דמי פגיעה בעבודה: כמה מקבלים, לכמה זמן, ואת מי בכלל תובעים?

עובדים עצמאיים או שכירים שמבוטחים במוסד לביטוח לאומי בגין תאונות עבודה, זכאים לקבלת פיצויים לאחר תאונה שהתרחשה בדרך לעבודה, במהלך יום העבודה או ביציאה הביתה.

המטרה היא לפצות את העובד בגין אבדן הכנסתו והתשלום מתחיל עם המוסד לביטוח לאומי, שמכסה את פרק הזמן שבו העובד מקבל טיפולים רפואיים ולא יכול לעבוד בשל הפגיעה, לפרק זמן של 90 ימים מהתרחשות התאונה.

עובדים שכירים מקבלים מהמעסיקים תשלום על יום הפגיעה, והביטוח הלאומי משלם לעובד על היומיים שלאחר התרחשות התאונה, אם הוכח שהעובד לא יכול היה להמשיך בתפקידו במשך 12 ימים לפחות, בלי תשלום על יום הפגיעה, שבתות וחגים. הכסף נכנס ישירות לחשבון הבנק של העובד.

מה הם דמי פגיעה בעבודה?

דמי פגיעה הם תשלום שמתקבל מהמוסד לביטוח לאומי לעובדים שנפגעו בעבודתם. זהו סכום פיצוי שמשולם בגין אובדן הכנסה או שכר בעקבות מחלת מקצוע, פגיעה בעבודה או תאונת עבודה. התשלום ניתן רק בתנאי שהעובד הוכיח שכתוצאה מהפגיעה אינו יכול להמשיך בעבודתו או לעסוק במקצוע מתאים אחר, בכפוף לאישורים רפואיים.

החישוב מתבצע לפי של 75% מההכנסה, בהתאם לשכר שהיה לעובד בשלושת החודשים שקדמו לתאונה. מהסכום הזה מנכים דמי ביטוח לאומי, מס הכנסה ודמי ביטוח בריאות.

בתור התחלה, אנחנו מדברים על 12 הימים הראשונים שלאחר הפגיעה. המעסיק משלם לעובד 75% מהשכר על שלושת ימי המחלה הראשונים, ולאחר שלושת הימים, העובד מקבל מהביטוח הלאומי תשלום בגובה של 75% משכרו.

במילים אחרות, מהיום הרביעי, הביטוח הלאומי משלם לעובד דמי פגיעה בשיעור של 75% משכרו, עד לפרק זמן של 90 ימים.

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה

מעוניין להיעזר בעורך דין אובדן כושר עבודה? לחץ כאן

איך מקבלים את התשלום?

כדי לקבל את התשלום בגין דמי פגיעה, העובד מתבקש להגיש למוסד לביטוח לאומי תעודת אי כושר שנערכת בהתאם לחוק הביטוח הלאומי, וחתומה בחתימת רופא.

אם בתום 90 הימים העובד עדיין אינו מסוגל לשוב לעבודתו או לעסוק במקצוע אחר עקב התאונה או הפגיעה, הוא יכול להגיש תביעת נכות.

איך תובעים גמלת נכות?

כדי לקבל גמלת נכות, העובד מתבקש להגיש תביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה בתוך פרק זמן של שנה מהתרחשות התאונה.

התהליך מתחיל עם הגשת טופס ב.ל. 200 הנוגע לתביעה לקביעת דרגת נכות ולתשלום גמלת נכות מעבודה. לטופס זה חשוב לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים, כולל אישורים רפואיים להוכחת הנכות. אם העובד קיבל כבר דמי פגיעה, מומלץ להגיש תביעת נכות סמוך לסיום תקופת תשלום דמי הפגיעה.

עם הגשת התביעה, העובד מתבקש להתייצב לפני ועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי, להכרה בנכותו ולקביעת דרגת הנכות. כדאי מאוד להופיע למפגש עם הוועדה בליווי של עורך דין העוסק בתאונות עבודה, על מנת לוודא שהתביעה שהוגשה כוללת את כל הפרטים והמסמכים המתאימים, ושהתהליך מתנהל כראוי ועל פי חוק.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית תאונת עבודה? לחץ כאן!

דמי פגיעה בעבודה

שאלות ותשובות - דמי פגיעה בעבודה

דמי פגיעה זהו תשלום שמשלם המוסד לביטוח לאומי לעובדים בתור פיצוי, במידה והם נפגעו במהלך עבודתם. התשלום ניתן לעובד רק אם הוכיח שבעקבות הנזק הוא לא מסוגל להמשיך בעבודתו באופן רגיל.

סכום דמי הפגיעה בעבודה עומד על כ- 75% מהשכר של העובד בשלושת החודשים שקדמו לקרות הנזק, והוא משולם לאורך תקופה של 90 ימים.

על מנת לקבל תשלום דמי פגיעה בעבודה, על העובד להגיש לביטוח הלאומי תעודת “אי כושר” כפי שדורש החוק לביטוח הלאומי, כאשר התעודה צריכה להיות חתומה על ידי רופא.

במידה והעובד לא יכול לחזור לעבוד גם לאחר 90 ימים בהם שולמו לו דמי פגיעה בעבודה, הוא יוכל להגיש תביעת נכות לביטוח הלאומי. הביטוח הלאומי יקבע לו דרגת נכות לפי מצבו הרפואי הנוכחי והמסמכים הרלוונטיים שהעובד הביא, ויוכל לקבל קצבת נכות מביטוח לאומי.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ