השתתפות המדינה באשפוז חולים סיעודיים – קוד משרד הבריאות

במקרים בהם קשישים המוגדרים כתשושי נפש סיעודיים, יש להם זכאות למימון הוצאות אשפוז מטעם משרד הבריאות, להקלה על המצב הכלכלי של הקשישים ובני משפחתם. על מנת להימצא זכאים לסיוע זה, קיים צורך בהגשת בקשה למשרד הבריאות, לקבלת “קוד גריאטרי”.

תהליך אישור הבקשה עשוי להימשך בין חודש וחצי לשלושה חודשים, ולכן חשוב לקבל ייעוץ וליווי משפטי של משרד עורכי דין העוסק בתחום. משרד כפיר דיין דובב ושות’ עוסק בדיני ביטוח, תביעות סיעוד ודיני עבודה, הצוות המקצועי שלנו ילווה אתכם בתהליך הגשת הבקשה וקבלת ההקלות העומדות לרשותכם.

קוד גריאטרי?

זהו מסמך מטעם משרד הבריאות שניתן בהתאם למצב הסוציואקונומי של קשישים סיעודיים ובני משפחתם, והוא שקובע את הזכאות למימון ההוצאות או השתתפות בחלק מההוצאות הכלכליות, ובאילו סכומים.

החוק בארץ קובע שאשפוז סיעודי אינו נכלל בסל הבריאות, אלא שבשל הצורך בהעברת קשישים למוסד סיעודי ותשלום הסכומים הגבוהים הכרוכים בצעד זה, משרד הבריאות מעניק לקשישים ולבני משפחתם סיוע כלכלי בכל הנוגע לפתרונות דיור סיעודי. כלומר, כל מקרה נבחן לגופו, אך האישור ניתן ברוב המקרים.

התנאים להשתתפות משרד הבריאות במימון הדיור הסיעודי, וגובה הסכום מוגדר באמצעות קוד גריאטרי.

למאמר:  10 שאלות ותשובות בתביעות סיעוד

אז איך הזכאות נקבעת?

קבלת הסיוע המבוקש נקבעת בהתאם למספר תנאים:

א. המצב הסוציאלי של הקשיש ובני משפחתו

יש למלא דו”ח סוציאלי מטעם עובד סוציאלי.

ב. מצב בריאותי

קשישים שמוגדרים כתשושי נפש סיעודיים, זכאים לקבלת הסיוע, אם נמצא שהם סובלים מתסמינים קוגניטיביים ומנטליים שמקשים עליהם להתמצא במרחב; או כשהם זקוקים לעזרה קבועה בהתנהלות היומיומית.

כדי להיות מוגדרים במצב זה יש למלא שאלון אשר מתייחס למצב הבריאותי של הקשישים, ויכולת התפקוד שלהם, ולגבות את הנתונים בחוות דעת רפואית.

ג. מקום פנוי במוסד סיעודי

בחלק מהמקרים, אין מקום פנוי במוסדות הפועלים באישור משרד הבריאות, וכן יש צורך להמתין שיתפנה מקום.

ד. המצב הכלכלי של הקשיש ובני משפחתו

כדי להעריך את המצב הכלכלי של הקשיש ובני משפחתו, יש להגיש מסמכים כלכליים כמו למשל קבלות על ההוצאות הרפואיות וההוצאות הקשורות למצבו הסיעודי של הקשיש, כמו גם אישור על גובה ההכנסות.

וזה עוד לא הכול

כדי לקבל את הסיוע ממשרד הבריאות, יש למלא טפסים שונים, ולפרט בהם את התמונה המלאה הנוגעת למצבו של הקשיש. בשלב זה, ועל מנת להגיש כראוי את הבקשה לקבלת קוד גריאטרי, כדאי שעורכי דין שבקיאים בהליכים הנדרשים ילוו אתכם בתהליך על מנת לוודא שלא פסחתם על שום פרט חשוב, ובכך להגביר את סיכוייכם לקבלת האישור והסיוע המבוקשים.

הצוות במשרד כפיר דיין דובב ושות’ עוזר לכם להתנהל בקלות, ביעילות ובמהירות. כל דקה שחולפת מבלי שהמבוגר האהוב עליכם יקבל את הסיוע לו הוא זקוק, היא דקה שבה מצבו לא משתפר.

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח סיעודי? לחץ כאן!

השתתפות המדינה באשפוז חולים סיעודיים

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ