עורך דין תביעת ביטוח סיעודי ילדים

ביטוח סיעודי הוא פוליסת ביטוח שהמטרה שלה להבטיח שהמבוטח בפוליסה יקבל מענה הולם לצרכים שעלולים להתעורר אם הוא יזדקק חלילה לשירותי סיעוד. המשמעות של ההזדקקות לשירותים מהסוג האמור, היא שהאדם הסיעודי איננו תלוי בעצמו בלבד, אלא הוא תלוי בסיוע של הזולת גם בביצוע פעולות יומיומיות שהן הכרחיות לשמירה על רמת החיים ועל איכות החיים שלו.

לרוב, נהוג לחשוב שמי שזקוקים לביטוח סיעודי הם מבוגרים, אולם לא אחת קורה שהורים נזקקים לשירותיו של עורך דין תביעת ביטוח סיעודי ילדים בבואם לתבוע את הזכויות המגיעות להם מתוקף החוק.

 

מה תפקידו של עורך דין תביעת ביטוח סיעודי ילדים?

הגשת תביעות סיעוד ילדים אינן עניין שבשגרה. על פי הנתונים הקיימים, מרבית המבוטחים הסיעודיים הם מבוגרים הסובלים הן מתשישות נפשית והן מבעיות פיזיולוגיות משמעותיות. לפיכך, כאשר כבר מוגשת תביעה כזאת, בין אם לחברות ביטוח פרטיות ובין אם לקופת חולים, לגופים המבטחים יש נטייה לבדוק באופן יסודי את התביעה.

זאת במטרה לוודא מעל לכל ספק שהתובע אכן נמצא במצב המתואר. במקרה הזה, כדאי מאד לשכור את שירותיו הטובים של עורך דין לתביעת ביטוח סיעודי ילדים.  עורך הדין הזה יפעל ככל שניתן למימוש התביעה ולהשגת התוצאות הרצויות.

 

מה זה ביטוח סיעודי לילדים ואיך הוא מוסדר בחוק במדינת ישראל?

ביטוח סיעודי לילדים, בדומה לביטוח הסיעודי למבוגרים, נועד לפצות את הילדים ואת בני המשפחה שלהם, אם וכאשר הילד או הילדה הופכים שלא בטובתם, לסיעודיים. חוק הביטוח הסיעודי, שנחקק בישראל באמצע שנות השמונים של המאה הקודמת, מאפשר גם להורים לילדים המצויים במצב סיעודי, להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי.

בנוסף, ניתן לרכוש בישראל גם פוליסת ביטוח סיעודי, אשר תאפשר למוטבים בה ליהנות מפיצוי כספי אם וכאשר הם הופכים לסיעודיים. גם כאן, המוטב בפוליסה יכול להיות אדם מבוגר כמו גם ילד התלוי בזולתו לניהול חיי היום יום שלו.

 

מתי אפשר וצריך להגיש תביעת ביטוח סיעודי לילדים?

הגשת תביעת ביטוח סיעודי לילדים, בדומה שמקובל אצל מבוגרים, ,יכולה להתבצע אם וכאשר המבוטח איננו יכול לתפקד באופן עצמאי, או התפקוד העצמאי שלו לקוי מאוד.

להלן סוגי הליקויים המובילים במקרים רבים לצורך בהגשת תביעות ביטוח סיעודי ילדים:

  • בעיות ומגבלות גופניות: אם המבוטח הוא ילד אשר סובל מבעיות גופניות ופיזיולוגיות המונעות ממנו להיות עצמאי ולתפקד ברמה היומיומית, הגשת תביעת ביטוח סיעודי ילדים היא מתבקשת מאליה. במרבית המקרים, הורים לילדים סיעודיים נפגעים פעמיים: פעם אחת בגלל הצורך לסייע לילד ולראות אותו סובל בכל רגע, ופעם שנייה בעקבות אבדל הפרנסה, עקב הצורך להישאר ביחד עם הילד ולהשגיח עליו במשך כל שעות היממה.
  • תשישות נפשית: אף כי תשישות הנפש היא בעיה המאפיינת מבוגרים רבים, הרי שחשוב להדגיש שיש גם ילדים שסובלים מהבעיה. במקרים כאלה, בעיקר אם למבוטח או לבני המשפחה שלו יש פוליסת ביטוח פרטית או ביטוח קבוצתי באמצעות קופת החולים, אפשר ואפילו חובה להגיש תביעת סיעוד לילדים.
    המשמעות של תביעה כזאת היא מתן אפשרות לילד מצד אחד ולכל שאר בני המשפחה מצד שני, זאת לאור ההוצאות המשמעותיות הכרוכות בטיפול בילד שנמצא במצב סיעודי.

 

אילו גופים עורך דין תביעת ביטוח סיעודי ילדים מסייע לתבוע?

קיימים כמה סוגים של ביטוח סיעודי:

  1. ביטוח סיעודי במסגרת המוסד לביטוח לאומי: המוסד לביטוח לאומי הוא, לרוב, הכתובת שאליה פונים מבוטחים סיעודיים או בי המשפחה שלהם, במטרה לקבל סיוע כספי שיאפשר לאותם סיעודיים לנהל שגרת חיים תקינה. כאמור, הביטוח הסיעודי התווסף לביטוחים שמספק המוסד לביטוח לאומי באמצע שנות השמונים של המאה הקודמת. כל אזרח ותושב ישראלי המפריש באופן קבוע לטובת הביטוח הלאומי, זכאי להנות מהביטוח הסיעודי.
  2. ביטוח סיעודי קבוצתי: ביטוח סיעודי מהסוג הזה יכול להירכש דרך קופות החולים. מדובר בביטוח סיעודי קבוצתי, המאפשר לכל אחד מהמבוטחים בו להנות מסיוע במקרה שהוא הופך לסיעודי.
  3. ביטוח סיעודי פרטי: חברות ביטוח שונות מציעות פוליסות ביטוח, ובכלל זה פוליסות ביטוח סיעודי. אף שהפוליסות הללו מוצעות במרבית המקרים לאנשים מבוגרים, קיימת גם האפשרות לרכישת פוליסת ביטוח סיעודי גם לילדים.

 

איזה סיוע יכול עורך דין תביעת ביטוח סיעודי ילדים לספק להורי הילד הסיעודי?

כאשר מתעורר הצורך במימוש זכויות ביטוחיות בגין ילד סיעודי, עורך דין לתביעות ביטוח סיעודי לילדים, יכול לסייע להורי הילד בהכנתה של תביעת סיעוד ילדים באופן שימקסם את סיכוייה להתקבל ולהניב את הפיצוי המרבי האפשרי:

  1. איסוף החומרים הרפואיים הרלוונטיים: בשלב הראשון, עורך הדין שנשכר לצורך המשימה יאסוף את כלל החומרים הרפואיים הנוגעים למצבו הרפואי של הילד. עם החומרים הרפואיים ניתן למנות תוצאות של בדיקות רפואיות, חוות דעת של רופאים לאורך חייו של הילד וכן  מסמכים רפואיים אחרים.
  2. קבלת חוות דעת רפואית נוספת: מעבר לאיסוף המסמכים, מתעורר לא אחת הצורך בקבלת חוות דעת רפואית של רופא מומחה, אשר מגדירה את הילד המדובר כסיעודי. חוות הדעת הזאת עשויה להיות ההבדל בין אישור התביעה לבין הדחייה שלה. זאת בעיקר במקרים שבהם המבוטח נמצא בתפר שבין התפקוד הרגיל לבין מצב סיעודי, כאשר המצב הרפואי וההתנהלות שלו עשויה להתפרש לכאן או לכאן.
  3. בחינת ההיתכנות של תביעת ביטוח סיעודי ילדים: בשלב הבא, ואחרי שנאספו כל המסמכים הרלוונטיים, חייב עורך הדין המנוסה להעריך אותם ולקבוע האם הגשת תביעת ביטוח סיעודי עבור הילד או הילדים היא ריאלית, או שמא הסיכויים שלה נמוכים. ככל שיוחלט להגיש תביעה, עורך הדין ילווה את התובעים לאורך כל הדרך מרגע הגשת התביעה ועד לקבלת הפיצוי הכספי.

גם במקרה של תביעה שהוגשה זה מכבר ונדחתה בידי הגוף המבטח, עורך הדין יוכל לסייע להורי הילד הסיעודי. בכוחו של עו”ד תביעת ביטוח סיעודי ילדים לסייע בהגשת ערעור על החלטת  המבטחת ובמידת הצורך – אף בהגשת תביעה משפטית כנגד חברת הביטוח.

 

עורך דין תביעת ביטוח סיעודי ילדים – סיכום

ניווט במורכבות של תביעות ביטוח סיעודי המוגשות בגין ילדים, יכול להיות משימה מרתיעה, אך עם ליווי והכוונה של עורך דין תביעת ביטוח סיעודי ילדים, הוריהם של ילדים הנזקקים לשירותי סיעוד, יכולים להבטיח כי הזכויות של ילדיהם ימוצו כהלכה. משרד עורך דין כפיר דיין דובב סייע למשפחות רבות להגיש תביעות ביטוח סיעודי ילדים, והעניק במרוצת השנים סיוע משפטי בתביעות נגד חברות ביטוח, שהגיעו להכרעת בתי המשפט בהקשר זה.

אם מצאתם את עצמכם במצב בו אתם זקוקים לתמיכה משפטית כדי להגיש תביעת ביטוח סיעודי עבור ילדכם, אל תהססו לפנות אל עורך דין כפיר דיין דובב להתייעצות אישית. פנו אל משרדנו לקביעת פגישת הייעוץ שלכם עוד היום ותוכלו לקבל את הייצוג המשפטי שמגיע לכם להגנה על זכויותיכם וזכויות ילדכם.

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח סיעודי? לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ