פוסט טראומה תאונת עבודה

תאונת עבודה, כמו כל תאונה אחרת, עלולה לגרום לתסמיני פוסט טראומה אצל הנפגעים. בשורות להלן נעסוק בהרחבה בנושא פוסט טראומה תאונת עבודה וההשפעה שלה על הנפגע, על מקום העבודה ועל הסביבה באופן כללי. בנוסף, ניגע באופן ההתנהלות בתסמינים כאלה. לבסוף ניגע גם בתפקיד של עו”ד תאונות עבודה בדרך למיצוי הזכויות של הנפגע במלואן.

מה זה פוסט טראומה תאונת עבודה ואין זה קורה?

לפני שנכנסים לעומק ההגדרה של פוסט טראומה תאונת עבודה, חשוב להגדיר בצורה ברורה מהי בעצם פוסט טראומה. על פי ההגדרה שלה, הפרעה פוסט טראומטית היא הפרעת דחק נפשית שנגרמת בעקבות אירוע טראומטי שעבר אדם.

תאונות דרכים, היריון בעייתי, פעולות טרור ועוד מגוון רחב של מקרים הוגדרו זה מכבר באירועים שעשויים לגרום לתופעות פוסט טראומטיות. בשורה של מקרים מהשנים האחרונות, הוגדר גם הנושא של פוסט טראומה תאונות עבודה. מדובר בהפרעות דחק אשר הופיעו בעקבות אופי העיסוק של עובד או בעקבות הדרישות ממנו בעת מילוי תפקידו.

מהי תאונת עבודה ומתי היא עלולה להתרחש?

תאונת עבודה היא תאונה שנגרמת לעובד במהלך שעות העבודה, בדרך למקום העבודה או ממנו או בהפסקה תוך כדי עבודה.

באילו נסיבות תאונות עבודה מתרחשות?

סוגים של תאונות עבודה העלולים לגרום לפוסט טראומה לנפגע:

בדרך למקום העבודה או ממנו בדרך כלל, עובד הולך או נוסע במסלול קבוע בדרך למקום העבודה או ממנו. מרגע שהעובד יצא מפתח ביתו, ועד לרגע שחזר אליו בתום יום העבודה, העובד נחשב כאלו היה במקום העבודה. לפיכך, כל תאורה בדרך נחשבת תאונת עבודה. זאת, למעט מקרים שבהם העובד סטה מהנתיב הרגיל. לדוגמא – סטייה על מנת לערוך קניות בדרך הביתה.
בהפסקה הפסקה במקום העבודה היא הזמן האישי של העובד, ולמעסיק אין זכות למנוע אותה ממנו. עם זאת, אם במהלך ההפסקה העובד נפגע, כי אז מדובר בתאונת עבודה לכל דבר ועניין.
תאונה במקום העבודה מאליו מובן כי תאונה במהלך יום העבודה במקום העבודה ותוך כדי עבודה, תיחשב תאונת עבודה.
פגיעה מתמשכת פגיעה מתמשכת בעובד תיחשב תאונת עבודה. פגיעה מתמשכת היא פגיעה פיזית בעובד בעקבות אופי העבודה שלו. לדוגמה – פגיעה בריאות בעקבות נשימת חומרים מסוימים בעבודה. לצורך העניין, נחשבת גם פוסט טראומה תאונת עבודה לכל דבר ועניין.

לעיתים מזומנות, הקשר בין מצבו של העובד לבין אופי העבודה איננו ברור די צרכו. במקרים כאלה נדרשת מעורבות של עו”ד תאונות עבודה. זאת, הן כדי להבהיר את המצב והן על מנת לסייע לעובד למצות את מלוא הזכויות שלו. בהמשך המאמר עוד ניגע בנושא הזה ביתר הרחבה.

כיצד פוסט טראומה תאונת עבודה באה לידי ביטוי

אירועי פוסט טראומה באים לידי ביטוי באופנים הבאים:

חרדות חרדה מהישנות מצב ספציפי שגרם, או שהיה גורם מאיץ למקרה של פוסט טראומה.
פחדים פחד ממוטיבים שונים הנגרמים בתוצאה מהאירוע הטראומטי, בין אם הוא חד פעמים או מתמשך. למשל – פחד מרעשי ירי אצל נפגעי הלם גרב, או פחד מרעש של מכונות למי שנפגע בתאונת עבודה במפעל.
חוסר אונים בכל מקרה שבו מתעוררים הזיכרונות הפוסט טראומטיים, מי שסובל מהם הוא חסר אונים למעשה וחסר ישע.
נזק עצמי אובדניות מי שחווה פוסט טראומה בעקבות תאונת עבודה עלול לופח התמכרויות שונות – התמכרות לאלכוהול או לסמים מסוכנים. בנוסף, נפגעים רבים מראים תסמינים של אובדניות.

למאמר: תאונת עבודה כתוצאה מחרדות

למאמר: נזק נפשי כתוצאה מתאונת עבודה

למה פוסט טראומה תאונות עבודה הוא נושא בעייתי

מצב נפשי של פוסט טראומה הוא באופן עקרוני מצב בעייתי. לכאורה, התסמינים הפיזיים של מקרים כאלה הם מזעריים, שלא לומר לא קיימים. עם זאת, הנזק הנפשי למי שסובל מהבעיה הוא משמעותי. הנזק עשוי להתמקד בחששות מהגעה למקום העבודה או בעיסוק מסוים בעבודה.

ואולם במקרים קיצוניים יותר, מצב של פוסט טראומה בשל תאונת עבודה או בכלל, עשוי להוביל לסיוטים, לבעיות שינה ואפילו לבעיות ביחסים הבין אישיים של הנפגע. הבעיה היא בדרך כלל להוכיח יומה של פוסט טראומה. הבעייתיות הזאת היא בדיוק הסיבה שבגללה יש צורך להסתייע בעו”ד תאונות עבודה איכותי ומנוסה.

מי שחוה אירוע טראומטי אחד או יותר במקום העבודה, יחשוש להביע אליו. במקרים קשים יותר, המטופל עלול לחשוש להגיע לכל מקום דומה. בנוסף לכך, התגובה של מי שנתבעים בעקבות פוסט טראומה תאונת עבודה נעה בין חוסר אמון לבין כעס על התובע. מעסיק מתקשה בדרך כלל להאמין שבמקום עבודה שבו יש עוד עובדים, יהיה אחד שיסבול מפוסט טראומה. במקרים קיצוניים יותר, המעסיק עלול לחשוד שהעובד מנסי לסחוט את המעביד.

ככל שמתרבים התקדימים ומתרבות ההוכחות לקיומה של פוסט טראומה תאונת עבודה, כך בתי המשפט נוטים להתייחס ברצינות הראויה לכל תביעה המוגשת בנושא. ועדיין, כל מקרה לגופו הוא בעייתי ודורש מקצועיות רבה. עו”ד תאונות עבודה יסייע ללקוח וילווה אותו לאורך כל הדרך עד להשגת התוצאות הרצויות.

למאמר: זכויות נפגעי תאונות עבודה

למאמר: תביעת תאונות עבודה

למה חשוב להיעזר בעו”ד תאונות עבודה ותביעות ביטוח

מאחר ומקרים של פוסט טראומה תאונת עבודה אינם נדירים, כאמור לעיל, הרי שבכל פעם מחדש נתקל עובד אשר מנסה לתבוע מעסיק בעניין זה בהתנגדות משמעותית מצד המעסיק. זאת ועוד – בדרך כלל, תביעה כזאת גורמת לנתק בין המעסיק לבין העובד. לא אחת קורה שהמעביד מפטר, או מאיים לפטר את העובד בעקבות התביעה. אף שהדבר מובן במידה מסוימת, הרי שהוא מנוגד לחוק.

כיצד עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע לנפגעי פוסט טראומה מתאונת עבודה?

עו”ד תאונות עבודה ילווה את העובד ויסייע לו בכל המישורים:

בניית תיק התביעה אחרי שעורך הדין בחן את התיק, הוי יסייע לעובד באיסוף מסמכים או הוכחות אחרות, שיסייעו לו לבסס את התיק.
הגשת התביעה עורך הדין יגיש את התביעה לבית הסין לעבודה.
ליווי העובד עו”ד תאונות עבודה ילווה את העובד עד לבירור מלא של התביעה.
הגנה על העובד פוסט טראומה תאונת עבודה איננה תמיד הבעיה היחידה של העובד. כאמור, לעיתים קרובות הבעיה היא המעסיק, אשר מנסה להרחיק את העובד ממקום העבודה. עורך הדין ילווה וייצג את העובד גם בסוגיה זאת.

הוכחת עצם קיומה של פוסט טראומה תאונת עבודה מחייבת עבודה יסודית של עו”ד תאונות עבודה. זאת, משום שמעבר להוכחת מקרה ספציפי ואישוש שלו, כפי שקורה בתאונות עבודה, חייב עורך הדין בראש וראשונה להוכיח את קיומה של הטראומה. לשם כך יש צורך להשיג חוות דעת מקצועיות ומהימנות. זאת, נוסף על הוכחת ההשפעה של המצב על העובד. אפ שהמצב משתפר בשנים האחרונות, עדיין כל תביעה כזאת היא אתגר משמעותי שרק עורך דין איכותי ומקצועי יכול לעמוד בו ולהשיג את התוצאה המיטבית עבור הלקוח.

חשיבות הפנייה לייעוץ מקצועי במקרה של פוסט טראומה תאונת עבודה 

בכל מקרה של הפרעת דחק פוסט טראומטית, ועל אחת כמה וכמה אם היא נגרמה לכאורה כתוצאה מתאונת עבודה, חשוב להתייעץ עם עו”ד תאונות עבודה. עורך הדין מכיר את הנושא, ומודע לעובדה שנושא ההפרעות הפוסט טראומטיות כתוצאה מתאונות עבודה ובכלל, עדיין לא נחקר די צרכו. לפיכך, הוא יעשה כל מה שניתן על מנת לעשות צדק עם הנפגע ולהעניק לו את הפיצויים ואת הטיפולים הדרושים לו.

מעוניינים להתייעץ באופן דיסקרטי עם עורך דין לגבי פוסט טראומה תאונת עבודה? לחצו כאן!

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית תאונת עבודה? לחץ כאן!

שאלות ותשובות - פוסט טראומה תאונת עבודה

כן. פוסט טראומה זוהי הפרעה שנגרמת בעקבות אירוע טראומתי שאדם עבר, ותאונת עבודה יכולה להיכלל בגדר אירוע טראומתי שכזה (לרבות תאונת דרכים שעובד עבר בדרך לעבודה או מהעבודה).

כן. אמנם ההכרה בפוסט טראומה שנגרמה בעקבות תאונת עבודה תהיה יחסית קשה להוכחה, כיוון שקשה להוכיח את הנזק הנפשי שנגרם, אך בשנים האחרונות בתי המשפט נוטים להתייחס ברצינות המתבקשת לכל תביעה שכזאת.

על העובד להוכיח את קיומה של הטראומה – הוא נדרש להוכיח את הנזק הנפשי שנגרם לו, ושנזק זה נגרם כתוצאה מתאונת העבודה. מדובר על הוכחה קשה, שדורשת עבודה יסודית ומקצועית.

עורך הדין יוכל להוכיח בצורה מקצועית ויסודית את הנזק הנפשי שנגרם לעובד ואת פוסט הטראומה שהתעורר בעקבות תאונת העבודה, בין היתר על ידי חוות דעת של רופא מומחה.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ