קצבת סיעוד: מה המועד הקובע לתשלום גמלת סיעוד?

לא מעט חוסר הבנה קיימת כאשר מדברים על קצבת סיעוד כאשר הקצבה הזו מיועדת למבוטחים בפוליסת סיעוד על פי התנאים הקבועים בפוליסה. קצבת סיעוד ניתנת לאנשים תשושי נפש הסובלים מאלצהיימר או דמנציה או

לכאלה שצריכים סיוע בביצוע פעולות יומיומיות על ידי עובד ישראלי או עובד זר.

עצם התלות בסיוע של אדם אחר מביאה לכך היא ההוצאות גדלות בצורה משמעותית – בין אם מדובר על התשלום הקבוע או על הוצאות המחיה. לפיכך קצבת סיעוד נועדה על מנת לסייע לאותם אנשים לעמוד בעלויות הקשות, דבר שהוא לא מובן מאליו בכלל. לרוב גם מדובר על אנשים שאינם יכולים לכלכל את עצמם באופן קבוע, וכאן נכנסת פוליסה הביטוח הסיעודי.

מי זכאי לקבל גמלת סיעוד?

אז רגע לפני שנעסוק באופן קבלת קצבת הסיעוד, אתם צריכים לדעת מי באמת זכאי לקבל את הגמלה.

כאשר מדברים על קצבת סיעוד מהביטוח הלאומי על פי החוק התנאי הראשון לקבלת קצבת סיעוד היא הגעה לגיל הפנסיה. אצל הנשים גיל הפנסיה עומד על 62 ואצל הגברים גיל הפנסיה עומד על 67.  בנוסף אם מדוע על אדם יחיד הוא איננו מכניס משכורת או כל סכום אחר של כסף שעולה על 10,273 שקלים. אם מדובר על זוג הסכום שהם מכניסים ביחד לא יכול לעלות על 15,410 שקלים. במידה והאדם עונה על כל אחד מהתנאים הללו, הוא יהיה זכאי לקבל קצבת סיעוד שתעזור לו לממן את הסיוע שאותו הוא מקבל על ידי עובד זר או עובד ישראלי.

בפוליסות הסיעוד של חברות הביטוח, בין אם מדובר על פוליסות באמצעות הביטוח המשלים של קופות החולים או פוליסות פרטיות אין קריטריון של גיל או הכנסה אלא נבחן האם האדם אינו מסוגל לבצע 3 מתוך 6 פעולות היום יום (ללכת, להתלבש, להתרחץ, לקום ולשכב, לאכול ולשתות, שליטה על סוגרים) או לחילופין אם הוא תשוש נפש כתוצאה מאלצהיימר, דמנציה או פגיעה קוגנטיבית.

מה המועד הקבוע לתשלום גמלת סיעוד?

גמלת סיעוד לרוב מסופקת באמצעות פוליסת סיעוד מיוחדת שנרכשה במעוד מועד. בפוליסה נקבע כי את התשלום יקבל האדם מרגע שהוא הוגדר כסיעודי. אך כמובן שההגדרה לא יכולה להתבצע על ידי כל רופא או כל איש מקצוע כזה או אחר. המועד הקובע הוא המועד שבו המבוטח קיבל אבחנה רפואית ראשונה על ידי גריאטר או פסיכוגריאטר. החל מהרגע הזה המבוטח יהיה רשאי להפעיל את הביטוח על מנת לקבל את הכסף שמגיע לו. כמובן שאת המסמכים הרפואיים המבוטח יהיה חייב להגיש לחברה שדרכה הוא רכש את הפוליסה.

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות סיעוד

עושים לכם בעיות עם גמלת הסיעוד? פנו אלינו

עד כה יצא לנו לטפל בלא מעט אנשים שהיו זכאים לקבל קצבת סיעוד, אך מסיבה כזאת או אחרת חברת הביטוח שעשתה את הפוליסה מתעקשת שלא לשלם.

חשוב לציין כי לכם יהיה קשה מאוד להתמודד באופן עצמאי עם חברת הביטוח, ובכדי לסייע לכם אתם צריכים לפנות לעורך דין שמכיר את התחום על בוריו. אנו נעמיד לרשותכם את הידע המקצועי הרחב שלו, ונבטיח כי בסופו של יום תקבלו את כל מה שמגיע לכם. כך שתוכלו להמשיך בטיפולים הרגילים שלכם, ואנו נדאג לסדר את כל הבירוקרטיה שיכולה להיות מאוד מתישה. (עוד אודות תביעות סיעוד)

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח סיעודי? לחץ כאן!

ראיון עם עו”ד כפיר דיין דובב בנושא: מימוש הביטוח הסיעודי

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ