תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה

תאונת דרכים שיכולה להיות מוכרת גם כתאונת עבודה, היא תאונה שהתרחשה בדרך אל העבודה או ביציאה ממנה. במקרה זה יש שלוש כתובות לתביעה:

  • המוסד לביטוח לאומי – בגין תאונת עבודה.
  • חברת הביטוח של הרכב בביטוח החובה – בגין תאונת הדרכים.
  • קרן הפנסיה או ביטוח מנהלים – בגין אובדן כושר עבודה.

במאמר זה נבהיר את המושג תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, ונראה את מי מתאים לתבוע, ובאילו נסיבות.

למאמר: זכויות עובד בתאונת עבודה

תביעה כנגד הביטוח הלאומי

ראשית, לאחר שנקלעתם לתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, חשוב ליידע את המעסיק על התרחשות התאונה, כדי שלא ייווצרו בעיות בשלב מאוחר יותר, בהחתמתו על טופסי הביטוח הלאומי.

שנית, חשוב להבין שלפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים, אין סתירה בין תביעת הביטוח הלאומי לבין תביעה שמוגשת לבית המשפט, היות ושתי התביעות משלימות זו את זו.

ההחלטה את מי לתבוע קודם משפיעה על גובה אחוזי הנכות

זוהי נקודה שחשוב ביותר להבין. כשהתביעה מוגשת תחילה לביטוח הלאומי, אחוזי הנכות שייקבעו יחייבו בתביעה שתוגש בהמשך לבית המשפט.

במילים אחרות, אם הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי קבעה לכם, למשל, פיצוי בגובה של עשרה אחוזי נכות, זוהי דרגת הנכות הרפואית אשר תחייב במסגרת התביעה שתוגש לבית המשפט נגד חברת הביטוח במסגרת תביעת ביטוח החובה (אבל לא בתביעה מול קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים במסגרת תביעת אובדן כושר עבודה).

אם תחליטו לתבוע תחילה את חברת הביטוח ובהמשך את הביטוח הלאומי, בית המשפט ימנה מומחה מטעמו לקביעת אחוזי הנכות. עם קביעת דרגת הנחות על ידי המומחה, גובה הנכות הרפואית שייקבע הוא שיחייב במסגרת ההליך המשפטי, גם אם בינתיים הביטוח הלאומי קבע שיעור נכות אחר.

חברת הביטוח נאלצת להסכים לקביעת הביטוח הלאומי

חברת הביטוח (ביטוח החובה) אינה רשאית לחקור במסגרת הליך משפטי בבית המשפט את הרופא שמופיע מטעם הביטוח הלאומי. נציגי חברת הביטוח יכולים להגיש בקשה להמצאת ראיות שסותרות את קביעת הרופא, ולמנות מומחה רפואי מטעמם לבדיקת התובע ולקביעת שיעור מחודש של נכות.

אלא שבתי המשפט אינם נוטים להרשות הליך כזה, אלא אם כן חברת הביטוח הצליחה להוכיח שהביטוח הלאומי הכריע בנוגע לאחוזי הנכות של הנפגע, ללא ידיעת נתונים מהותיים שנוגעים לעבר הרפואי של התובע.

תביעת קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים

בהתאם לתקנון קרן פנסיה חדשה ובמרבית פוליסות ביטוח המנהלים הקיימות כיום, נכות נקבעת במצב שבו לפחות 25% מיכולת העובד לעבוד נפגעה כתוצאה מהמצב הבריאותי שהתדרדר בעקבות התאונה.

כלומר, הנכות תיקבע אם יימצא שהעובד לא יכול להמשיך בתפקידו או לעסוק בתפקיד אחר שמתאים לרמת ניסיונו והשכלתו, למשך פרק זמן של יותר משלושה חודשים רצופים, בכפוף לקביעת רופא מטעם קרן הפנסיה.

הזכאות לכיסוי ביטוחי מלא מטעם קרן הפנסיה תקפה מהיום הראשון שבו העובד הצטרף לקרן, בלי קשר לסכום החיסכון שנצבר על שמו בקרן, מלבד מבוטח שנמצא בתקופת אכשרה לאחר מחלה קודמת. הסכום שישולם לעובד במקרה של נכות יחושב בהתאם למשכורת שלו ולהיקף הכיסוי הביטוחי שיש לו בקרן, בלי קשר למשך תקופת הביטוח.

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה

לא תובעים לפני שמתייעצים

אם נקלעתם לתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, ראשית, החלמה מהירה ומלאה. שנית, אל תהססו ובואו להתייעץ עם הצוות המקצועי במשרד כפיר דיין דובב ושות’.

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, פנו להערכת סיכויי תביעתם על ידי עו”ד תאונות דרכים ותאונות עבודה.

ביחד, נבחן את המקרה שלכם, נחליט את מי לתבוע, ונלווה אתכם לאורך כל שלב של התביעה, עד להשגת מלוא הפיצויים המגיעים לכם על פי חוק.

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית תאונת עבודה? לחץ כאן!

תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה

שאלות ותשובות - תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה

מדובר על תאונת דרכים שהתרחשה בדרך אל מקום העבודה של העובד או בדרך של העובד בחזרה לביתו ממקום העבודה.

ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי בגין תאונת העבודה, את חברת הביטוח של הרכב בביטוח ובה בגין תאונת הדרכים, וכן את קרן הפנסיה או את ביטוח המנהלים בגין אובדן כושר עבודה בעקבות התאונה.

כן. ההחלטה משפיעה על גובה אחוזי הנכות שתוכלו לקבל בגין תאונת העבודה. במידה והתביעה הראשונה תהיה לביטוח הלאומי, אחוזי הנכות שייקבעו הם אלו שיחייבו גם במסגרת תביעות אחרות לבית משפט או לחברת ביטוח.

בטרם הגשת התביעה, חשוב להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה, העוסק גם בתאונות דרכים. חשוב שעורך דין מקצועי יחליט את מי לתבוע קודם.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ