תאונות דרכים הולך רגל: זה יכול לקרות לכל אחד בכל מקום

כמובן שאנחנו לא מאחלים את זה לאף אחד, אבל יש מצבים בלתי צפויים בחיים, וחשוב לדעת איך להתנהל בהם נכון. אחד מהם הוא תחום תאונות דרכים הולך רגל, שיכולות להיות אירוע טראומטי לכל מי שקשור לאירוע, גם אם הוא לא נפגע.

אלא שהקשיים הנפשיים והגופניים של הנפגעים עלולים להימשך לטווח הארוך, ואז יש צורך בהגשת תביעה לביטוח הלאומי או לחברת הביטוח שביטחה את הרכב הפוגע בביטוח חובה, להשיג את כל הראיות מקופת החולים ואישורי המחלה ממקום העבודה, ובמיוחד חשוב לגבות את הנזק שנגרם באמצעות מסמכים רלוונטיים.

זה אתם מול הגופים הממשלתיים וחברות הביטוח

הגופים הממשלתיים ובמיוחד חברות הביטוח יעשו הכול על מנת להפחית בחשיבות הנזק שנגרם לכם, וחמור מכך, אם אין לכם את הראיות הדרושות, היחס שתקבלו עלול להיות יחס של “התאונה מעולם לא התרחשה”.

אז בואו נדבר רגע על תאונות דרכים הולך רגל ועל מה שמצפה לכם אם חלילה הייתם מעורבים בתאונה כזו.

מתחילים עם בדיקות רפואיות

תאונות דרכים שבהם נפגעים הולכי רגל עלולות להסתיים בפגיעה חמורה שמצריכה קבלת טיפול רפואי בבית החולים, אבל גם אם הפגיעה קלה, חשוב להיבדק בבית החולים ולקבל את הטיפול הרפואי ההולם מוקדם ככל שניתן, סמוך להתרחשות האירוע.

זה חשוב כדי לוודא שהפגיעה אינה חמורה מכפי שחשבתם בהתחלה, ואם הפגיעה חמורה, חשוב שתקבלו מיד את הטיפול הרפואי על מנת שהמצב לא יחמיר, אבל זה לא הכול. חשוב שיהיה לכם תיעוד רפואי שיהיה קביל מבחינה משפטית להוכחת התאונה.

ראיות הם הבסיס להתנהלות משפטית קלה יותר

אם יש בידיכם את הראיות המתאימות, יהיה לכם או לעורך דין שעוסק בתחום תאונות דרכים הולך רגל, קל יותר להתנהל מול הנתבעים האחרים המעורבים באירוע, מול נציגי הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, או מול חברת הביטוח.

בתאונת דרכים שמעורבים בה הולכי רגל, תביעת הפיצויים תתנהל מול חברת הביטוח, בלי קשר לשאלת האשמים בתאונה. חברת הביטוח תידרש לשלם את הפיצויים המגיעים לנפגע, בהתאם לחומרת הנזק שנגרם.

תאונת דרכים הולך רגל, שזה בעצם הרבה פחות מפחיד מכפי שזה נשמע, אבל רק אם אתם יודעים איך להתנהל.

חלק מהמקרים של תאונות דרכים שהולכי רגל מעורבים בהן, הן תאונות שמוגדרות כ’פגע וברח’. כלומר, הרכב הפוגע נמלט ממקום התאונה, כמו בסרטים, אבל לצערנו כמו שרואים מספיק פעמים גם בחיים האמיתיים, בלי לעצור ולעזור לנפגע, בלי להשאיר את פרטי חברת הביטוח או את הפרטים האישיים של הנהג שפגע.

במקרים אלו ניתן לתבוע את הפיצויים המגיעים לנפגע מחברת ‘קרנית’, תאגיד שנוסד בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים, על מנת לפצות נפגעי תאונות דרכים שאין להם את הפרטים המתאימים של חברת הביטוח שאפשר לתבוע.

אבל זה לא הכול. אם אין לכם את פרטי הנהג שפגע, יש פרטים אחרים שאפשר להתחיל איתם כדי לאסוף את הראיות הדרושות להוכחת התרחשות האירוע:

  • איסוף כל המסמכים והאישורים הרפואיים שרלוונטיים לתאונה.
  • מציאת עדי ראייה שהיו במקום התאונה.
  • צילום מיקום התאונה.
  • רישום מדויק של נסיבות האירוע, וכמה שאפשר עם יותר עובדות והרבה פחות רגשות.
  • פנייה למשטרה עם תיאור מדויק של מיקום התאונה ומאפייני התרחשותה.

בשורה התחתונה, כדאי שיהיה לכם ייצוג משפטי הולם

אם הייתם קרבן של תאונות דרכים הולך רגל, חשוב שיהיה לכם ייצוג וליווי של מיטב אנשי המקצוע בתחום.

משרד עורכי דין כפיר דיין דובב ושות’ מלווה אתכם משלב הייעוץ הראשוני ועד הגשת התביעה המתאימה, כך שתוכלו להימנע מטעויות שעלולות לעלות לכם ביוקר, אם תבחרו להתנהל לבד.

לעו”ד אובדן כושר עבודה לחץ כאן

תאונת דרכים הולך רגל

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ