אובדן כושר עבודה זמני ביטוח לאומי

היציבות היא אחד מהדברים החשובים ביותר בחיינו, ומהסיבה הזאת מרבית האנשים עובדים באופן רציף עד לגיל פנסיה. עבודה רציפה מאפשרת לכל אותם האנשים לקום בכל בוקר לעבודה, ובסוף חודש לקבל משכורת לחשבון הבנק. אך מה קורה כאשר אדם מסוים מסיבה כזאת או אחרת איננו יכול לעבוד למשך פרק זמן מסויים? מאמר זה עוסק במצב של אובדן כושר עבודה זמני ביטוח לאומי.

תקופת זמן מוגדרת? האם יש לו מה לעשות בנידון?

למצב הזה קוראים אי כושר עבודה זמני, וכמובן שיש לכם פוליסות ביטוח שונות או קרנות פנסיה שתוכלו להשתמש בהן על מנת לקבל פיצויים המגיעים לכם. כך תוכלו לדעת שהיציבות בחיים שלכם נשמרת, ואתם לא צריכים למצוא את עצמכם במצב כלכלי בעייתי.

בנוסף, כאשר מדובר בתאונת עבודה או מחלת מקצוע אזי שיש זכאות לקצבת נכות מעבודה גם מהמוסד לביטוח לאומי. אז כיצד מקבלים קצבת אי כושר עבודה זמני בביטוח לאומי? יש לנו את התשובה עבורכם.

מה ההבדל בין אובדן כושר עבודה זמני לבין אובדן כושר עבודה מלא?

אז אתם בוודאי יכולים להבין רק על פי התיאור את ההבדל העיקרי בין אובדן כושר עבודה זמני ובין אובדן כושר עבודה מלא. אך על מנת שתוכלו להבין לאיזה קטגוריה אתם שייכים, ואיזה קצבה אתם צריכים לבקש מהביטוח הלאומי – אנו כאן על מנת לעשות לכם עוד קצת סדר.

במצב של אי כושר עבודה זמני, אותו אדם איננו יכול לחזור לעבודה באופן מיידי – אך עדיין הוא יוכל לחזור לעבוד בעתיד. זאת אומרת שמדובר על פציעה או מחלה זמנית בלבד, שצפויה לחלוף בתוך מספר חודשים. מנגד אובדן כושר עבודה מלא מתאר מצב שבו העובד איננו יכול לחזור לעבודה, והנזק הוא בגדר נזק בלתי הפיך. (עוד בנושא: מימוש זכויות ותאונות עבודה)

כיצד תקבלו קצבת אי כושר עבודה זמני בביטוח לאומי?

חשוב לציין כי על מנת לקבל אי כושר עבודה זמני בביטוח לאומי עליכם להציג מספר רב של אישורים. בין אם מדובר על אובדן כושר עבודה זמני בגלל ניתוח או בכלל כל דבר אחר, עליכם להגיש את הבקשה באמצעות אישורים רפואיים שמצדיקים את הטענות שלכם.

בנוסף ישנם מקרים שבהם הביטוח הלאומי יבקש מאנשים מסוימים להגיע לוועדה פנימית מטעם הביטוח הלאומי. בוועדה הזאת רופא מטעם הביטוח הלאומי יבחן את מצבו של מבקש הבקשה מקרוב, על מנת לתת אישור לכך שיש צדק בטענותיו.

רוצים לקבל קצבת אובדן עבודה זמני ביטוח לאומי? פנו לעורך דין אובדן כושר עבודה מנוסה

הביטוח הלאומי יעשה את כל המאמצים על מנת שלא לשלם לכם את הקצבה, ואתם מנגד תצטרכו להילחם על כל שקל שמגיע לכם מתוקף החוק. אז למה שתתמודדו עם אחד מהגופים החזקים במדינה באופן עצמאי?

עורך דין אובדן כושר עבודה נועד על מנת לסייע לכם בכל הדברים הללו, ולספק לכם את השקט הנפשי. מדובר על עורך דין שידע בדיוק מה מגיע לכם, וכזה שמתמודד על בסיס קבוע עם הביטוח הלאומי. כך תוכלו להגדיל בצורה משמעותית את הסיכוי שלכם לקבל את הקצבה בתוך זמן קצר במצב של אובדן כושר עבודה זמני ביטוח לאומי.

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

מעוניין להיעזר בעורך דין תאונות עבודה? לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ