תביעה תאונת דרכים שטח C – על מי חלה חבות הפיצוי?

תהליך של תביעת תאונת דרכים שטח C הינה תביעה הנובעת כתוצאה מתאונת דרכים בשטחים שבין ישראל לבין האזור הפלסטינאי. מה עושים ואיך מגישים את התביעה? מה הדין בקשר למצב זה? בכדי להבין איך להגיש את התביעה, חשוב ביותר להבין מהו החוק החל לא רק על צד אחד אלא על שני הצדדים ובדיוק לשם כך, כתבנו את המאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם וכמובן לשתף עם מי שזקוק למידע.  

חוק נפגעי תאונות דרכים בישראל 

חוק הפיצויים משנת 1975 מדבר על פיצוי נפגעי תאונות דרכים בגין נזקי גוף. בנוסף, מדבר החוק על כך, שאין על הנפגעים להוכיח אשם כזה או אחר בכדי לקבל את הפיצויים. מאידך, האם החוק הזה תופס רק בשטחי ישראל או גם בשטחי C? 

כאשר מדברים על המצב המשפטי בישראל, עולות גם תהיות בגין עניין המצב הזה – כאמור, דיני נזקין ומסגרת הביטוח. מאז ועד היום, לא מעט נפגעים ומשפטנים נתקלים בבעיה זו ולא תמיד יודעים לפתור את הסוגייה ולעיתים אף מוגש ערעור המאלץ לבחון את המקרה בשנית. 

חוק נפגעי תאונות דרכים בשטחי C

כפי שהבנתם, אחת השאלות הנפוצות ביותר שעולות לפני הגשת תביעה תאונת דרכים שטח C  הינה האם תאונה זו נתפסת בחוק הישראלי – כאמור חוק נפגעי תאונות הדרכים (פלת”ד). 

מעת לעת ניתן בהחלט לראות כיצד מצב זה עולה ומעלה לא פעם תהיות בגין החוק בהיבט המשפטי והטריטוריאלי. מבין אין ספור תהיות מעמד התביעה בודק כמה וכמה דברים וביניהם, מה קורה שלצורך העניין נהג ישראלי אשר מבוטח בישראל נהג בשטח C?

האם יהיה זה החוק הישראלי שיישא בפיצויים? בכדי לעשות סדר בבלגן, ראוי ללכת את החוק ולהבין את משמעותו. כאמור, בהסכם משנת 1995 שנחתם בין הרשות לבין ישראל נקבע כי הסמכויות ובפרט הביטוח ביהודה ושומרון עברו לידי הרשות הפלסטינית. בסיכום חלק זה ובהסתמך על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה נקבע כי היות וההסכמים הינם משנת 1995  והיות והתאונה התרחשה לאחר מכן, חבות הפיצוי חלה על הרשות הפלסטינית. 

בסיכום דבר, תיקוני החוק אמרו את דברם, החל משנת 1995 הועברו הסמכויות בגין שטחי C אל הרשות הפלסטינית והיא זו האחראית גם לשפות במקרה של נזקי גוף מתאונה. למרות זאת, יש לא מעט מצבים בהם מוגשים ערעורים וזאת בכדי להבהיר אחת ולתמיד את הנקודה – מי זה האחראי באמת על הפיצוי.

למידע נוסף על תביעות תאונות דרכים לחצו כאן!

זקוק לסיוע עורך דין אובדן כושר עבודה – לחץ כאן!

תאונת דרכים

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ