פיצויים בתאונות עבודה: האם אתם מודעים לזכויות שלכם?

מדי יום מתרחשות בארץ עשרות תאונות שמתרחשות במסגרת העבודה, ולמרות שבמקרים רבים הפגיעות קלות, לעתים מתרחשות תאונות עבודה שמובילות לנזקים משמעותיים לעובדים, כמו נכות או במקרים חמורים, גם מוות, ולכן חשוב להבין מהי לשון החוק בכל הנוגע לקבלת פיצויים בתאונות עבודה.

לפי החוק, לעובד שנפגע בתאונת עבודה יש זכויות רבות שמטרתן לפצות אותו בגין זמן העבודה האבוד, כולל נזקים גופניים מהם הוא סובל, או חישוב הנזקים העתידיים שעשויים להיגרם לו.

חשיבות הבנת הזכויות

מאמר זה מסביר את הזכויות שיש לעובדים שנפגעו בתאונות עבודה, כולל הסברים על התנהלות מול נציגי הביטוח הלאומי, המעסיק וחברת הביטוח.

משרד עורכי דין כפיר דיין דובב, זמין לענות על שאלותיכם, ואתם מוזמנים לפגישת ייעוץ במהלכה תוכלו להבין אם אתם זכאים לקבלת פיצויים בתאונות עבודה שעברתם, באילו סכומים, ואיך להתנהל נכון.

אז איך מתנהלים אחרי תאונת עבודה?

עובדים שנפגעו בתאונות עבודה צריכים לקבל טיפול רפואי בבית חולים סמוך או בקופת החולים בה הם חברים, או לגשת למרפאה מטעם מקום העבודה בה הם עובדים, כמו שיש בחברות גדולות או מפעלים שמעסיקים מאות עובדים.

לאחר הפגיעה, יש לאסוף את כל המסמכים הרפואיים שמתעדים את הטיפולים שבוצעו לאחר התאונה, כולל טיפולים ראשוניים וטיפולי המשך במידת הצורך, כמו למשל בדיקות מעבדה, בדיקות סי.טי. צילומי MRI או רנטגן, וכל ההליכים הרפואיים הנדרשים.

פירוט נרחב ככל הניתן תמיד טוב יותר מפרטים חסרים

חשוב גם להעלות על הכתב את השתלשלות העניינים שהובילה להתרחשות תאונת העבודה, כולל ציון עדי ראייה, אם יש. כל הנתונים האלה נלקחים בחשבון בעת תחשיב הזכאות לקבלת פיצויים בתאונות עבודה, וגובה הפיצויים.

חשוב שעובדים שנפגעו בתאונות עבודה יפנו אל המעסיקים שלהם ויבקשו אותם למלא טופס מטעם המוסד לביטוח לאומי, שנקרא ‘טופס הודעה על תאונת עבודה’. המעסיק ימלא בטופס את פרטי העסק שלו ואת פרטי התרחשות התאונה, ויחתום על המסמך. טופס זה מוגש לרופא המטפל אשר מנפיק תעודה רפואית ראשונה לנפגעי תאונת עבודה, לשם הגשת המסמך למוסד לביטוח לאומי.

זוהי התנהלות מקיפה ונרחבת, וחשוב לקבל את הליווי המקצועי של עורך דין אובדן כושר עבודה, וחשוב לקבל את הייעוץ כמה שיותר סמך למועד התרחשות התאונה, או לפחות לא לנקוט בפעולות משמעותיות או הרות גורל ללא ייעוץ מקצועי.

הגשת תביעת פיצויים בתאונות עבודה נגד המעסיק

עובדים שנפגעו בתאונות עבודה רשאים להגיש תביעה נגד המעסיקים, במיוחד אם מתברר שהתאונה התרחשה כתוצאה מרשלנות של המעסיקים שלא הקפידו ליישם המלצות דוחות ביקורת של ממונה בטיחות, התרשלו בשמירה על כללי הבטיחות, ואופי התנהלותם בכללותו הוא שגרם להתרחשות התאונה.

מצבים אלו מתרחשים במקרים רבים יותר מכפי שאתם מאמינים, לכן חברות רבות מבוטחות בביטוח חבות מעבידים בחברות ביטוח כנגד מצבי פגיעות גוף של העובדים. אלא שהם עדיין אחראים להתרחשות תאונות עבודה, וזכותכם המלאה להגיש כנגד המעסיק תביעת פיצויים בתאונות עבודה, באמצעות משרד עו”ד תאונות עבודה.

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית תאונת עבודה? לחץ כאן!

תאונת עבודה
תאונת עבודה

שאלות ותשובות - פיצויים בתאונת עבודה

כן. במידה ולעובד נגרם נזק בשל תאונת עבודה שנגרמה לו, בין אם במקום העבודה שלו ובין אם בתאונת דרכים בדרך אל או ממקום העבודה, הוא יוכל לקבל פיצויים בשל כך.

על העובד להוכיח שנגרם לו נזק, ושהנזק נגרם כתוצאה מעבודתו – בין אם על ידי הפעלת ציוד כבד בצורה לקויה, סביבת עבודה לא בטיחותית, חשיפה לחומרים מסוכנים שגרמה לנזק ועוד.

פיצויים בשל תאונת עבודה של עובדים בדרך כלל משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי, שמכיר בנזק שנגרם לעובד כתאונת עבודה, אך ניתן לתבוע גם את המעסיק במידה והתאונה התרחשה כתוצאה מהתרשלות שלו.

עורך הדין ייצג ויוכיח את הנזק שנגרם לעובד, יאסוף את כלל המסמכים הרלוונטיים לרבות לחוות דעת של רופא מומחה שיעיד על מצבכם.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ