לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל

שברים ברגליים אינם תופעה יוצאת דופן במיוחד. שבר ברגל הוא משהו שעשוי לקראות לכל אדם בכל גיל, בנסיבות שונות. עם הגורמים השכיחים לשברים נמנים תאונות, חבלות טראומטיות לסוגיהן, בעיות גופניות כדוגמת בריחת סידן ו/או עומסים גבוהים באופן חריג. תהא הסיבה אשר תהא, חשוב לאבחן את השבר בהקדם האפשרי על פי הסימפטומים שמציג המטופל ובעזרת בדיקות רנטגן או דימות, כך שניתן יהיה לטפל בשבר ללא דיחוי.

בהיעדר טיפול מתאים הניתן במועד הנדרש, עלול המטופל להישאר עם פגיעות אורטופדיות ותפקודיות בלתי הפיכות ונכות בדרגות משתנות בשל איחוי בלתי תקין של האזור השבור. באילו מקרים ניתן יהיה לטעון לרשלנות רפואית באבחון שבר ברגל ומתי הדבר יאפשר הגשת תביעת פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

האם יש דרך למנוע מקרי רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל?

אבחון שברים ברגליים יכול להתבצע בשלב ראשון באמצעות בדיקה גופנית של המטופל ובירור פרטים בנוגע לאירועים שקדמו להופעת התסמינים החשודים. בבדיקה גופנית לאדם בעל שבר בגפיים הרופא הבודק יוכל להבחין בהימצאה של נפיחות באזור הנבדק שהיא תוצר של פגיעה ברקמות הקרובות לעצם שנשברה.

במקרים אלו, לרוב מטופלים מדווחים על כאבים חזקים. בנוסף לכך, תיתכן גם התעקמות מסוימת של הרגל אם העצם השבורה נעה ממקומה הטבעי, פגיעה ביכולת התזוזה של הרגל ובעיקר בעת הדריכה עליה ושינויים בגוון התקין ובטמפרטורה של העור באזור.

לאישוש או שלילה של האבחנה, נדרשים רופאים להפנות את המטופל לביצוע בדיקת רנטגן ו/או בדיקות הדמיה שיוכלו להצביע בצורה ברורה יותר על מיקומו המדויק של השבר ברגל באם קיים כזה, סוג השבר וגודלו. בהתאם לממצאי הבדיקות הללו, יקבע גם אופי הטיפול שלרבות יכלול גבס ומיקומו הספציפי. היצמדות לפרוטוקולי הבדיקה הנ”ל היא הדרך למניעת מקרי רשלנות רפואית בגילוי שבר ברגל בסבירות גבוהה.

רשלנות רפואית אבחון שבר ברגל והשלבים בהם היא עשויה להתרחש

רשלנות רפואית אבחון שבר ברגל יכולים להתרחש על רקע כמה תרחישים:

  • רשלנות רפואית באבחון של שבר פריקה – שבר מסוג זה עשוי לערב את הרצועות במפרק. לכן יש להשיב בתחילה את המקטעים הפרוקים למיקומם טרום הגיבוס עצמו. ככל שבוצעה אבחנה לוקה בחסר או שגויה לשבר, הטיפול יהיה פחות ממיטבי ועשוי להותיר את המטופל עם אזור שנרפא באופן בלתי תקין אשר פוגע בתפקוד הרגל.
  • רשלנות רפואית בפינוי לא מתאים – כשאבחון ראשוני לשבר ברגל לא נעשה באופן מיידי בזירת האירוע, הנפגע עשוי להיות מפונה מן המקום באופן שאינו מתחשב בשבר ועשוי לגרום לו לנזקים בהמשך.
  • רשלנות רפואית באי הפניית מטופלים לביצוע בדיקות נוספות לזיהוי ודאי של השבר, מיקומו וגודלו – בדיקות כאלו מחויבות בכדי לקבוע מהו הטיפול שיידרש בהתאם לסוג והיקף הנזק שנגרם. בין שהרופא המטפל נשען אך ורק על הבדיקה הפיזית ובין שלא אבחן את השבר כלל ולא המשיך את הבירור, הוא יכול להיות חשוף לתביעת נזיקין בשל כך.

כל התנהלות רשלנית, שלא תביא בחשבון את מכלול הגורמים לטובת קבלת תמונת מצב מלאה, יכולה להשאיר את הנפגע עם נכות קשה ונזק תפקודי שיכולים להתבטא בחולשה ברגל, בצליעה, חוסר יציבות, כאבים, סבל ופגיעה בכושר העבודה ככל שעבודתו כללה גם היבטים פיזיים.

באילו מקרים ניתן יהיה לטעון לרשלנות רפואית באבחון שבר ברגל?

כשקיים חשד למחדל רפואי שהסב למטופל נזק משמעותי, יש להיוועץ בעורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין יפעל לאיסוף כלל החומרים הרפואיים, במטרה להוכיח שאמנם התרחש מחדל רפואי הקשור קשר ישיר לנזק שספג המטופל. איסוף החומרים יעשה מכל מקום שבו ניתן יהיה להשיגם ובכלל זה התיק הרפואי של התובע, ראיות והוכחות מאזור הפציעה, תיעוד שיחות שנערכו בין המטופל ורופאיו, תיעוד הבדיקות שבוצעו ופיענוחן וכיוצא באלו.

לא תמיד מתבצע איסוף החומרים הרפואיים בקלות לאור העובדה שבתי חולים אינם ממהרים לספק תיעוד רפואי מלא לפי דרישה בחלק מהמקרים. בנוסף לכך, עורך הדין המייצג בתיק, נדרש לסיוע מאורטופדים מומחים שיוכלו לתת חוות דעת על המקרה. מומחים אלו יוכלו לחקור גם הם את פרטי התביעה, בראייה מקצועית, ולהעריך את היקף הנזקים שנגרמו לתובע והמשמעות של הפעולה יוצאת הדופן שנעשתה או לא נעשתה.

היתרון הבולט הגלום בסיוע מרופאים מומחוים בתביעות רשלנות רפואית הינו שהם משמשים כעדים מומחים שבית המשפט מכבד את הידע המקצועי שלהם כאמצעי לבחינת הנסיבות שבהן התביעה הוגשה ותקינות ההתנהלות של הנתבעים במקרה הנתון. זאת כבסיס לפסיקת דמי פיצויים לתובע.

רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל – מתי הדבר יאפשר הגשת תביעת פיצויים?

בית המשפט מתחשב בחוות הדעת של האורטופדים המומחים, שיכולים לאמוד את דרגת הנכות שנקבעה לנפגע לצד הצורך בטיפולי המשך בעתיד. בנוסף לכך, בית המשפט מתחשב אף בגורמים נוספים בעת החישוב של היקף דמי הפיצויים שיפסוק לטובת התובע, באם ימצא לנכון לעשות כן.

חלק מהגורמים הללו, כוללים פגיעה בכושר ההשתכרות ובשנות ההשתכרות הפוטנציאליות של הנפגע בעתיד, הכאב והסבל שנגרמו לנפגע, ההוצאות הכספיות הכרוכות בניהול תביעת הרשלנות וכדומה.  עו”ד לענייני רשלנות רפואית, שלו ניסיון רב בתיקים אלו יכול להוביל את ההליך המשפטי להצלחה ולפסיקת תשלום פיצויים מקסימליים למרשו, בין היתר בעזרת חוות דעת רפואית ממומחים בעלי שם בתחום האורטופדיה.

רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל – סיכום 

רשלנות רפואית אבחון שברים ברגליים יכולה להותיר את הנפגע עם נכות, קשיי תפקוד ופגיעות משמעותיות נוספות. כשקיים חשד לכך שהתרחשה רשלנות רפואית חשוב לפנות לייעוץ עם עו”ד רשלנות רפואית, המנוסה במקרים דומים.

במהלך המשפט ידרש עורך הדין להוכיח את קיומו של קשר ישיר בין הנזקים שנגרמו למרשו ובין ההתנהלות הרשלנית מצד הגורמים הרפואיים הנתבעים, לצד העובדה שהנתבעים לא נהגו בהתאם לסטנדרטים המקצועיים וחובת הזהירות המצופה מכל רופא סביר בתחום עיסוקם.

לשם ביסוס ההוכחות הללו עורך הדין של התובע ידרש לאיסוף כלל התיעוד הרפואי שקיים בתיק, ולספק עדות מהימנה מאורטופדים מומחים בתחום. חוות דעת שתינתן באופן מקצועי תוכל להפוך את התביעה להצלחה ולהניב תשלום פיצויים בשיעור מקסימלי.

זקוקים לפרטים נוספים על הגשת תביעת נזיקין במקרי רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל? משרד עו”ד כפיר דיין דובב ישמח לסייע לכם בכל סוגיה הקשורה בדיני נזיקין ורשלנות רפואית ובמתן סיוע משפטי אישי למימוש זכויותיכם באופן מיטבי. אם גם אתם סבורים שמגיע לכם יותר – הגיע הזמן שנדבר.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל
רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ