תביעה דיני עבודה

משרד עו”ד כפיר דיין דובב הוא משרד עו”ד דיני עבודה העוסק בהגשת תביעה דיני עבודה בכל סוגי תביעות דיני עבודה, לרבות סוגיות הנושקות לדינים אלו כמו תביעות ביטוח וביטוח פנסיוני. אנו מעניקים ליווי וייצוג בהליכי משפט ובתביעות של דיני עבודה הן עבור עובדים והן עבור מעסיקים, ורואים מעל הכול את טובת הלקוח.

לעיתים קרובות בזכות ניסיוננו מתאפשר ליישב מחלוקות ישירות בין שני הצדדים, וכך לחסוך את הטרחה הכרוכה בהליך משפטי יקר, מורכב וממושך – תוך ראיית טובת הלקוח מעל הכל. יחד עם זאת, במקרים בהם לא קיימת אפשרות מעשית להגיע להסדר פשרה אנו נתכנן וניישם אסטרטגיה המיטיבה עם הלקוח שלנו, אשר תוביל לתוצאות אופטימאליות מול בית הדין.

ייצוג והגשת תביעה דיני עבודה

אנו מייצגים עובדים במגוון סוגי תביעות דיני עבודה מול מעסיקים ולהפך. בין היתר, אנו נייצג תביעה דיני עבודה במקרים של פיטורים שלא כדין, פיטורים ללא הליך שימוע, פיטורי נשים בהיריון, הפרת הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה, העסקת פרילנסרים, פיצויי פיטורים, או כל הפרה אחרת של זכויות עובדים.

חשוב לציין כי ייצוגנו כולל גם קשת רחבה של שירותים משפטיים נוספים כדוגמת הוצאת צו מניעה לפיטורים, בדיקת זכויות עובדים בהתאם להסכם קיבוצי או צוו הרחבה, ייצוג עובדות בהיריון מול משרד התמ”ת, בחינת הסכמי עבודה לבכירים, וליווי וייצוג בהליכי שימוע מול ועדות רפואיות.

בנוסף, משרדנו מלווה ומייצג מעסיקים בתביעות של עובד או ארגוני עובדים, וכן בתביעות בגין הפרת זכויות לפי הסכם או דין, כמו עוולה מסחרית, הפרת סודיות או אי תחרות והעסקת פרילנסרים. זאת בנוסף על שירותים נוספים בתחום כדוגמת הגשת צווי מניעה, חוות דעת עבור הסדר או הסכם קיבוצי, קיום הליכי גישור, בוררות ופשרה, וייצוג בהליכים מול משרדי התמ”ת הקשורים להעסקת עובדים זרים או נשים בהיריון.

שלבי ההליך המשפטי בעת הגשת תביעה דיני עבודה

במסגרת ניהול הליך משפטי בתביעה בדיני עבודה אנו נוהגים לשלוח למעסיק מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים ובכך יש שני יתרונות:

(א) במקרים רבים מכתב הדרישה יחסוך ניהול הליך משפטי ארוך וישיג את המטרה וכך גם ייחסך שכ”ט עו”ד אשר הוא זול יותר ללא ניהול הליך משפטי.

(ב) במקרים בהם מכתב הדרישה לא יביא להסכם עם המעסיק עדיין ניתן יהיה ללמוד על הצד השני מתגובתו, בטרם הגשת התביעה בבית הדין לעבודה.

נציין, כי אין חובה חוקית לשלוח מכתב התראה טרם נקיטת תביעה בבית הדין לעבודה אולם אין בכך כל חיסרון ולעומת זאת היתרונות ברורים.

באם מכתב הדרישה לא הביא להסכם בין הצדדים תוגש תביעה בבית הדין לעבודה וינוהל הליך משפטי אשר שלביו:

(א) הגשת תביעה

(ב) כתב הגנה – יוגש תוך 30 יום (אולם מקובל לבקש אורכה אחת או שתיים), בדרך כלל חלק זה ייקח 1-3 חודשים.

(ג) גילוי מסמכים – לאחר הגשת כתב ההגנה שני הצדדים צריכים לגלות את המסמכים עליהם בכוונתם להשתמש לאורך ההליך המשפטי – אין סודות. שלב זה אמור להתרחש תוך 45 יום לאחר כתב ההגנה.

(ד) דיון קדם משפט – בתוך כמה חודשים נקבע דיון קדם משפט בבית הדין אשר במסגרתו הרשם או השופט ינסה להשיג הסכם פשרה בין הצדדים. דיון קדם משפט נקבע בערך 6-8 חודשים לאחר הגשת התביעה.

(ה) תצהירי עדות ראשית – בשלב זה בעלי הדין והעדים מטעמם יגישו תצהיר על העובדות הידועות להם, קודם התובע ולאחר מכן הנתבע. שלב זה הינו בין קדם המשפט למשפט עצמו.

(ו) דיון הוכחות – בדיון ההוכחות עורכי הדין של הצדדים יחקרו את נותני התצהירים אודות תצהירהם – התובע ועדיו יחקרו ראשונים והנתבע ועדיו לאחר מכן. כיום, דיוני ההוכחות בבית הדין נקבעים כשנה לאחר קדם המשפט.

(ז) סיכומים – בשלב זה מגישים סיכומים של כל מה שאירע בהליך המשפטי כולל מה שכל צד הצליח להוכיח בתצהיריו ובחקירות, קודם צד התובע ולאחר מכן הנתבע. לכל צד יינתנו 30-60 יום.

(ח) פסק דין – באם הצדדים לא מצאו דרך להגיע להסכם פשרה בינהם יינתן פסק דין על בסיס הסיכומים בתיק. שלב זה תלוי בשופט ולוקח בדרך כלל 3-6 חודשים.

לסיכום, ההליך המשפטי יכול להיסגר בכל רגע בהסכם פשרה בין הצדדים וזה אכן מה שקורה ברוב התיקים. כאשר אין הסכם כזה ההליך לוקח בממוצע כ- 3 שנים.

 ניסיון רב בהגשת תביעות דיני עבודה

ניסיון הרב של משרדנו בהגשת תביעות דיני עבודה כהתמחות משרדנו בא לידי ביטוי בהכרת כל החוקים והכללים בתחום, ובקיאות מעמיקה בהתנהלותה של המערכת המשפטית. על כן, ביכולתנו לגבש אסטרטגיה ייצוגית מיטבית עבור כל מקרה ולקוח שלנו, כאשר כל הליך תביעה יחל בעבודת הכנה מקיפה אודות המקרה לרבות איסוף חומרים רלוונטיים לנושא. על סמך המידע שבידינו ננסה להגיע לפשרה בין שני הצדדים ובמידת הצורך נגיש תביעה מול הערכאה המשפטית המתאימה, ונפעל למימוש מלוא זכויות התובע הקיימות והמגיעות לו בחוק.

למה אנחנו?

משרדנו הוא משרד בוטיק המתמחה אך ורק בתחומי דיני עבודה ודיני ביטוח. אנו מקבלים בכל רגע נתון מספר מוגבל של תיקים, כל לוקח מקבל יחס אישי והוא עבורנו עולם ומלואו. עו”ד דיין דובב אחראי ישירות ומעורב בכל תיק והלקוח מעודכן באופן שוטף על ההתפתחויות החשובות בתיק.

למאמר: 10 זכויות שמגיעות לכל עובד

למאמר: כל מה שרצית לדעת על פיצויי פיטורין

להזמנת שירותים משפטיים ומידע נוסף

אם אתם עומדים בפני תביעת דיני עבודה התקשרו עוד היום אל משרד עו”ד כפיר דיין דובב בטלפון שמספרו 03-6495030. פנו אלינו לקבלת ייעוץ ראשוני, ולהמשך ליווי וייצוג משפטי.

נשמח ליתן ייעוץ ראשוני על ידי עורך דין דיני עבודה למי שישלח טופס שאלה באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה?  לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ