לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן

אחת המחלות הכואבות והקשות ביותר של דרכי העיכול היא מחלת הקרוהן. מחלת קרוהן היא מחלת מעי דלקתית הפוגעת ברירית של מערכת העיכול. היא מחלה טורדנית המעיבה על שגרת חייהם של הלוקים בה וגורמת לכאבי בטן חזקים, בעיות עיכול חמורות מורסות בפי הטבעת, במעי הגס והדק, ואפילו בחלל הפה. עם זאת, יש הרבה דרכי טיפול בבעיה, שהופכות זמינות כאשר היא מאובחנת במועד. מנגד, רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן מביאה להרבה סבל מיותר ופגיעה קשה באיכות החיים של המטופל.

חשיבות האבחון התקין של מחלת הקרוהן למתן טיפול הולם

מחלת קרוהן היא מחלה מאוד מצערת וקשה, והיא פוגעת בהרבה מאוד אנשים בישראל ביחס. לעולם. עם זאת, יש הרבה מאוד תרופות ודרכי טיפול שיכולות גם להקל על הכאב, וגם להגדיל את הפערים בין ההתפרצויות הכואבות. ישנן תרופות רגילות ותרופות ביולוגיות, וההקלה היא גדולה.

בנוסף, יש גם תזונה מומלצת שכדאי לאמץ, אם כי כל דרכי הטיפול הללו ושינוי אורח החיים הקולינרי יכולים להגיע רק לאחר אבחון נכון. רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן לא רק גורמת לנזק מיידי, אלא לנזק ארוך טווח, עיכוב בהחלמה וקירוב ההתפרצות הבאה. לכן, חשוב מאוד לשים לב לכל מה שקורה במהלך האבחון, ואם אתם מרגישים שמשהו לא כשורה, פנו לעורך דין מתאים.

כיצד מתבצע אבחון של מחלת קרוהן?

אבחון של מחלת קרוהן הוא דבר די פשוט, אם מסתכלים על הסימפטומים, הקשורים כולם במערכת העיכול, מהפה ועד פי הטבעת. לכן, הסימפטומים כוללים תסמינים של עצירת מעיים, לרבות עצירות קשה, ללא מעבר של גז, כאבי בטן קשים, הקאות וכאבי בטן.

בנוסף, לרוב יתלווה לסימפטומים גם מצב של חום גבוה, ושלשולים שיובילו להתייבשות. במקרים כאלו, הרופאים חייבים להניח שמדובר בבעיה במערכת העיכול ולשלוח את המטופל להמשך טיפול מתאים, שכולל בין השאר את ההבנה שמדובר במחלה כרונית, שתסמיניה יבואו וילכו לאורך כל החיים.

מתי באה לידי ביטוי רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן?

רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן יכולה לבוא לכלל ביטוי בהרבה מאוד נקודות בחיים, היות וזוהי מחלה כרונית המלווה את החולים בה למשך שנים ארוכות ומתפרצת בתקופות שונות. ההתפרצות הראשונה יכולה להגיע גם בגיל מבוגר יחסית, אך ברגע שזה קורה, צריך לדעת לאבחן את זה ולחיות עם זה.

התסמינים של המחלה הם אינם תסמינים קלים, ובמסגרת התקפי הקרוהן, קשה מאוד לתפקד לאורך זמן. עם זאת, צריך לדעת לזהות את התסמינים המקדימים על מנת להתמודד עם המחלה ביעילות בעזרת טיפול מונע. גם כאן, לאיכות הטיפול הרפואי יש הרבה משקל והרופא המטפל בחולה הקרוהן מצופה לדעת לאבחן את הבעיה כדי שניתן יהיה לספק למטופל מענה נכון.

מהם התסמינים של מחלת קרוהן?

התסמינים של מחלת הקרוהן הם כאמור כאבי בטן חזקים מאוד, שלשולים ונטייה להתייבשות בעקבותיהם, ירידה במשקל עקב חוסר תיאבון ותשישות. אצל כשליש מהחולים, ישנה פגיעה גם בפי הטבעת עם אבצסים שונים, שהם כואבים מאוד ומקשים במתן צואה.

אצל שיעור קטן מאוד מהחולים יש גם פגיעה בחלל הפה עם כיבים במערכת הושט, ויש כמובן את עניין הכיבים בבטן, שהוא מאוד כואב ולא נעים. אבצסים בחלל הבטן יגרמו לכאבים ול”בטן חריפה” ובמקרים חריגים יש אפילו פגיעה בעיניים ובמפרקים ובכיס המרה. כדי להימנע מכל זה עד כמה שניתן, אבחון הוא קריטי.

מה הקושי שמביאה איתה רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן?

רשלנות רפואית באבחון קרוהן מביאה איתה הרבה מאוד קושי למטופלים. הם מתקשים לבצע פעולות פשוטות ומוצאים את עצמם מושבתים למיטה במשך ימים ארוכים. ההתפרצות של המחלה יכולה להגיע בכל עת ולשבש את החיים בנקודות קריטיות.

חשוב לזכור שישראל היא המובילה העולמית בשכיחות של מחלות ודלקות מעיים, עם כמעט 40 אלף אנשים שסובלים מווריאציות שונות של הדלקות האלה בארץ. בגלל השכיחות, יש כאן רגישות גדולה לנושא, והמודעות, גם של הרופאים היא הרבה יותר גבוהה. לכן, נושא הרשלנות הרפואית בתחום הוא די נדיר, ואם זה קורה, צריך לבדוק מה הוביל למחדל.

עד כמה שכיחה רשלנות רפואית באבחון קרוהן?

השאלה הגדולה היא איך מגיעים למצב של רשלנות באבחון קרוהן ועד כמה זה שכיח. למחלת קרוהן יש כאמור מאפיינים מאוד בולטים, אך ניתן לבלבל אותה עם כיבים שונים וחסימות מעיים. עם זאת, כאשר הנושא לא ברור ולא ודאי, רופאים סבירים אמורים לשלוח להמשך בדיקות מתאימות ולחוות דעת נוספות.

רופאים אשר מבטלים את ההיתכנות של מחלת קרוהן, ומשחררים חולים הביתה ללא טיפול המשך, גורמים להם נזק בלתי יתואר, ולכן, צריך לראות עד כמה הטיפול היה רשלני והאם יש מקום לתביעה.

למי פונים במקרים של רשלנות רפואית במחלות מעי ובכלל?

כדי לברר את ההיתכנות של תביעות רשלנות רפואית באבחון מחלות מעי יש לגשת לאנשי מקצוע מתאימים. כיום, יש הרבה מאוד עורכי דין עם יכולות ספציפיות בתחום הרשלנות הרפואית.

מדובר באנשי מקצוע שמכירים את המקצוע על בוריו, מבינים את הקשיים שבהתמודדות מול מוסדות רפואיים ומנגד, יודעים שהם גם רוצים לשמור על שמם הטוב, ולכן, הם תמיד חוששים מפרסום רע. יש הרבה דרכים לעבוד מול מוסדות רפואיים ורופאים שמגיעים עם סוללת עורכי דין, וכדי למקסם את היכולות להוציא פיצוי איכותי, חשוב לעבוד עם אנשים שמכירים את התחום באופן ספציפי.

כיצד עובד עורך דין לענייני רשלנות רפואית?

עורך דין לענייני רשלנות רפואית ייפגש אתכם וישמע את פרטי המקרה שלכם, ובשלב הראשון, יבהיר לכם אם מבחינתו קיימת היתכנות לזכייה בתביעה. הוא יצטרך לקבל את כל המסמכים הרפואיים, לשמוע את כל העדויות ולהבין האם הרופא פעל כרופא הסביר.

התנהגות לא נעימה או אבחנה לא נכונה לא יספיקו פה, אלא צריך לראות שהרופא חטא בעבודתו, לא איבחן נכון, לא טיפל נכון ולא הפנה לבדיקות הנחוצות לאחר הבדיקה הראשונית. לעיתים קרובות ישולב בתהליך גם רופא מומחה למחלות מעי שיבחן את פרטי התיק כדי לאמוד את סיכויי ההצלחה בו.

איך מגדילים את הסיכוי לזכות בתביעת פיצויים על רקע רשלנות באבחון קרוהן?

העבודה עם עורך דין רשלנות רפואית צריכה להיעשות בצורה מאוד מסודרת, עם כל הטפסים והמסמכים הרלוונטיים, וכל העדויות המוקלטות, הנשמעות והכתובות, אם יש כאלו. עורך דין שמגיע עם כל המידע המדויק לבית המשפט, הוא עורך דין שהסיכוי שלו לזכות בתביעה עולה באופן משמעותי.

עורך דין לרשלנות רפואית צריך לטפל בלקוחות שלו בצורה רגישה ומתאימה לסיטואציה לפני, במהלך ואחרי הדיון בבית המשפט, ולכן, חשוב לבחור היטב ולנסות לוודא את טיב עורך הדין עוד לפני שמגיעים לפגישה.

לסיכום

אם אתם סובלים ממחלת קרוהן וסבורים כי נעשה לכם עוול במסגרת רפואית שבה לא קיבלתם מענה מקצועי וראוי בבואכם לאבחן את המחלה, ייתכן כי אתם זכאים לקבלת פיצוי כספי בהגשת תביעת רשלנות רפואית כנגד הרופא שחטא כלפיכם והמוסד הרפואי שבו הוא מועסק. במשרד עורך דין כפיר דיין דובב נשמח לסייע לכם בהערכת סיכויי ההצלחה בתביעה והדרך למימוש מלא של זכויותיכם.

נפגעתם בעקבות רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן? עורך הדין המתאים מחכה לכם פה. להשארת פרטים – לחצו כאן.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ