אובדן כושר עבודה ביטוח לאומי

אובדן כושר עבודה יכול להיגרם עקב תאונה או מחלה שלאחריה אין אפשרות לעבוד יותר במשלח היד הקודם לתאונה. במצב בו ישנה זכאות לקבלת קצבה מקרן הפנסיה או מחברת הביטוח, ישנה אפשרות בה תקוזז חלק מקצבת התלויים המתקבלת של אובדן כושר עבודה ביטוח הלאומי. מהי הסיבה לכך ומה חשוב לדעת?

במקרה של אובדן כושר עבודה (מלא או חלקי) ישלם הביטוח הלאומי גמלה למבוטחים, אם הוא עומד בתנאים לכך. גמלה זו נועדה על מנת להגן על המבוטח ועל בני משפחתו עקב אובדן ההכנסה ולמנוע ירידה דרסטית ברמת החיים.

אם המבוטח היה עמית פעיל בקרן פנסיה שכללה בתוכה מרכיב ביטוחי של אובדן כושר עבודה, או אם היו לו ביטוח מנהלים או ביטוח פרטי לאובדן כושר עבודה – הוא זכאי לקבלת פיצויים גם מהם (בהתאם לתנאי הפוליסה).

מדוע מקזז הביטוח הלאומי מהקצבה?

חלק מהסכומים המשולמים על ידי הביטוח הלאומי הינם סכומים המוגדרים כ״קצבת תלויים״. משמעות ״תלויים״ במצב זה הם בני הזוג והילדים (הנחשבים כך עד הגיעם לגיל 18).

מבוטח בביטוח הלאומי שרכש ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי, או שהינו מקבל פיצויים הכלולים בקרן הפנסיה שלו – יכול לגלות שהסכומים (תוספת הפיצוי) של קצבת התלויים המועברים לו מהביטוח הלאומי יקוזזו.

הסיבה לכך היא שהביטוח הלאומי מגדיר קבלת תשלומים מכמה מקורות ״ככפל קצבאות״ ולכן מקזז תשלומים אלו. הסכום יקוזז גם אם ישנן הכנסות ממקורות אחרים, לדוגמה אם למבוטח יש הכנסה פסיבית  (מנכס שהוא משכיר, רווחים מהשקעות וכד׳).

איך מחושבים סכומי הקצבה מביטוח לאומי?

סכום הפיצויים החודשי הינו אינדיבידואלי לכל מבוטח, והוא נגזר ממספר גורמים:

  • דרגת אי הכושר שנקבעה לו מהביטוח הלאומי. דרגות אי הכושר נעות בין 60% ל-100%, הנחשבות לדרגות חלקיות או מלאות והסכומים משתנים בהתאם לכך. אובדן כושר עבודה של כ-50% אינו מזכה בקצבה.
  • מס׳ התלויים (מס׳ הילדים עד גיל 18)
  • רמת ההכנסה של בן או בת הזוג

למה חשוב להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה במקרה זה?

בנושא של אובדן כושר עבודה המבוטחים עלולים לגלות שצפוי להם מאבק כפול: הן שיקומי והן נפשי מול הביטוח הלאומי, או חברות הביטוח שלא ששות לשלם את הפיצויים במהרה ואף יערימו קשיים על המבוטחים.

אנשים שאינם יכולים לעבוד עקב תאונה או מחלה נמצאים במצב רגיש מאוד, וכמובן לא רק הם אלא גם הסביבה הקרובה להם, החוששים מהשינוי הפתאומי בחייהם. במצב זה יש קושי להתמודד לבד מול גופים גדולים וחזקים במיוחד אם התביעה נדחתה.

על מנת לנצל את מלוא הזכויות של המבוטח, שבמידה רבה ישפיעו על המצב על ההטבות הכספיות שלו ועל אורח החיים שלו ושל משפחתו כתוצאה מכך, חשוב להיוועץ עם עו”ד אובדן כושר עבודה על מנת שיבדוק את הסיטואציה האישית של המבוטח, יגיש את המסמכים לביטוח הלאומי, קרן הפנסיה והביטוח הפרטי, וכך יסייע לו לקבל את כל ההטבות המגיעות לו עפ״י חוק ותנאי הפוליסה.

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד תאונות עבודה?  לחץ כאן!

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

 

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ