מתי חלה התיישנות תביעת אובדן כושר עבודה?

התיישנות תביעת אובדן כושר עבודה היא חסם סף שעלול לסכל את ההליך המשפטי לפני שזה החל. ההתיישנות המוכרת לציבור הרחב היא בהליכים אזרחיים בהם בחלוף 7 שנים מיום קרות המקרה, תחול התיישנות ולא ניתן יהיה להגיש תביעה בבית המשפט.

אולם, בתביעות ביטוח חלה התיישנות מקוצרת של 3 שנים, ובכלל זאת התיישנות תביעת אובדן כושר עבודה וזאת על פי חוק חוזה הביטוח.

הסיבה העיקרית שנוצר מנגנון ההתיישנות בחוק חוזה הביטוח הינה כדי למנוע מצב שאנשים יחליטו להגיש תביעות אובדן כושר עבודה לאחר שנים רבות, ולחברת הביטוח לא תהיה האפשרות לבחון בזמן אמת את מצבו של המבוטח, כולל בדיקתו על ידי רופא מטעמה.

יש להדגיש שני דברים חשובים:

  • האחד, עילת תביעת אובדן כושר עבודה היא עילה מתחדשת ולכן ההתיישנות של 3 שנים אינה חוסמת או מבטלת את התביעה מול חברת הביטוח בחלוף 3 שנים, אלא העילה נוצרת מחדש בכל חודש וחודש של מצב שבו המבוטח באובדן כושר עבודה. כלומר, אדם שמגיש תביעה לאחר 3 שנים לא יוכל לתבוע יותר מ- 3 שנים אחורה, אולם הוא בהחלט יוכל לתבוע את אותן 3 שנים וכן את הגמלאות העתידיות.
  • השני, מירוץ ההתיישנות של תביעות אובדן כושר עבודה נעצר רק בעת הגשת תביעה לבית המשפט, ולא בעת הגשת התביעה לחברת הביטוח.

כאשר פונים לעו”ד אובדן כושר עבודה הדבר הראשון שהוא יעשה במקרה כזה הוא פניה לחברת הביטוח לשם אורכת התיישנות בהסכמה שפירושה שלא תחול התיישנות בתביעה כל עוד מנוהל מו”מ בין הצדדים.

במקרים רבים, כאשר פונים אלינו מבוטחים שקרובים למועד ההתיישנות או אף שעברו אותה, אנו פונים לחברות הביטוח מיידית לשם השגת הקפאת התיישנות בהסכמה, והחברות מאשרות הסכם שכזה.

הרצאה של עו”ד כפיר דיין דובב בנושא התיישנות תביעת אובדן כושר עבודה

חריגים לתקופת התיישנות תביעות אובדן כושר עבודה של 3 שנים:

  • התיישנות בתביעות של פנסיית נכות בקרן פנסיה אינה של 3 שנים אלא בהתאם לתקנון הרלוונטי של קרן הפנסיה.
  • אובדן כושר עבודה ומחלות נפש – כאשר אדם סובל ממחלת נפש (דיכאון, חרדה, אישיות גבולית (בורדר ליין), הפרעה דו-קוטבית (מאניה דיפרסיה), סכיזופרניה, מצב פסיכוטי, פוסט טראומה (PSTD) ועוד), והוא אינו מסוגל לפרק זמן מסויים לטפל בענייניו, כולל בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה, אותו תקופה לא תבוא במניין תקופת ההתיישנות.

כאשר עומדים מול הגשת תביעת אובדן כושר עבודה ויש חשש לקיום התיישנות יש להיוועץ עם עו”ד אובדן כושר עבודה הבקיא בתחום אשר יוכל לסייע במניעת ההתיישנות או צמצומה.

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה

למאמר: הכל על פנסיית נכות בקרן פנסיה

למאמר: אובדן כושר עבודה נפשי

למאמר: חשיבות הצהרת בריאות בפוליסות ביטוח

למאמר: מהן החרגות בפוליסת אובדן כושר עבודה?

למאמר: תביעת אובדן כושר עבודה

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

איך לממש ביטוח אובדן כושר עבודה?

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

 

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ