למה חשוב שתהיה לכם פוליסת אובדן כושר עבודה?

פוליסת אובדן כושר עבודה מבטיחה את זכותכם לקבלת כספים אם נמצאתם כבלתי כשירים לעבודה לפרק זמן ממושך או קצר, זמני או קבוע. גם בגילאים צעירים, גם אם אתם הכי חזקים ונמרצים, וגם אם נדמה לכם שחוסר יכולת לתפקד בעבודה או בחיים בכלל זה משהו שקורה רק לזקנים.

אז במקום להקל ראש, בואו נבין רגע למה פוליסת אובדן כושר עבודה יכולה להיות גם ההשקעה שלכם בעצמכם לטווח הארוך כי אי אפשר לדעת מה יקרה, ואתם לא רוצים לאבד את הפרנסה שלכם. ממש לא.

מה יכול לשבור אתכם?

גורם ההפתעה. חוסר היכולת הפתאומי הזה שנוחת עליכם, כשאתם מוצאים את עצמכם לא מסוגלים לעבוד בעקבות תאונה או מחלה. פוליסת אובדן כושר עבודה היא כיסוי ביטוח שמבטיח לכם קבלת פיצוי כספי חודשי, במקביל לשחרור מתשלום דמי הביטוח השוטפים. זוהי החלופה למשכורת שלכם למשך כל התקופה שבה אינכם מסוגלים לעבוד.

הקצבה החודשית, בגובה של 75% משכרכם, מבטיחה את פרנסתכם ואת פרנסת בני משפחתכם, ועוזרת לכם לשמור על רמת החיים לה הורגלתם, בין אם אובדן כושר העבודה שלכם הוא זמני או קבוע וכן גם אם אי הכושר הוא מלא או חלקי שבמקרה זה ישולם פיצוי חלקי.

יש תנאים שגם אותם חשוב להבין

סכום הקצבה החודשי שמוענק במסגרת פוליסת אובדן כושר עבודה נקבע במצבים בהם אינכם מסוגלים כלל לעבוד, כלומר, הוגדרתם כבלתי כשירים לעבודה.

התנאי לקבלת הקצבה הוא שעד לאירוע התאונה או המחלה עבדתם במשך שנה רצופה, עד שהאירוע התרחש, וכתוצאה ממנו יכולת התפקוד שלכם בעבודה נפגעה ברמה של 25%- 75% לפחות, לפי תנאי הפוליסה, כולל חוסר יכולת לעבוד בעבודה סבירה אחרת אשר תואמת את ניסיונכם, השכלתכם ורמת ההכשרה שלכם או בהתאם לעיסוק או למקצוע שלכם לפי תנאי הפוליסה שלכם.

וזה עוד לא הכול

כל חברת ביטוח מאפשרת רכישת פוליסות ביטוח לאובדן כושר עבודה, בתנאים, מגבלות והרחבות משלה, למרות שברוב המקרים התנאים דומים (גם אם אינם זהים).

כל חברה מציעה הרחבות שונות, ולכן חשוב ביותר, להבין היטב את מרכיבי הפוליסה, על כל האותיות הקטנות שלה, כדי שלא תמצאו את עצמכם מופתעים בדיוק ברגע שבו אתם מבקשים להפעיל את הביטוח.

למשל, שמעתם על אובדן כושר עבודה חוזר?

במצב זה, אובדן כושר העבודה חוזר בתוך פרק זמן של שנה, בשל אותה תאונה או מחלה. במקרים אלו, אם יש לכם פוליסה מתאימה, לא תתבקשו להמתין שוב את תקופת ההמתנה כפי שהתבקשתם להמתין בתרחיש המקורי.

חשוב להבין שברוב המקרים יש גם השלמת הכנסה, כלומר, מצב שבו המבוטח סובל מאובדן כושר עבודה חלקי, וממשיך לעבוד, אבל השכר שלו נפגע. חברות ביטוח רבות משלימות לעובד את החלק היחסי שמתאים לפגיעה ביכולת ההשתכרות שלו, עם הסתייגויות והגבלות, כמו למשל השלמת השכר על ידי חברת הביטוח.

מה קורה כשחברת הביטוח אינה מוכנה לשלם את הפוליסה או מגבילה את אחריותה?

למרבה הצער, גם אלו אינם תרחישים בדיוניים, בדיוק כפי שהתאונה או המחלה שלכם התרחשה למרות שלא ציפיתם לה. זוהי המציאות וחשוב להיות מוכנים לקראתה. חברת הביטוח תנסה לטעון, לדוגמא, שפגעתם בעצמכם בכוונה על מנת להפעיל את הפוליסה. עד כמה שזה נשמע מטורף, זהו טיעון שנציגי החברה יכולים להשתמש בו וחשוב שתהיו מוכנים.

כשאנחנו מבקשים מכם להיות מוכנים, אנחנו מתכוונים לייצוג משפטי הולם של משרד עורכי דין שעוסק בתביעות ביטוח אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות.

הייצוג זמין לכל מי שנתקל בבעיות אובדן כושר עבודה והפעלת פוליסת הביטוח, ובמשרד כפיר דיין דובב ושות’, תוכלו לקבל את הייעוץ והליווי המתאים שיעזור לכם להפעיל את פוליסת הביטוח שלכם במהירות וביעילות.

איך ניתן לממש תביעת אובדן כושר עבודה?

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

מעוניין להיעזר בעורך דין תאונות עבודה? לחץ כאן!

פוליסת אובדן כושר עבודה

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ