תאונת עבודה ביטוח לאומי

תאונת עבודה נחשבת לכזו אם העובד נפגע במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בעקיפין. פגיעה זו עלולה לפגוע בו לצמיתות או לפרק זמן מוגבל המשפיעים על הזכאות לדמי פגיעה ונכות מטעם הביטוח הלאומי.

תאונת עבודה – מהי?

האסוציאציה הראשונה שאנחנו מקשרים למושג ״תאונת עבודה״ הוא בדרך כלל עם תאונות המתרחשות בתחום הבניין. אך תאונות עבודה עלולות להתרחש לא רק במפעלים גדולים או באתרי בנייה, אלא גם במשרד, בדרך לעבודה, בחזרה מהעבודה, וגם באופן פתאומי במהלך נסיעת עסקים שגרתית. גם מחלות או נכויות שנגרמו כתוצאה מעומס בעבודה או לחץ נפשי כתוצאה מהתעמרות בעבודה, יכולים להיחשב כתאונת עבודה.

אילו מקרים הוכרו כתאונת עבודה בעבר?

תאונות עבודה יכולות להתרחש בפתאומיות מוחלטת, שלפעמים מדובר בתאונה שנגרמה עקב התנהלות קלוקלת וחסרת אחריות של המעסיק, עליה יש לתת את הדין.

חלק מהמקרים שהוכרו בעבר כתאונות עבודה הם לדוגמה:

  • פציעת עובד שנפצע כתוצאה מהתרשלות המעסיק במקום העבודה שהפר תקנות ונהלים בטיחותיים.
  • עובדים שנפגעו באיברי גופם בעקבות חשיפה לחומרים כימיקליים מזיקים ורעילים.
  • שליח אוכל שנפצע בתאונת דרכים בדרכו ללקוח.
  • עובד נמל אשר חטף אירוע מוחי כתוצאה מעומס חריג בעבודה.

תאונות עבודה עלולות לגרום לנכות חלקית או לנכות קבועה כשחלק מהעובדים יזקקו אף לשיקום. מכיוון שאין באפשרות העובד לחזור לעבודה לאחר התאונה באופן מיידי (או בכלל) הביטוח הלאומי נכנס לתמונה, ודואג להבטחת ההכנסה של העובד.

תאונת עבודה ביטוח לאומי – הפיצויים

לאחר תאונת עבודה, ואם העובד שנפצע בתאונת העבודה נמצא בסיטואציה בה הוא לא יכול לעבוד  – הוא זכאי בשלב הראשון לתשלום של דמי פגיעה למשך שלושה חודשים מטעם הביטוח הלאומי בסך של כ- 75% מהשכר שקיבל לפני התאונה. השלב הבא הוא הגדרת רמת הנכות של העובד לאחר ישיבה של וועדה רפואית הבוחנת את המקרה.

אם התאונה אכן הוכרה כתאונת עבודה, יוגדרו אחוזי נכות המזכים את הנפגע בקבלת דמי נכות, שגובהם נגזר מאחוזי הנכות שנקבעו לו, ומעבר לכך הוא זכאי להטבות רפואיות נוספות.

תאונת עבודה – מדוע מומלץ להתייעץ עם עורך דין?

בכל הקשור לתאונות עבודה ואחוזי נכות יש לדעת כי לנפגעים מגיעים זכויות רבות מהביטוח הלאומי.

ליווי מקצועי של עורך דין הינו הכרחי ממספר סיבות:

  • הבנת הזכויות וההטבות המגיעות לעובד מהביטוח הלאומי וניצול של מקסימום הזכויות המגיעות לו עפ״י חוק.
  • במקרה של ח״ו פטירת העובד – בירור הזכויות של השאירים – גם להם מגיעים פיצויים והטבות.
  • ניהול מהיר מול הביטוח הלאומי כולל ייצוג בוועדות והגשת כל המסמכים הדרושים.
  • במקרה שיש צורך בתביעה משפטית נגד המעסיק: תאונות עבודה הינן תחום מורכב מכיוון שיש להוכיח קשר סיבתי בין העבודה עצמה לאירוע. בירור המקרה מול עורך דין הינו חשוב על מנת להבין מהם הסיכויים לנצח בתביעה על מנת לחסוך זמן יקר וכסף.

רק עבודה מול עורך דין בעל ניסיון יכולה להבטיח ניהול מהיר של התיק, תוך חיסכון זמן משמעותי והגדלת סיכויי ההצלחה בתביעה.

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית תאונת עבודה? לחץ כאן!

שאלות ותשובות - תאונת עבודה ביטוח לאומי

מקרים אלו הם למשל כאשר עובד נפצע במקום עבודתו כתוצאה מהתרשלות של המעסיק, כאשר לעובד נגרם נזק כתוצאה מחשיפה לחומרים רעילים במקום עבודתו ועוד.

על העובד להוכיח שנגרם לו נזק כתוצאה מהתאונה, ושהנזק נגרם לו במקום העבודה שלו (לרבות תאונת דרכים בדרך לעבודה או חזרה ממנה), כאשר המעסיק התרשל במילוי אחר הוראות הבטיחות.

במידה והתאונה גרמה לכך שהעובד לא יוכל להמשיך בעבודתו כרגיל, הוא יהיה זכאי לתשלום של דמי פגיעה בגובה 75% מהשכר שלו בשלושת החודשים שקדמו לתאונה.

חשוב שעורך דין ימצה את כל זכויותיכם המשפטיות, יאסוף את כל המסמכים הרפואיים הנחוצים, וכך יוכל להוכיח את הקשר הסיבתי שבין הנזק לבין מקום העבודה שלכם והתרשלות אופציונלית של המעסיק.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ