המבוטח צולם הולך ברחוב – האם שולל את קצבת הסיעוד שלו?

קצבת הסיעוד היא סוג של חבל הצלה עבור לא מעט אנשים המוגדרים כסיעודיים על פי תנאי הפוליסה. הקצבה ברוב המקרים ניתנת לאנשים מבוגרים או קשישים שאינם יכולים לבצע את מרבית הפעולות היומיומיות או בעלי פגיעה קוגנטיבית. פעולות שמבחינתנו הן טריוויאליות לחלוטין, אותם אנשים פשוט לא יכולים לבצע – ומהסיבה הזאת הם צריכים להשגחה צמודה ולסיוע מסביב לשעון.

אך אחת מהחששות המשמעותיים ביותר של מבוטחים המקבלים קצבת סיעוד זה שמא תישלל מהם קצבת הסיעוד. לא מעט מבוטחים פונים אלינו בטענה כי נשללה מהם קצבת הסיעוד שלא בצדק, ואנו כאן על מנת להילחם על הזכויות המגיעות לכם. אם המבוטח צולם הולך ברחוב – האם שולל את קצבת הסיעוד שלו? אנו כאן על מנת לספק לכם את כל התשובות.

למי ניתן לשלול את קצבת הסיעוד?

אז לפני שחברת הביטוח מאיימת שתשלול מכם את קצבת הסיעוד, היא צריכה להוכיח שאינכם יכולים לבצע 3/6 פעולות ADL. פעולות ADL הן הפעולות הבסיסיות שאותן בן אדם מבצע בשגרת היומיום הרגילה שלו: קימה/ שכיבה, רחצה, לבוש, אכילה/ שתייה, ניידות ושליטה על הסוגרים.

כך שגם אם חברת הביטוח צילמה את המבוטח הולך ברחוב באופן עצמאי, זה עדיין לא מספיק על מנת לשלול ממנו את קצבת הסיעוד. במידה וחברת הביטוח יכולה לטעון כי המבוטח מבצע עוד פעולות נוספות באופן עצמאי , כאן הסיפור שונה וישנו סיכוי כי קצבת הסיעוד יכולה להישלל לצמיתות.

למה נדרש עורך דין ביטוח סיעודי לשם הגשת תביעת סיעוד?

המצב הרפואי החמיר, ניתן להגיש בקשה חוזרת?

גם אם קצבת הסיעוד שלכם נשללה מסיבה כזאת או אחרת, תמיד תוכלו להגיש בקשה חדשה לחברת הביטוח על מנת שתהיו זכאים לקבל קצבת סיעוד חדשה בהתאם למצב הנוכחי שלכם. כל עוד אתם משלמים לחברת הביטוח על הפוליסה שאותה עשיתם לעצמכם, לחברת הביטוח עצמה אין את יכולת שיקול הדעת בנושא.

כל מה שאתם צריכים לעשות זה להגיש בקשה חוזרת לבחינת המצב, על מנת שחברת הביטוח תוכל לשקול לספק לכם בשנית קצבת סיעוד. נזכיר שקצבת סיעוד ניתנת כאשר המבוטח אינו מסוגל לבצע באופן עצמאי 3 מתוך 6 פעולות ADL.

ראיון עם עו”ד כפיר דיין דובב בנושא: מימוש הביטוח הסיעודי

 

שללו מכם את קצבת הסיעוד ללא סיבה? אל תרימו ידיים

לא מעט חברות ביטוח מנסות את מזלם אל מול המבוטחים שלהם בכך שהם שוללים את קצבת הסיעוד שלהם. ישנם מטופלים שמרגישים כי הם לא יכולים להתמודד באופן עצמאי מול חברת הביטוח, ולכן הם פשוט מרימים ידיים. אך מדוע שתתמודדו לבד? פשוט תפנו לעורך דין ביטוח סיעודי מקצועי ומיומן.

אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו על מנת שנוכל לבחון את המצב שלכם מקרוב, ולהסביר לכם בדיוק אילו זכויות מגיעות לכם. כך שתקבלו את הקצבה שמגיעה לכם בהתאם לתנאי הפוליסה ובהתאם לקצבת הסיעוד אליה סיכמתם עם חברת הביטוח.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח סיעודי? לחץ כאן!

אובדן כושר עבודה

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ