חובת קרן פנסיה להודיע לעמית על אפשרות לפגיעה בזכויותיו

אחת מהחששות הגדולים ביותר של כל בן אדם שמתקרב לגיל הפרישה זה מה יהיה ביום שאחרי? כיצד הוא יצליח להגיע למצב שבו הוא ממשיך לקבל משכורת חודשית וממשיך את חייו כרגיל? בדיוק בגלל הסיבה הזאת הוחלט כי כל שכיר או עצמאי מחויב להפריש כסף לקרן הפנסיה. זכויות בקרן הפנסיה הן לקבלת קצבת זקנה, נכות ושאירים. בקרן הפנסיה המבוטח יצבור כסף שיבטיח לו תשלום חודשי גם במקרה של אובדן כושר עבודה או לאחר הפרישה, ובעצם לכל החיים.

אך ישנם מצבים שבהם פעולות מסוימות עשויות לפגוע למבוטח שיש לו זכויות בקרן הפנסיה וברוב המקרים העמית אפילו לא מודע לכך. מהסיבה הזאת בשנת 2003 הוציא המפקח על הביטוח קביעה כי על כל שינוי שעשוי לפגוע בזכויותיו של העמית, חברת הביטוח מחויבת להוציא על כך הודעה מסודרת וברורה שתישלח בדואר או בכל אמצעי אחר.

ביום 12.2.2003 הוציא המפקח על הביטוח חוזר ובו נקבע:

בתקנוני קרנות הפנסיה כוללות זכויות בקרן הפנסיה ובהן נקבע כי הפסקת תשלום דמי גמולים לקרן בגין עמית תגרור, בין היתר, במועד שנקבע בתקנון, שינוי בכיסוי הביטוחי במקרה פטירה או אובדן כושר עבודה של העמית. לנוכח המשמעויות כבדות המשקל שיש לשינוי הצפוי עולה הצורך להביאה לידיעת העמית, בדיווח נפרד ומפורט, הכולל, בין היתר, הסבר בדבר ההשלכות הביטוחיות של השינוי והאפשרויות העומדות בפני העמית לנוכח השינוי הצפוי. אשר על כן, הריני מורה לחברה מנהלת של קרן פנסיה להודיע לעמית כאמור על השינוי הצפוי בכיסויו הביטוחי למקרה פטירה או אובדן כושר עבודה, לפחות 21 ימים בטרם יתבצע. החברה המנהלת תשלח באמצעות הודעת דואר הודעה כאמור, לכתובת מגוריו של העמית, כפי שהיא מופיעה ברישומיה”.

זכויות בקרן הפנסיה: על אילו שינויים מחויבת חברת הביטוח להודיע לעמית?

חברת הביטוח מחויבת להודיע לעמית על כל שינוי לרעה בקרן הפנסיה, בין אם מדובר על שינוי משמעותי או על שינוי מינורי. זאת אומרת שאם מסיבה כזאת או אחרת הפסקתם להפריש כסף לקרן הפנסיה, או שתנאי קרן הפנסיה התשנו – חברת הביטוח תצטרך להודיע לכם על כך.

כיום לחברת הביטוח אין את השיקול להחליט אילו דיווחים היא מוכנה לדווח לעמית ואילו דיווחים היא מעדיפה להסתיר ממנו. המפקח על הביטוח קבע כי שקיפות זה התנאי הבסיסי בתנאי קרן הפנסיה, ועל כך חברות הביטוח צריכות להקפיד – לא משנה כיצד הן היו נוהגות בעבר.

כיצד תקבלו את הדיווח על שינויים בקרן הפנסיה?

ברוב המכריע של המקרים את ההודעה מטעם חברת הביטוח על השינויים בקרן הפנסיה תקבלו באמצעות מכתב לדואר שמעודכן בחברת הביטוח. לכן חשוב מאוד שתקראו כל מכתב שמגיע אליכם מטעם חברת הביטוח שלכם, על מנת לוודא כי לא מדובר על מכתב משמעותי שמעדכן אתכם על שינויים בקרן הפנסיה.

בנוסף ישנן חברות ביטוח שגם מעדכנות את העמיתים במייל או במכתב שנשלח לתיק האישי של המבוטח באתר האינטרנט של חברת הביטוח. לכן חשוב מאוד שבכל שינוי של כתובת המגורים או של כתובת המייל, תעדכנו גם את חברת הביטוח שלכם.

קרן הפנסיה השתנתה ולא עדכנו אתכם? אנו כאן לצידכם

למרות הקביעה של המפקח על הביטוח שנמצאת בתוקפה כבר מעל 15 שנה, לא מעט חברות ביטוח עדיין לא מעדכנות את המבוטחים באופן רציף. לא מעט עמיתים בחברות ביטוח פונים אלינו בגלל שינויים שבוצעו בתנאי קרן הפנסיה שלהם ללא ידיעתם. (עוד אודות עו”ד ביטוח פנסיוני)

עליכם לזכור כי קרן הפנסיה היא הלחם והחמאה שלכם ביום שתצאו לפנסיה, ולכן אתם צריכים להילחם על כל שקל שמגיע לכם. אם קרן הפנסיה שלכם שונתה וזכויותיכם נפגעו, פנו אלינו על מנת שנוכל ביחד אתכם להילחם על הזכויות ועל התנאים שמגיעים לכם.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח פנסיוני? לחץ כאן!

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות? לחץ כאן!

צפו בסרטון: מה בין קרן פנסיה לביטוח מנהלים? על ההבדלים של שתי התוכניות הפנסיוניות

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ