תאונת דרכים בדרך לעבודה או בחזרה ממנה

אדם שנפגע בתאונת עבודה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, זכאי לפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי בגין תאונת עבודה. הפיצויים נועדו לכסות את כל ההוצאות שהיו לו בגין אשפוז בבית חולים או תקופת שיקום במרכז רפואי, תרופות או כל ההוצאות האחרות שהוא נדרש להוציא כספים בגינן, כמו למשל אביזרי עזר או מכשירים רפואיים.

הנפגע במקרה זה זכאי אף לקבלת החזרים בגין תקופת שיקום מקצועי, אם הפגיעה שחווה אינה מאפשרת שיבה לעבודה. במסגרת השיקום המקצועי העובד זכאי גם לקבלת קורס של הסבה מקצועית מטעם הביטוח הלאומי, שמכשיר נפגעי תאונות דרכים לעבודה הולמת את כישוריהם, תוך התחשבות בהיקף הפגיעה או הפציעה.

ההחזרים כפופים לקביעת ועדה

אישור קבלת ההחזרים מהמוסד לביטוח לאומי בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה או ממנה, וגובה דמי הפגיעה נקבעים על ידי ועדה רפואית שצריכה לאשר את הקצבה או המענק לאחר סדרת בדיקות ומבחנים.

העובד שנפגע בתאונה מתבקש להגיש לביטוח לאומי תעודת ‘אי כושר’ בחתימת רופא. חשוב להבין שהחוק לא מכיר בכל תעודת מחלה כתעודת ‘אי כושר’, אלא יש להציג תעודה מיוחדת שבה מצוין במפורש שהיא ניתנה בהתאם לחוק הביטוח הלאומי.

כמה מקבלים?

אם הוועדה קבעה דרגת נכות לצמיתות, בשיעור של עשרים אחוזים ומעלה, או דרגת נכות זמנית של חמישה אחוזים ומעלה, גובה הקצבה החודשית יעמוד על שיעור של 75% מהשכר החודשי, כפול אחוזי הנכות.

הקצבה ניתנת לנפגע למשך כל החיים. כשמגיע הגיל שמקנה זכאות לקצבת זקנה, ניתן לבחור בין המשך קבלת קצבת הנכות לבין קבלת קצבת זקנה. אם הבחירה היא בקבלת קצבת זקנה, הנפגע יקבל מענק נוסף חד פעמי בשיעור של 36 קצבאות נכות מהעבודה.

התנהלות בפני ועדת הביטוח הלאומי

לאחר שהפגיעה אושרה כתאונת עבודה, והוגשה תביעת קצבת נכות, הנפגע מוזמן להתייצב בפני ועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי כדי לדון בתביעתו. הוועדה מתכנסת בתוך חצי שנה מהגשת התביעה, ובתקופה זו פקיד מטעם הביטוח הלאומי מאתר את התיקים הרפואיים של הנפגע, מהמוסדות הרפואיים השונים.

ועדות של המוסד לביטוח לאומי מתחלקות לשני סוגים: ועדה מדרג ראשון וועדה מדרג שני, ושתי הוועדות נקראות ועדות ערר. ועדה רפואית מורכבת מרופא מומחה בתחום רפואי מסוים, אלא אם הפגיעה נוגעת לליקויים או מחלות שונות, ובמקרה זה הוועדה כוללת רופאים מומחים.

למה צריך דיון בוועדה?

מטרת ההתייצבות בפני הוועדה הרפואית היא לאפשר לנפגע תאונת דרכים שהתרחשה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, לשטוח את טענותיו הנוגעות לתביעתו, כך שהוועדה תתרשם ממצבו הרפואי.

ברוב המקרים, בתום הדיון, ואם הוועדה אינה זקוקה לבדיקות נוספות, היא תסכם את הדיון ותקבע את טיב הפגיעה, שיעור הנכות ואם מדובר בנכות זמנית או קבועה.

התנהלות נכונה עם ליווי מקצועי

משרד עורכי הדין כפיר דיין דובב ושות’ עוסק בין היתר גם בייצוג נפגעים שעברו ועדות רפואיות כדי שלא תצטרכו להתנהל לבד, אבל הליווי חשוב יותר כדי שתוכלו להתנהל נכון, להציג באופן מסודר את כל המסמכים הנוגעים לתאונת העבודה שעברתם, ולקבל ליווי של איש מקצוע העוסק בתחום שידאג למיצוי מלוא זכויותיכם.

למאמר: אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה

לא לשכוח: פיצוי מגיע גם מביטוח המנהלים או קרן הפנסיה שברשותכם

חשוב לזכור כי המוסד לביטוח לאומי הוא רק תחנה אחת לפיצוי במקרה של תאונת דרכים בדרך לעבודה או ממנה, שכן לכל עובד יש הזכות לקבל ביטוח מנהלים או קרן פנסיה מהמעסיק, אשר כוללים אף הם פיצוי למקרה של נכות / אובדן כושר עבודה. אין אפשרות לכפל בין הביטוח הלאומי לחברת הביטוח אולם בהחלט שכן יש אפשרות לקבל פיצוי חלקי נוסף עד לגובה 100% מהשכר בקרן פנסיה. בכל מקרה כזה, יש להיוועץ עם עו”ד מקצועי בתחום.

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית תאונת עבודה? לחץ כאן!

תאונת דרכים בדרך לעבודה

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ