באבחון המחלה, ייתכן שתוכלו להגיש תביעה כנגד הגורמים האחראים, בעזרת עורך דין נזיקין מנוסה.

סוגי המחדלים שעלולים להיחשב כרשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס

עם המחדלים שעלולים להיחשב כרשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוסיס ניתן למנות, אי זיהוי של תסמיני המחלה, אבחון שגוי של המחלה כמחלה אחרת, אבחון סיסטיק פיברוזיס במטופלים שאינם סובלים מן המחלה בפועל, אי הפניית המטופל לבדיקות הכרחיות, פירוש לא נכון של תוצאות הבדיקה ועוד.

ראוי להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס כאשר המחלה אינה מזוהה או מטופלת במועד בשל רשלנות או אי מיומנות של אנשי מקצוע בתחום הרפואה. ככל שהאבחון מוקדם יותר, כך התוצאה תהיה טובה יותר עבור המטופל, ולכן חיוני שהרופאים יקפידו לזהות את הסימנים של סיסטיק פיברוזיס בצורה מדויקת ולנקוט בפעולות מתאימות.

עורך דין המלווה תביעות רשלנות רפואית יכול לעזור לכם לקבוע מהם סיכויי ההצלחה בתיק שלכם ולהדריך אתכם בתהליך הגשת התביעה שלכם.

סיסטיק פיברוזיס – מה זה?

סיסטיק פיברוזיס היא מחלה מסכנת חיים שאין לה עדיין תרופה יעילה. נזק לתפקודי הריאות והלבלב הוא לעתים קרובות הסימן הראשון לנזק הרב מערכתי שנגרם על ידי סיסטיק פיברוזיס אצל נפגעיה. המחלה נגרמת על ידי פגם בחלבון בגופו של האדם החולה, מה שמעורר התפתחות של תופעות לוואי חמורות כמו דלקת ריאות, פגיעה בבלוטות הזיעה, בעיות נשימה ופעילות מעיים בלתי תקינה.

אלו הופכים את חיי היומיום של החולים למאתגרים במיוחד. מכיוון שסיסטיק פיברוזיס הוא למעשה מחלה תורשתית, התפרצות המחלה אינה מושפעת מגורמים סביבתיים, ולכן אלו הנמצאים בסיכון לחלות בסיסטיק פיברוזיס עשויים לגלות שהם חולים יום בהיר אחד ללא סימנים מוקדמים לכך.

על חשיבות האבחון המוקדם של סיסטיק פיברוזיס

כדי לשמור על רמת חיים סבירה ולמקסם את תוחלת החיים של המטופל, אבחון מוקדם של סיסטיק פיברוזיס הוא חיוני. הפניית החולה לקבלת טיפולים תומכים יכולה להפחית משמעותית את תסמיני המחלה במצבים בהם היא מזוהה בשלב מוקדם מספיק. אולם על מנת לעשות זאת, על הרופאים להיות מודעים לתסמינים הספציפיים למחלה וכמובן להקפיד להפנות את המטופלים לקבלת הטיפול המתאים לתסמינים שלהם.

מתי מוגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס?

רופא המשפחה או הרופא המומחה המטפל בחולה עלולים להיות נתונים לתביעות רשלנות רפואית מצב מטופלים ובני משפחתם כאשר רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס מתבטאת בכך שהרופא אינו מכיר את תסמיני המחלה מסיבות הקשורות לאי מקצועיות או התנהלות חסרת אחריות בעליל מצדו .

גילוי מוקדם של מחלת הסיסטיק פיברוזיס יכול כאמור, להיות מועיל ביותר לניהול אורח חיים שיקל על החולה בהתמודדות יעילה עם תסמיני המחלה. אולם תוחלת החיים ואיכות החיים של החולה פוחתות באופן דרסטי אם המחלה לא מתגלה מוקדם מספיק ולא מטופלת עקב כך.

לפיכך, יש הצדקה לחשוב על האפשרות של הגשת תביעת נזיקין כנגד הצדדים האחראים לכאורה למחדל הרפואי, בסיוע של עורך דין נזיקין מנוסה, כאשר המחלה אינה מאובחנת במועד ואינה מטופלת כראוי כתוצאה מרשלנות רפואית.

עילות נוספות להגשת תביעת פיצויים בשל רשלנות באבחון סיסטיק פיברוזיס

כפי שהוזכר קודם לכן, ייתכנו מספר סוגי מחדלים רפואיים באבחון סיסטיק פיברוזיס. אלו עשויים לשמש כעילה להגשת תביעת פיצויים כנגד הגורם הרפואי האחראי. תביעת רשלנות רפואית עשויה להיות מוגשת בעילה של אי זיהוי התסמינים האופייניים למחלה או אי קישור של תסמינים אופייניים שזוהו לסיסטיק פיברוזיס, כמו גם בעילת הימנעות מהפניית המטופל לבדיקות הכרחיות שיכלו לסייע באבחון המחלה במועד, או שני אלו גם יחד.

הצורך בחוות דעת מרופא מומחה בהגשת תביעת רשלנות רפואית אבחון סיסטיק פיברוזיס

סיסטיק פיברוזיס היא מחלה כרונית, כפי שכבר הזכרנו. עם זאת, קיימים כיום מספר כלים יעילים לטיפול בתסמיני המחלה, המשפרים מאוד את איכות החיים של החולה. כך גם אנשים שלקו בסיסטיק פיברוזיס יכולים לחיות כעת ברמת תפקוד סבירה למרות נוכחות המחלה בחייהם. באופן טבעי, האפשרות לנהל חיים נורמטיביים ותקינים נשענת על אבחון המחלה בזמן. להתנהלות הרופא המטפל בהקשר זה, ישנה השפעה משמעותית על כך.

בתביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית סיסטיק פיברוזיס, חיוני לפנות לרופא מומחה המציע חוות דעת מקצועית לתביעות נזיקין, שישמש בתור עד תביעה שיתמוך בעילת התביעה המוצגת בידי הנפגעים. תפקידו של עד מומחה כאמור, הוא לקבוע האם בהינתן עובדות המקרה הנדון, ניכר כי ניתן היה למנוע את הכשלים באבחון מחלתו של התובע.

הערכת מעשיו של הרופא המטפל משמשת כתשתית לביסוס טענותיו של התובע בבית המשפט ולהגדלת הסיכויים לקבלת פיצוי כספי הוגן לנפגעים.

רשלנות רפואית בזיהוי סיסטיק פיברוזיס במבחן הרופא הסביר

תפקודו של הנתבע מוערך ביחס לאמות המידה המקצועיות שמצופה מכל רופא בתחום התמחותו לעמוד בהןץ במקרים בהם מובאות תביעות מסוג זה בפני בתי המשפט בישראל נהוג כאמור להציג בתביעה עדות מעד מומחה המעניק חוות דעת בנושא. בתי המשפט מוצאים את הנאשם לעיתים קרובות אשם ברשלנות רפואית כאשר מתברר כי הרופא שטיפל בחולה לא פעל על פי הנהלים המקובלים לאבחון המחלה – ככל רופא “סביר” אחר בתחומו.

מה הסיכויים לקבלת פיצויים בהגשת תביעת נזיקין על רקע רשלנות רפואית בסיסטיק פיברוזיס?

בתביעות רשלנות רפואית באבחון מחלת סיסטיק פיברוזיס, כל מקרה מוערך לגופו, אך ככלל, הסבירות לקבלת פיצוי כספי בסכום גבוה, עולה בהתאם להיקף נזקיו של התובע והיקף הראיות המצביעות על כך שהרופא שגרם לכאורה לנזק, לא התנהג כמצופה מבעל מקצוע בתפקידו. גובה הפיצויים המתקבל בתביעות מסוג זה, מושפע גם מהשימוש של התובעים ברופא מומחה כעד תביעה, וכן מהכישורים של עורך הדין שמייצג את התובעים.

רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס – סיכום

במאמר זה דנו במחלת הסיסטיק פיברוזיס, שהיא מחלה תורשתית חשוכת מרפא. כאמור, חולי סיסטיק פיברוזיס יכולים לחוות הקלה מסוימת בתסמינים הודות לרפואה המודרנית, אך אבחנה מוקדמת של המחלה, עדיין חיונית לעניין זה. מנגד, כאשר לא מאבחנים את המחלה במועד מוקדם מספיק, לא ניתן לטפל בתסמיניה כראוי, מה שהופך אותה לא אחת למחלה קטלנית.

חשוב לדעת שקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין רשלנות רפואית מיומן עשויה להגביר משמעותית את הסיכוי להצלחה בהגשת תביעה נזיקית מטעם מי שנפגעו מרשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס ושוקלים לדרוש בשל כך פיצוי כספי מן הגורמים הרפואיים הנחשדים בהתרשלות באבחון המחלה.

עורך דין רשלנות רפואית כפיר דיין דובב סייע זה מכבר לחולי סיסטיק פיברוזיס רבים בישראל ולבני משפחתם, לבחון את נסיבות המקרה שלכם ולהעריך את ההיתכנות להגשת תביעת פיצויים כנגד גורמים רפואיים הנחשדים בכשלים הנוגעים לאבחון המחלה על רקע חריגה מסטנדרט הטיפול המצופה מהם. נשמח לעמוד גם לרשותכם ולסייע במימוש זכויותיכם הרפואיות.

מעוניינים במידע נוסף על רשלנות רפואית באבחון של סיסטיק פיברוזיס? עורך דין כפיר דיין דובב כאן כדי לספק לכם ייעוץ אישי ולבחון את האפשרות להגשת תביעת פיצויים. לפרטים נוספים – פנו למשרדנו בהקדם!

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס
רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ