רשלנות רפואית באבחון סרטן הכבד

אבחון מאוחר של גידולים ממאירים בכבד, עלול להוביל אדם למצב של סכנת חיים הכרוכה בסבל רב ולפגוע בסיכויי ההחלמה שלו מן המחלה. כאשר הדבר מתרחש על רקע רשלנות רפואית באבחון סרטן הכבד, יש מקום לפנות לעורך דין ולברר על האפשרות להגיש תביעת פיצויים. על כך נסביר באריכות במאמר הבא.

אילו מקרים ייחשבו כרשלנות רפואית באבחון סרטן הכבד?

למרבה הצער, מעת לעת נשמעים דיווחים על מקרים של אי אבחון או אבחון מאוחר של מחלות סרטניות, אשר הובילו להחמרת המצב הבריאותי של החולה ופגיעה קשה באיכות חייו ובסיכויי ההחלמה שלו או שלה מן המחלה. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי לא כל מקרה של כשל באבחון סרטן הכבד במועד, או אבחון שגוי של המחלה, נחשב בהכרח כרשלנות רפואית המצדיקה הגשת תביעת פיצויים. לעיתים גם טובי הרופאים שוגים בקבלת החלטות ולא תמיד המצב המצער נמנע.

אז באילו מקרים כן ניתן יהיה לטעון לכך שמדובר ברשלנות רפואית באבחון סרטן כבד? התשובה לשאלה זו הינה שבמצב בו רופא או גורם רפואי אחר פעל באופן שאיננו תואם את הרמה המקצועית המצופה מבעלי מקצוע בתחום עיסוקו ולא נקט בכל אמצעי הזהירות להבטחת שלומו של המטופל – ככל שהמטופל ניזוק מכך בריאותית באופן קבוע או זמני, תיתכן הגשתה של תביעת רשלנות רפואית בגין אי אבחון של סרטן הכבד.

עורך דין המלווה תיקי רשלנות רפואית במחלות אונקולוגיות, ידע להעריך את המצב ולספק לנפגע אומדן באשר לקיומה של עילה מבוססת להגשת התביעה וסיכויי הצלחתה.

מהן העילות האפשריות להגשתה של תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן בכבד?

ישנן כמה עילות נפוצות שבגינן מוגשות מעת לעת תביעות נזיקין בהקשר לסרטן הכבד:

  • אי גילוי של סממנים מקדימים וסימפטומים מחשידים שהוביל לאבחנה שגויה
  • אבחנה מאוחרת של המחלה שגרמה להחמרה במצב החולה
  • אי הפניית המטופל/ת לביצוע הבדיקות הדורשות
  • פענוח לקוי של ממצאי הבדיקות
  • אי גילוי של התפשטות הסרטן מאזור הכבד לאיברים אחרים בגופו של החולה
  • רשלנות רפואית בניתוח לטיפול בסרטן הכבד
  • רשלנות רפואית במתן טיפולים כימותרפיים או טיפולי הקרנות לחולים בסרטן הכבד

חשיבות הגילוי המוקדם של סרטן הכבד

אבחון מחלות סרטניות בשלביהן ההתחלתיים ביותר, הוא קריטי בהקשר לסיכויי ההחלמה של האדם הלוקה בהן. זאת משום שככל שהמחלה מזוהה בשלב מוקדם יותר, כך אפשרויות הטיפול בה רחבות יותר. לכן רופאים מצופים לגלות זהירות רבה כלפי מטופליהם ולהפנות לבדיקות ובירור מעמיק מול רופאים מומחים, בכל מקרה בו מתעורר חשד לקיומם של תאים סרטניים בכבד של מטופל/ת.

באילו תרחישים יהיה רופא משפחה חשוף לתביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן הכבד?

סרטן בכבד הוא בין סוגי הסרטן הקשים והמאתגרים לטיפול. אחת הסיבות לכך, היא שתסמיני המחלה אינם מופיעים תמיד בשלבי המחלה הראשוניים. יחד עם זאת, קיימים גורמי סיכון שונים שרופאי משפחה מצופים להיות ערים להם, כדוגמת מחלות כבד במטופלים (למשל – שחמת הכבד), מחלות תורשתיות מסוגים מסוימים, סוכרת, שתיית אלכוהול מרובה וכן הלאה.

כל רופא משפחה ולבטח רופאים מומחים – נדרשים לבחון בזהירות את תיקו הרפואי של כל מטופל על ההיסטוריה הרפואית המלאה שלו או שלה, על מנת להגיע לאבחנה תקינה, מדויקת ומלאה באשר למצבו הרפואי. יתר על כן, נדרשים רופאים להפניית מטופלים הנמצאים בקבוצות סיכון כאמור לעיל, ובפרט כאשר אלו מציגים תסמינים מחשידים, לבצע בדיקות אבחנתיות מתאימות שיסייעו לאשר או לשלול את האפשרות לקיומו של גידול סרטני בכבד.

רופאי משפחה ואף רופאים מומחים, שלא דואגים להפנות מטופלים לבדיקות הנדרשות או לרופאים מומחים כדי לבדוק את האפשרות של גידול ממאיר בכבד באופן יסודי, ובשל כך המחלה אינה מתגלה בזמן או מאובחנת באופן שגוי, חושפים עצמם לתביעות נזיקין בעילה של רשלנות רפואית באבחון סרטן הכבד.

רשלנות רפואית באי הפנייה לבדיקות אבחון לסרטן הכבד

לרוב גילוי של סרטן בכבד מתאפשר באמצעות ביצוע בדיקות דימות מסוגים מסוימים ובהן בדיקת אולטרסאונד בכבד או בדיקת סי.טי באזור הכבד. בדיקת MRI בכבד גם היא עשויה להיות רלוונטית. בדיקה זו מאפשרת קבלת תמונת מצב נרחבת וברורה יותר של מצב חלל הבטן.

אולם לרוב היא תתבצע בשלבים המאוחרים יותר של בירור מצב החולה בסרטן הכבד וחומרת המחלה על מצבה הגרורתי, אך לא תבוצע במסגרת הבדיקות האבחנתיות הראשוניות אליהן המטופל יופנה. בדיקה נוספת שאותה נהוג לעיתים לערוך בהקשר לגילוי סרטן בכבד, היא ביופסיה. בדיקה זו מבוצעת על ידי לקיחת דגימה של תאים מהכבד של המטופל/ת בעזרת מכשור אנדוסקופי.

מתי כדאי לשקול להגיש תביעת פיצויים בשל רשלנות רפואית אבחון סרטן הכבד?

לא אחת אנשים שחלו בסרטן הכבד ומצבם הורע בעקבות אי גילוי של המחלה בזמן, לא בהכרח מודעים לעובדה שרופאיהם יכלו לפעול אחרת. לעיתים רק לאחר שפרטי המקרה נחקרים, בעקבות הרעה במצב הרפואי של החולה, ניכר כי הגורמים הרפואיים שפעלו מול המטופל לא ביצעו באופן יסודי את כל הנדרש מהם כדי לאבחן במועד ובצורה מדויקת את הבעיה.

לכן אם אתם או בני המשפחה שלכם, נפגעתם מסרטן הכבד שהתגלה בשלביו המאוחרים, או מאבחון בלתי תקין של המחלה, כדאי לפנות להתייעצות מול עורך דין נזיקין מנוסה שייבחן את פרטי המקרה שלכם יחד עם רופא מומחה מתחום האונקולוגיה של הכבד. כך ניתן יהיה לברר האם התנהלות הרופאים והאחיות שטיפלו בחולה תאמה את מכלול הפרקטיקות המקובלות בתחומם ואת הרמה המקצועית הנדרשת מהרופא הסביר.

מה יש להוכיח במסגרת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן הכבד?

ככל שמבדיקת עורך הדין יתעורר חשד לכך שהגורמים הרפואיים שהחולה בא עמם במגע חרגו מרמת הטיפול הרפואי המצופה מהם, יתקדם עורך הדין המייצג את הנפגעים לבניית תיק ההוכחות בתיק, לשם ביסוס הטענה כי נזקי החולה נבעו מהתרשלותם של הנתבעים בהקשר לאבחון המחלה.

בהקשר זה חשוב לציין שסרטן הכבד נחשב למחלה קטלנית ואלימה שנוטה לשלוח גרורות לאזורים אחרים בגוף, גם במצבים בהם האבחון מתבצע במועד, ובהתאם לכך, הוכחת קיומו של קשר ישיר בין התנהלות הגורמים הרפואיים לנזקי החולה, היא משימה מאתגרת במיוחד בתיקים אלו. לשם כך נהוג להסתייע בעד תביעה, בדמותו של רופא מומחה לגידולים אונקולוגיים בכבד.

כמה עולה הגשת תביעת פיצויים על רשלנות רפואית באבחון סרטן בכבד?

הגשת תביעת פיצויים על רשלנות רפואית באבחון סרטן בכבד, כרוכה בתשלום שכר טרחת עורך דין לצד תשלום על חוות דעת רפואית מקצועית ממומחה בעל שם בתחום מחלות הכבד האונקולוגיות. חוות דעת כזו, יכולה מחד להגדיל לאין שיעור את סיכויי ההצלחה של התביעה. אולם חשוב לדעת שעלותה לצד העלות הגבוהה הכרוכה בניהול ההליך המשפטי, אינה מבוטלת.

עלויות אלו נחשבות גבוהות יחסית לאור זמן ההכנה המתמשך הדרוש להיערכות להליך המשפטי והנטייה של הליכים אלו להתארך כשלעצמם. יחד עם זאת, הפיצויים שבתי המשפט בישראל נוהגים לקבוע לטובת התובעים בתיקי רשלנות רפואית באבחון סרטן הכבד, הם בדרך כלל בסכומים גבוהים שעשויים בהחלט להצדיק את הגשת התביעה.

חוששים שנפגעתם מרשלנות רפואית אבחון סרטן הכבד? דעו את זכויותיכם

אם אתם חוששים לכך שהתרחשה רשלנות רפואית באבחון של סרטן הכבד אצלכם או אצל מי מיקיריכם, חשוב לפנות לעורך דין מנוסה בתחום זה, כדי לבדוק אם מגיעים לכם פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לכם על רקע זה.

רופא מומחה שעמו עובד עורך הדין, יוכל לבדוק את התיק הרפואי של הנפגע כדי לזהות אם הגורמים הרפואיים שטיפלו בו יכלו לפעול אחרת תחת הנסיבות הקיימות, על מנת לגלות את המחלה במועד בו ניתן היה לטפל בה בצורה יעילה יותר.

לסיכום: חשיבות הפנייה לעורך דין רשלנות רפואית מנוסה

חוששים שסרטן הכבד ממנו אתם או בני משפחתכם סובלים, אובחן במועד מאוחר מדי ושסיכויי ההחלמה מהמחלה נפגעו בשל כך?  זה הרגע הנכון ליצור קשר עם משרד עו”ד כפיר דיין דובב להתייעצות וקבלת הסבר מקיף על אפשרויות הפעולה העומדות בפניכם בערוץ המשפטי. לתיאום פגישת ייעוץ – פנו אלינו כבר עכשיו ועשו את הצעד הראשון והחשוב למימוש זכויותיכם במלואן.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון סרטן הכבד
רשלנות רפואית באבחון סרטן הכבד
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ