עורכי דין דיני עבודה הכי טובים

דיני עבודה – הן של העובד והן של המעביד מגדירים היטב מהם הזכויות ומהם החובות של כל אחד מן הצדדים. הפרת הזכויות האלו מתרחשת, למרבה הצער, לעיתים קרובות מדי, כשהצד הנפגע מעוניין לתבוע את זכויותיו ולקבל פיצויים. על מנת להבין אם יש עילה לתביעה יש להתייעץ בשלב הראשון עם עורכי דין דיני עבודה. במאמר הבא נסביר מהם הדגשים לבחירת עורך דין עבודה מקצועי.

תחום עבודתם של עורכי דין דיני עבודה

עולם העבודה הינו מורכב הן לעובד והן למעסיק. ישנם חוקים ודינים רבים אותם שני הצדדים חייבים למלא בהתאם לחוזה העבודה שנחתם ביניהם, כשהפרת הזכויות הללו עלולה להוביל לסכסוך משפטי בבית הדין לעבודה.

כיום יש לעובדים מודעות גדולה לזכויותיהם והם אינם מהססים לפנות לייעוץ משפטי אם הם חשים כי פגעו בהם.

מצד שני, מעסיקים רבים לא תמיד מקפידים על ביצוע הנהלים להם הם מחויבים ומסתכנים בתביעות העלולות לעלות להם ביוקר.

הפרת זכויות יכולה להתרחש במספר מישורים:

הפרת זכויות סוציאליות

תביעות מסוג זה נוגעות למצבים בהם המעסיק הפר את חובותיו לעובד, היכולים להתבטא במקרים כגון: אי הפרשות סוציאליות לקרן הפנסיה, הלנת שכר, אי תשלום פיצויי פיטורין כמגיע לעובד בחוק, פיטורין ללא זימון לשימוע, הפרת זכויותיהן של נשים בהריון, אפליה על בסיס מגדרי, הטרדה מינית ועוד.

הסכמי עבודה

תביעות מסוג זה נוגעות לחוזי עבודה בין המעסיק למעביד, הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה. לדוגמה: בדיקת זכויות עובדים, בדיקת חוזי עבודה, הליכי פירוק של חברות, הפרת הסכמי עבודה מצד המעסיק או העובד (לדוגמה הפרת ההסכם בנוגע למידע חסוי או פטנטים) ועוד.

תפקידו של עורך דין לענייני עבודה הינו ייצוג אחד מן הצדדים בבתי הדין לעבודה כולל בהליכי השימוע,  ייעוץ בבדיקת חוזים והסכמי עבודה, ליווי משפטי קבוע של מעסיקים בנוגע לזכויות עובדים, חוות דעת מקצועית ועוד.

 איך לזהות עורך דין עבודה מקצועי?

עורך דין עבודה מקצועי הוא עורך דין שתחום העיסוק העיקרי שלו הוא דיני עבודה. מכיוון שתחום דיני העבודה הינו רחב מאוד, לא כל עורך דין יכול לתת מענה הולם לכל סיטואציה, מה שעלול להתבטא בהפסד התביעה בבית המשפט או ייעוץ שגוי ללקוח.

לכן יש חשיבות עליונה לבחירת עורך דין שצבר ניסיון רב בתחום ויש לו הצלחות מוכחות בתיקים העוסקים בדיני עבודה. על מנת לסייע בבחירה, מומלץ לעבור על אזכורים של תביעות קודמות אותן ביצע, על מנת לוודא שאכן יש לו את הניסיון המתאים.

איך מתנהל הייעוץ הראשוני לבירור הזכויות?

ההליך הראשוני מתחיל בפניה לעורך דין לענייני עבודה, והצגת המקרה על מנת לקבל הערכה אם אכן נפגעו הזכויות במקרה המדובר. אם יש עילה לתביעה ינחה העורך דין את הלקוח וידריך אותו לגבי השלבים הבאים, ועל אופן ההליך לפי ראות עיניו – לפעמים ניתן להגיע לפשרה בין הצדדים ולמנוע הליך משפטי ארוך ומייגע. ישנה חשיבות גבוהה לשמירת כל המסמכים הקשורים למקרה כמו חוזה עבודה, הקלטות, מכתבים ועוד על מנת לבסס את הטענה בתיק.

למאמר: 10 זכויות שמגיעות לכל עובד

למאמר: כל מה שרצית לדעת על פיצויי פיטורין

להזמנת שירותים משפטיים ומידע נוסף

אם אתם עומדים בפני תביעת דיני עבודה התקשרו עוד היום אל משרד עו”ד כפיר דיין דובב בטלפון שמספרו 03-6495030. פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני, ולהמשך ליווי וייצוג משפטי.

נשמח ליתן ייעוץ ראשוני על ידי עורך דין דיני עבודה למי שישלח טופס שאלה באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה?  לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ