מהי פנסיית שארים בקרן פנסיה?

פנסיית שארים היא רכיב הקיים בכל קרן פנסיה, אולם רבים אינם מכירים אותה לעומק ויודעים אילו זכויות מגיעות ולמי הן מגיעות, בכל הקשור לקבלת קצבה. המאמר הבא יעסוק בפנסיית השארים, הזכאים לקבלתה והתנאים לקבלתה במקרים מסוימים. עו”ד פנסיית שאירים יכול לסייע בקבלת הקצבה במהירות וללא הסתבכות מול קרן הפנסיה.

פנסיית שארים בקרן פנסיה

פנסיית שארים הינה הסוג השלישי בסוגי הפנסיה שניתן לקבל מקרנות הפנסיה, אשר נועדה עבור שאריו של המבוטח במקרה של חלילה פטירה. על פי ההגדרה המקובלת, השארים הזכאים לפנסיה הם: אלמן\אלמנה, ידוע\ידועה בציבור, יתום, בן מוגבל יתום והורה.

בעת ההצטרפות לקרן, לרוב יוכל המבוטח לבחור במסלול אשר יכלול בתוכו גם התייחסות לפנסיית שארים, כולל הגדלת\הפחתת פנסיית השארים במקרים מסוימים, כמו אפשרות משיכה מוקדמת של כספי הפנסיה על חשבון הפחתת חיסכון השארים וכד’.

סכום קצבת השארים

סכום הקצבה המדויק עשוי להשתנות בהתאם לפירוט בקרן הפנסיה עליה הסכים המבוטח עם הקרן. אולם, חשוב לדעת באופן כללי כי יש הבדל בין גובה הקצבה שיקבלו סוגי השארים השונים: יתומים ללא הורים עשויים להיות זכאים לפנסיית השארים הגדולה ביותר עד גיל 21 (100%) בעוד שאלמנים או ידועים בציבור עשויים להיות זכאים לפנסיה של עד 60% מההכנסה הקובעת או הסכום הבסיסי.

חשוב לדעת שקיימת היררכיה מסוימת בקבלת פנסיית השארים. הראשונים לקבל את הקצבה הם ילדים (עד גיל 21) ובני זוג\ידועים בציבור. לאחר מכן, נמצאים ההורים כאשר אחת השאלות שנשאלת פעמים רבות היא האם ההורים היו תלויים כלכלים במבוטח. בנוסף, חשוב לדעת שבמקרה והמבוטח חסך סכום הגדול יותר מסכום הקצבאות המוגדרות בתקנון הקרן, הקצבאות יגדלו בהתאם.

האם ניתן לוותר על רכיב פנסיית שארים בקרן הפנסיה?

ככלל, ניתן להקטין או להגדיל את קצבאות השארים השונות, או את החיסכון הכולל לפנסיית שארים במקרם מסוימים בהתאם לפוליסה, אולם רק אדם רווק ללא ילדים רשאי לוותר כליל על הרכיב לצורך הגדלת החיסכון הפנסיוני. אדם כזה, יצטרך להוכיח לקרן כי הוא אכן ללא בן זוג וללא ילדים. כמו כן, הוויתור תקף לשנתיים בלבד, כך שעל מבוטח שמעוניין בוויתור לדאוג לחדש אותו בזמן.

דברים נוספים שחשוב לדעת על פנסיית שארים בקרן פנסיה

קצבת השארים אשר הוצגה לעיל מתייחסת אך ורק למקרה בו המבוטח היה פעיל. במקרה שהמבוטח לא נחשב לפעיל בקרן, אופן חישוב מתן הקצבה ייעשה באופן שונה. בנוסף, קיימים מקרים בהם, בהסכמה של כלל השארים, ניתן יהיה למשוך את הכספים שנצברו עבור קצבת השארים באופן חד פעמי.

מקרה נפוץ יחסית אשר ראוי להדגיש הוא המקרה של ידועים בציבור המבקשים קצבת שארים. ידועים בציבור באופן עקרוני אינן מובדלים מבני זוג נשואים, אולם הם יצטרכו לספק הוכחה משפטית שהן אכן היו ידועים בציבור. ההוכחה הבסיסית עבור ידועים בציבור היא לרוב ניהול משק בית משותף ומערכת זוגית בדרך כלל במהלך השנה האחרונה טרם פטירת המבוטח.

תביעת פנסיית שארים באמצעות עו”ד פנסיית שאירים

במקרים בהם תביעתכם לפנסיית שארים נדחית על ידי קרן הפנסיה חשוב מאוד להיוועץ בעו”ד פנסיית שארים אשר עיסוקו הוא עו”ד קרן פנסיה.

למאמר: מעסיק שלא שילם פנסיה והעובד איבד כושר או נפטר

פסק דין שהשיג משרדנו: פס”ד המאפשר ליורשים למשוך 1.2 מיליון ₪ מקרן פנסיה ותיקה שהאב נפטר ולא משך את הכספים

פסק דין שהשיג משרדנו: 960,000 ש”ח ליורשים של מבוטח בקרן פנסיה שנפטר בלי שביקש למשוך את הכספים

פנסיית שאירים: אישור תביעת ילדים של מבוטח שנפטר לפנסיית שאירים בסך של 18,500 ש”ח לחודש לאחר שתביעת אישה שטענה כי היא ידועה בציבור נדחתה

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח חיים?  לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ