לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

גמלת סיעוד בכסף בביטוח הלאומי – מהם סכומי הקצבאות?

גמלת סיעוד מיועדת לטיפול ארוך טווח המסייע לאנשים שאינם מסוגלים לבצע פעילויות יומיומיות (ADL) עקב מחלה כרונית או מוגבלות. שירותי הסיעוד הניתנים יכולים לכלול עזרה ברחצה, הלבשה, אכילה, שירותים, שינוע וסיוע בניידות ועוד. עם זאת, ניתן לקבל את הזכויות הללו באמצעות כסף. לפני קבלת הזכות כדאי להבין האם כדאי וניתן לקבל גמלת סיעוד בכסף – מהם סכומי הקצבאות? ועוד פרמטרים שונים הקשורים לכך.

 

איך נקבעת גמלת סיעוד בכסף – מהם סכומי הקצבאות המגיעים לכם?

לפני שמקבלים גמלת סיעוד בכסף כדאי להבין על איזו קצבה מדובר, והאם יהיה משתלם להמיר את שירותי הסיעוד הקיימים בתשלום. ישנם מספר קריטריונים להמרת או תשלום גמלאות סיעוד בכסף, על פי מידת רמת הצורך שנקבעה למבוטח (נמדדת מ- 1 ועד 6).

כך למשל אם נקבעה רמה 1 לשם קבלת קצבת הסיעוד, כאשר ממירים אותה לכסף, ניתן לקבל 1,472 ש”ח לחודש או לקבל את התשלום כשעות טיפול כאשר כל שעה מתומחרת בשווי ערך של 268 ש”ח. ברמות צורך של 2-6 ניתן להחליף עד 4 שעות שבועיות בשווי כספי או כשליש משעות הטיפול, כאשר כל שעת טיפול מתומחרת ב 214 ש”ח.

 

איזה גורם קובע אם תקבלו גמלת סיעוד בכסף – מהם סכומי הקצבאות ומי זכאי?

את סכומי הכסף והעלות לה אתם זכאים לשם המרת קצבת סיעוד בכסף קובע המוסד לביטוח לאומי אשר מנהל את תכנית הביטוח הסיעודי, ומבטיח שהזכאים יקבלו את הסיוע הדרוש לשמירה על איכות חייהם ועצמאותם. יש לזכור שקצבאות הסיעוד השונות מיועדות לשרת את האנשים בקהילה כשהם מטופלים בבית, כך שניתן להעריך את העלות באופן תקופתי על פי צרכי הטיפול המשתנים של המטופל.

לשם כך יש לעקוב ולברר לגבי רמת הזכאות, הזמן שעבורו ניתנה הקצבה וצרכי המטופל הסיעודי הספציפי.

 

תנאים מיוחדים או נוספים לקבלת גמלת סיעוד בכסף

מכיוון שמטרת גמלת הסיעוד היא לסייע לקשישים או לכל מי שזכאי לה להמשיך את חייו בכבוד המירבי עם העזרה לה הוא נדרש, ישנם עוד קריטריונים בגינם זכאים אנשים שונים להמיר גמלת סיעוד בכסף- מהם סכומי הקצבאות להם הם זכאים ובאיזה תנאים? המוסד לביטוח לאומי יכול להתחשב במבוטח אשר מפאת מצוקות שונות לא יכול להישאר בביתו ולכן מעוניין להמיר את כל הקצבה לכסף.

לחילופין, קבלת הכסף לא אומרת שהמבוטח אינו רשאי להשתמש בשירותים נוספים כמו מרכזי יום או לחצני מצוקה או כל שירות אחר בו הוא חפץ כדי לשמור על עצמאותו ובטיחותו. בנוסף, יכול אדם לבקש את מלוא סכום גמלת סיעוד כאשר הוא נדרש למטפל צמוד בביתו. המטפל נדרש להיות מועסק כ 12 שעות ושישה ימים בשבוע על פי חוזה העסקה מסודר.

הסכום שיינתן לשירותי מטפל הינם שונים במקצת בין מטפל זר למטפל ישראלי, וכן גם הוא מותאם ומתבסס על רמת הזכאות. על פי לוח תשלומי הקצבאות של המוסד לביטוח לאומי, התשלומים המקסימליים יכולים לנוע מ- 1,472 ש”ח לרמת זכאות 1 ועד ל-6,421 ש”ח לרמת זכאות 6.

במקרים אלה הקצבה תועבר ישירות לחשבון המבוטח באופן ובתאריך קבוע מראש. תנאים אלה מיועדים כדי שהמבוטח יוכל ליהנות מטיפול צמוד ומתשלום אשר יכסה את עלותו. עם זאת, יש לברר באופן מדויק לגבי גמלת סיעוד בכסף- מהם סכומי הקצבאות, מכיוון שהם עשויים להשתנות, ופעמים רבות תידרש המשפחה או המבוטח להשלים את עלות הטיפול באמצעות פוליסות ביטוח משלים.

פוליסות אלו יכולות להשלים פערים או לספק תמיכה כספית נוספת כדי לכסות שירותים מיוחדים, טיפולים אלטרנטיביים או אפשרויות טיפול מורחבות מעבר למה שמציעה תוכנית הביטוח הסטנדרטית.

 

מהם היתרונות של קבלת גמלת סיעוד בכסף?

קבלת גמלת סיעוד בכסף מאפשרת למבוטח להחליט על נותני השירותים עבורו ועל המטפלים הספציפיים שיטפלו בו. יתרון זה הינו בעל חשיבות משמעותית וקריטית במיוחד כאשר חושבים על המוגבלויות השונות איתם מתמודדים המבוטחים אשר נזקקים לביטוח סיעודי ועל דרישותיהם השונות. רבים מהם מעוניינים להישאר בביתם, ולהיות מטופלים במקום המוכר והקבוע שלהם.

מעבר לכך כאשר מקבלים סכום כסף מסוים ניתן להשתמש בו עבור שירותים ספציפיים בעיקר אם המבוטחים נזקקים רק לסוג מסוים של טיפול. יש לזכור שסכום ההטבה מבוסס בדרך כלל על רמת הצורך של הפרט או המבוטח, וכך לדוגמה, אנשים הזקוקים לעזרה עם שתי פעולות יום יום או יותר יקבלו בדרך כלל הטבה גבוהה יותר מאנשים שזקוקים לעזרה רק עם פעולה אחת.

כמובן שבמציאות החלוקה אינה ברורה כל כך, וישנן חפיפות רבות בין פעולות היום יום שצריכות להתבצע. אולם באמצעות שיטה זו יכולים המבוטחים לדעת באופן מדויק יותר לאיזה סכום הם זכאים או לחילופין לכמה שעות טיפול הם יכולים להמיר קצבה זו.

 

לסיכום: גמלת סיעוד בכסף – מהם סכומי הקצבאות וכיצד ניתן למצות את הזכאות?

גמלת סיעוד הינה חשובה וקריטית בצמתי חיים מסוימים, והיא יכולה להיות בעלת ערך רב בעיקר לאנשים מבוגרים אשר נדרשים לסיוע ועזרה בפעילות היומיומית. מבוטחים רבים מוצאים שהאפשרות להמיר גמלת סיעוד בכסף הינה משתלמת יותר, בעיקר אם הם מעוניינים להישאר בביתם ולהיות מטופלים על ידי מטפלים צמודים.

קצבה זו מבטיחה, לפחות באופן חלקי גישה למגוון שירותים ומערכות תמיכה. באמצעות קבלת הקצבה או המרתה בכסף, יכולים המבוטחים ובני המשפחה להתמודד טוב יותר עם האתגרים הקשורים להזדקנות, מחלה או מוגבלות, תוך שמירה על כבוד, עצמאות ואיכות חיים גבוהה יותר.

במקרה ונדרש ערעור על הסכום שהתקבל, או עצם הזכות לקבלת הגמלה, כדאי ומומלץ לפנות לייעוץ של עורך דין תביעות ביטוח סיעודי, כדי למקסם את הסכום בפרט וקבלת מירב הזכויות בכלל. מעבר לכך, פעמים רבות מתקשות המשפחות להתמודד עם הבירוקרטיה הכרוכה בשלל הטפסים הקיימים, וגם בזאת גורם משפטי מקצועי יוכל לסייע להם לפתור בעיות אלו.

לסיוע משפטי בקבלת גמלת סיעוד בכסף ומיקסום סיכויי תביעתכם להתקבל – פנו כעת אל עורך דין תביעות סיעוד כפיר דיין דובב.

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח סיעודי? לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ