רשלנות רפואית בקרדיולוגיה

הקרדיולוגיה היא תחום רפואי העוסק במערכת הלב והדם, המהווה מנגנון חיוני מאין כמוהו בגוף האדם. קרדיולוגים מטפלים במחלות שכיחות כגון חסימות בכלי הדם, בעיות במחזור הדם ואוטמים בשריר הלב. מטבע הדברים, מדובר במקצוע רגיש ביותר, שבו טעויות מקצועיות או רשלנות עלולות לגרום נזקים קשים ואף מוות למטופל. לאור המשקל הרב של מחדלים רפואיים בתחום הקרדיולוגי, לנפגעיהם ובני משפחתם, הזכות לנקוט בצעדים משפטיים מרחיקי לכת, במקרה של פגיעה ממחדל רפואי של קרידולוג. במאמר זה נספק מידע על ההתמודדות המשפטית עם מקרי רשלנות רפואית בקרדיולוגיה ועל הדרך למימוש הזכאות לפיצויים בהתקיים יכולת להוכיח את עוולת הרשלנות.

 

מה ניתן לעשות במקרים של רשלנות רפואית בקרדיולוגיה?

הקרדיולוגיה היא תחום רפואי קריטי לבריאות הציבור, המסייע באבחון וטיפול במחלות לב וכלי דם. למרות חשיבותו הרבה, גם בענף חיוני זה קיימים מקרים של רשלנות רפואית הגורמים נזק כבד למטופלים. במאמר זה נסביר מהי בדיוק רשלנות רפואית בקרדיולוגיה, מהם המקרים השכיחים בהם ניתן לטעון לה, וכיצד ניתן להגן על עצמכם ולתבוע פיצוי בגין נזקים שנגרמו עקב טיפול רשלני של קרדיולוג.

 

על תחום עיסוקם של רופאים מומחים לקרדיולוגיה והמשקל הרב של החלטותיהם

קרדיולוגיה היא תחום רפואי העוסק בלב ובמערכת כלי הדם. הלב נמצא במרכז עבודתו של הקרדיולוג, שבודק חריגים בתפקוד הלב הנובעים מבעיות בלב עצמו או מגורמים חיצוניים.

כשהלב אינו תקין, עלולות להתרחש בעיות רבות, בהן מחלות לב וכלי דם. מחלות אלה מהוות גורם משמעותי לתמותה העולמית. מכאן ניתן להבין כי עבודת הקרדיולוג קריטית לבריאות הציבור. נדרשת מקצועיות גבוהה במיוחד מתחום זה, שכן הוא עוסק בהצלת חיים.

 

מה נחשב כרשלנות רפואית בקרדיולוגיה?

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר רופא פועל באופן שונה מהמצופה ממנו, או נמנע מלפעול כפי שהיה אמור.

התנהגותו של הרופא נבחנת בהתאם לסטנדרט “הרופא הסביר” ובהתאם לסטנדרטים המקובלים בפרקטיקה הרפואית בתחום הקריולוגיה ולא רק.

אם נמצא כי רופא סטה באופן ניכר מההתנהלות המצופה ממנו, הדבר עשוי להוות רשלנות רפואית.

 

כיצד בית המשפט קובע האם הקרדיולוג התנהל באופן רשלני?

כאמור לעיל, בבואו לקבוע האם התרחשה רשלנות רפואית, בית המשפט בוחן את התנהגות הרופא לעומת זו המצופה מרופא סביר וזהיר באותו תחום.

אם נמצא כי רופא לא פעל כמצופה ממנו לפי הסטנדרטים והנהלים הרפואיים, וסטה באופן משמעותי מהפרקטיקה המקובלת, הדבר עלול להיחשב כרשלנות רפואית באבחון או בטיפול במחלות לב וכלי דם.

 

הבסיס להוכחת עוולת הרשלנות בטיפול קרדיולוגי

כדי להוכיח רשלנות רפואית בקרדיולוגיה, יש להראות ראשית כי הרופא פעל באופן החורג מהסטנדרט המקובל של רופא סביר וזהיר בתחום.

אם יוכח כי אכן התנהגות הרופא הייתה בלתי סבירה וחריגה מהנהלים והפרקטיקה הרפואית המקובלת, זו עשויה להיחשב כרשלנות.

בנוסף, יש להוכיח קשר סיבתי בין התנהגות זו לבין הנזק שנגרם למטופל – כלומר, שאילו הרופא היה פועל כמצופה ממנו, היה הנזק נמנע. רק הוכחת שני הרכיבים הללו מאפשרת לבסס תביעה על רשלנות רפואית בתחום הקרדיולוגיה.

דוגמה למקרה שבו ניתן להוכיח רשלנות רפואית היא כאשר מטופל הגיע לטיפול אצל קרדיולוג, והרופא לא אבחן בעיה חמורה בליבו. בהמשך, המטופל נפטר כתוצאה מאירוע לבבי.

במצב כזה, אם רופא סביר וזהיר היה מאבחן את הבעיה בזמן, ואבחון מוקדם יותר היה משנה את מהלך האירועים ומונע את המוות, הרי שמדובר ברשלנות רפואית מצד הרופא המטפל.

זאת משום שיש קשר סיבתי בין התנהגותו הרשלנית לבין הנזק שנגרם למטופל. הוכחת קשר סיבתי זה היא תנאי הכרחי לביסוס טענת רשלנות כנגד הרופא.

 

באילו נסיבות תיתכן הגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בקרדיולוגיה?

קיימים מספר מצבים בהם ניתן לטעון לרשלנות רפואית בקרדיולוגיה:

  1. כאשר הרופא בעצמו יצר סיבוכים או נזקים למטופל במהלך טיפול או הליך רפואי אקטיבי: אם יוכח שהרופא פעל באופן רשלני ובניגוד לסטנדרטים המקובלים בפרקטיקה הרפואית, הרי שמדובר ברשלנות רפואית.
  2. כאשר הרופא החמיץ אבחנה של מצב רפואי חמור אצל המטופל, או שגה באבחנה: במידה והדבר הוביל ישירות לפגיעה או מוות. גם במקרה זה, אם רופא סביר היה אבחן נכון או מזהה את הסיכון, מדובר ברשלנות.
  3. אם הרופא לא נקט באמצעי זהירות מספיקים בעת הטיפול: תיתכן תביעת נזיקין במידה והדבר הסתבר כרכיב מכריע בגרימת הנזק למטופל.

 

רשלנות רפואית באבחון בעיה קרדיולוגית

מקרה נוסף של רשלנות רפואית הוא כאשר על הרופא היה לאבחן בעיה רפואית, אך הוא לא עשה זאת. לדוגמה, אם רופא סביר ומיומן היה מזהה את הבעיה במהלך הבדיקה, אך הרופא שטיפל בפועל לא אבחן אותה כראוי. ובנוסף, המחדל באבחון הוביל ישירות לנזק כלשהו למטופל.

במקרה שכזה, ניתן לטעון לרשלנות רפואית מצד הרופא – שכן אילו אבחן כראוי, היה הנזק נמנע. קיומו של קשר סיבתי בין המחדל באבחון לבין הנזק שנגרם, הוא הבסיס לתביעה נגד הרופא על רשלנות.

 

אי קבלת הסכמה מדעת מהמטופל להליך קרדיולוגי

מקרה נוסף הוא פגיעה באוטונומיה של המטופל ובזכותו לקבל החלטות מושכלות על הטיפול שלו.

לדוגמה, אם הרופא לא מסר למטופל מידע חיוני על חלופות טיפול אפשריות, או לא הסביר לו סיכונים וסיכויים של טיפולים שונים.

גם אם מדובר במחדל “טהור” ללא גרימת נזק פיזי, הרי שהפרת חובת היידוע וההסכמה מדעת עשויה להיחשב כרשלנות רפואית, שכן פגעה ביכולתו של המטופל להחליט באופן עצמאי על הטיפול בגופו.

פגיעה נוספת באוטונומיה של המטופל יכולה להתרחש כאשר הוא לא נתן הסכמה מדעת לטיפול או הליך רפואי.

למשל, כאשר המטופל הסכים להליך רפואי מסוים, אך בפועל בוצע עליו הליך שונה לחלוטין ללא ידיעתו והסכמתו.

או כאשר הרופא לא מסר למטופל מידע חיוני אודות הסיכונים והסיכויים של ההליך לפני ביצועו. במקרים אלה יש פגיעה ביכולתו של המטופל להחליט בעצמו על גופו.

גם אם לא נגרם נזק פיזי, מדובר ברשלנות רפואית שכן נפגעה זכותו של המטופל לאוטונומיה ולהסכמה מדעת.

 

חשיבות ההתייעצות עם עורך דין רשלנות רפואית בהתעורר חשד לרשלנות רפואית של קרדיולוג

מומלץ מאוד להיוועץ בעורך דין מנוסה בתחום הרשלנות הרפואית, ובפרט בתביעות הקשורות לקרדיולוגיה.

עורך דין שכבר טיפל בעבר בתיקים דומים יכיר היטב את התחום וידע כיצד לנווט בין המורכבויות הרפואיות והמשפטיות.

ניסיונו יאפשר לו לבנות אסטרטגיה משפטית מותאמת, ובכך למקסם את הסיכוי להצלחה בתביעה. ההבנה המעמיקה של הנושא חיונית גם כדי להביא לפיצוי הולם שיפצה על הנזק שנגרם עקב הטיפול הרפואי הרשלני.

 

כיצד חוות דעת של קרדיולוג מומחה יכולה לסייע בתביעות רשלנות רפואית בקרדיולוגיה?

חוות דעת של קרדיולוג מומחה יכולה לסייע רבות בתביעות רשלנות רפואית בתחום הקרדיולוגיה, ממספר היבטים:

בחינת רמת הטיפול שניתן

המומחה בוחן האם האבחנה, הטיפול, התרופות והליך המעקב היו נכונים ועקביים עם הנהלים הרפואיים המקובלים.

זיהוי רשלנות

המומחה יכול לאתר האם אירעו שגיאות, הזנחה או רשלנות מצד הקרדיולוג המטפל, בהשוואה לסטנדרט הטיפול המקובל.

קביעת קשר סיבתי

המומחה בודק האם קיים קשר ישיר בין הרשלנות לבין הנזקים שנגרמו, דבר החיוני להוכחת אחריות בתביעה.

הערכת נזקים

ביכולת המומחה לאמוד את מלוא היקף הנזק הרפואי שנגרם כתוצאה מהטיפול הרשלני.

 


לסיכום – חשים כי נפגעתם מרשלנות רפואית בקרדיולוגיה? יש מה לעשות

רופאים קרדיולוגים עוסקים במערכת חיונית ומרכזית בגוף האדם ומשכך, מחויבים לסטנדרט מקצועיות גבוה ביותר. למותר לציין כי רשלנות רפואית בקרדיולוגיה היא תופעה חמורה ומסוכנת, שיכולה לגרום נזקים קשים ואף מוות למטופלים. לאור זאת, אם אתם או יקיריכם מאמינים שנפגעתם כתוצאה מרשלנות של קרדיולוג, זכותכם לבדוק היתכנות לתביעת פיצוי הולם שיכול לעזור בשיקום ובהתאוששות מהפגיעה, בחלק מהמקרים. פנייה לעורך דין רשלנות רפואית מנוסה בתיקים אלו, יכולה להגדיל משמעותית את הסיכוי לזכות בפיצוי ראוי על הנזקים שנגרמו לכם.

לכן אם אתם סבורים שחוויתם רשלנות רפואית בקרדיולוגיה, פנו בהקדם לסיוע משפטי ממשרד עו”ד כפיר דיין דובב.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית? לחץ כאן!

רשלנות רפואית בקרדיולוגיה

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ