האם ניתן לקבל פיצוי אובדן כושר עבודה מחברת ביטוח ומביטוח לאומי במקביל

אדם אשר חלה או נפצע ומצא את עצמו נזקק לפיצוי על אובדן כושר עבודה, יכול לפנות למספר גופים במקביל, הן לקרנות הפנסיה, הן לביטוחי המנהלים והן למוסד לביטוח לאומי, כדי להגיע למיצוי זכויות. אולם יש לזכור כי לא בכל מצב, ולא בכל מקרה, יוכל להגיע למצב של כפל פיצויים. לרוב, חברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי יקזזו את תשלומי הפיצויים בהתאם למספר כללים ונהלים התואמים את מצבו של האדם. במאמר זה נציג את המקרים השונים שבהם תוכלו לקבל פיצוי על אובדן כושר עבודה מחברת ביטוח ומביטוח לאומי במקביל ואתם המקרים שבהם לא תוכלו לעשות כן. חשוב מאד להתייעץ עם עורך דין על מנת לבדוק מהי זכאותכם במקרה הספציפי שלכם ולהכיר את הזכויות שלכם. 

 

אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הינו מצב שבו אדם אינו יכול, זמנית או באופן קבוע, לבצע את תפקידו כאיש מקצוע בהיקף השעות, התפקיד או המעמד שהיה לו קודם לכן בשל מחלה או פציעה. במצב זה, הכנסתו של האדם עשוייה להפגע מאחר והתפוקה שלו יורדת, או נעלמת לגמרי, עקב מצבו הבריאותי, ומאחר שלא יוכל לפרנס את עצמו ומשפחתו, הוא זכאי לפיצוי על אובדן כושר עבודתו.

למאמר: תביעת אובדן כושר עבודה

ולמאמר: איך ניתן להצליח בהגשת תביעות אובדן כושר עבודה

 

האם ניתן לקבל פיצוי אובדן כושר עבודה מחברת ביטוח ומביטוח לאומי במקביל?

כדי לענות על השאלה הזו יש צורך במידע אודות הפגיעה הספציפית שלכם, משום שהזכויות שלכם במקרה של תאונת עבודה אינן דומות לזכויות שלכם במקרה וחליתם או נפצעתם ללא קשר למקום עבודתכם. כמו כן, לאחוזי הנכות שנקבעו לכם יש משקל רב בהחלטה האם לקזז לכם מן הפיצויים במקביל או לא, ולא פחות חשוב – מהם התנאים של פוליסת קרן הפנסיה שלכם או ביטוח המנהלים שלכם. באופן כללי, ניתן לנסח שלושה כללים בנוגע לשילוב בין המוסד לביטוח לאומי וחברת הביטוח בנושא של אובדן כושר עבודה:

  1. נכות כללית – כן, אפשר לקבל גם וגם. אפשר לקבל 75% מחברת הביטוח בנוסף לקצבת נכות ללא כל דין וסייג. נכות כללית נקבעת כאשר סוג הפציעה או המחלה שלכם אינה מסווגת כתאונת עבודה, אלא קרתה ללא קשר למקום עבודתכם. חשוב מאד לציין שכאשר תפנו אל חברת הביטוח על מנת לקבל ממנה את הפיצוי, היא לא בהכרח חייבת לקבל את החלטות המוסד לביטוח לאומי, וייתכן שתדרוש מכם לעמוד לועדה רפואית נוספת מטעמה. זה יכול להיות קשה לעבור את הכל שוב, אבל בהחלט כדאי על מנת לזכות למיצוי זכויותיכם. 
  2. תאונת עבודה – במידה ואדם זוכה להכרה כנכה כללי בדרגה של עד 19% בעקבות תאונת עבודה, האדם יקבל מענק חד פעמי, והמענק הזה לא יקוזז עם קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים. אך במידה והנכות שלו הינה 20% ומעלה והוא יהיה זכאי לקצבה, הקצבה הזו כן תתקזז עם קרן הפנסיה. 
  3. קצבה מלאה – אדם אשר הגיע לקצבה מלאה מהמוסד לביטוח לאומי, תקנות קרן הפנסיה קובעות שיקבל מינימום של 25% קצבה בנוסף לקצבה מביטוח לאומי. הדבר נכון גם לביטוח מנהלים. עם זאת, יש לשים לב כי ביטוחי מנהלים מסויימים מעניקים רכיב של ביטול קיזוז. במקרה זה, זכאי בעל הביטוח לקבל הן את קצבת המוסד לביטוח לאומי והן את המגיע לו מביטוח המנהלים במקביל, וזאת בהתאם לתנאי הפוליסה. 

 

האם ניתן לקבל פיצוי אובדן כושר עבודה מחברת ביטוח ומביטוח לאומי במקביל – הרצאה של עו”ד כפיר דיין דובב

 

קיזוז קצבת תלויים 

לאחרונה, המוסד לביטוח לאומי נוטה לדרוש קיזוז של קצבת התלויים. מהי קצבת התלויים? כאשר אדם מקבל קצבת נכות כללית, מכלילים בתוכה את כל הנפשות התלויות בו לפרנסתם, כלומר, ילדיו, וכך נקבעת לו קצבה בהתאם למצבו המשפחתי. במידה והאדם מקבל במקביל גם קצבה מחברת הביטוח, המוסד לביטוח לאומי אמנם לא פוגע בקצבת הנכות הכללית של האדם עצמו, אך כן מפחיתה מרכיב קצבת התלויים שלו. לא פעם קורה שהמוסד לביטוח לאומי דורש החזר רטרואקטיבי שיכול להסתכם בעשרות אלפי שקלים, ולכן, במידה ואתם זכאים לקצבת נכות כללית ועל פניו מותר לכם לקבל גם פיצויי אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח, חשוב לדאוג מראש להסדיר את נושא קיזוז קצבת התלויים כדי לא להיות מופתעים.

למאמר: פיצויים אובדן כושר עבודה

למאמר: אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה

 

מדוע כה חשוב לפנות לעורך דין כדי לבדוק האם ניתן לקבל פיצוי אובדן כושר עבודה מחברת ביטוח ומביטוח לאומי במקביל?

חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי מתנהלים על פי נהלים ותקנות שונות המגדירות את מידת הזכאות של האדם למענקים, קצבאות ותשלומים שונים ומתי מגיע לו לקבלם ממספר מקורות במקביל ומתי לא. בנוסף, מדי פעם חלים שינויים בנהלים ותקנות אלו בהתאם להחלטות המתקבלות בדרגים הגבוהים. על מנת להגיע למיצוי זכויות ולנהל נכון את משיכת הכספים מן הגופים השונים יש לפנות לעורך דין הבקיא בדבר וזאת על מנת לתכנן היטב את המהלכים שלכם מול החברות השונות, לקבל ייצוג בוועדות הרפואיות השונות ולוודא שכל זכויותיכם נשמרות.

 

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה? לחץ כאן!

האם ניתן לקבל פיצוי אובדן כושר עבודה מחברת ביטוח ומביטוח לאומי במקביל
האם ניתן לקבל פיצוי אובדן כושר עבודה מחברת ביטוח ומביטוח לאומי במקביל

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה

על מנת לענות על השאלה הזו יש צורך לבדוק את המקרה הספציפי שלכם ולראות האם מדובר בתאונת עבודה, תאונה או מחלה שאינן קשורות למקום העבודה, דרגת הנכות הכללית שקיבלתם, הפוליסות השונות שעליהן חתמתם וגורמים נוספים אשר עשויים להשפיע על הזכויות שלכם. על מנת לדעת בדיוק מה מגיע לכם וכמה תוכלו למשוך מן הגופים השונים, יש לפנות לעורך דין הבקיא בתחום. 

אדם אשר הוכר כנכה 19% ומטה והינו זכאי למענק חד פעמי בשל תאונת עבודה, לא יצטרך לקזז את המענק עם קרנות הפנסיה או עם ביטוח המנהלים ולמעשה יוכל לקבל גם פיצוי גם מענק. אך גם במידה ויש לכם למעלה מ – 20% אחוזי נכות, ואתם מקבלים קצבת נכות כללית אשר עשויה להתקזז עם פיצוי אובדן כושר עבודה, חשוב להתייעץ עם עורך דין כדי לבדוק מה ניתן לעשות כדי לממש את זכויותיכם. 

המוסד לביטוח לאומי אינו פוגע במי שמקבל קצבת נכות כללית מעל 20% נכות בקצבה האישית שלו, אך במידה והוא מקבל כספי פיצויים מקרן הפנסיה, ייתכן והמוסד לביטוח לאומי יקזז את קצבת התלויים, אותו רכיב בקצבה אשר מתייחס אל ילדי הנכה אשר תלויים בו לפרנסתם. חשוב מאד להסדיר עניין זה כבר מרגע שתתחילו לקבל תשלומים משני מקורות, על מנת שלא להצטרך לשלם אותם רטרואקטיבית בסכומים גדולים. 

מאחר וקרנות הפנסיה, ביטוחי המנהלים והמוסד לביטוח לאומי כפופים לתקנות ונהלים, מומלץ לפנות לעורך דין בקיא בתחום אשר יבחן את הפוליסות שעליהן חתמתם ויבדוק את התנאים, ולאחר מכן יבדוק מה הזכאות שלכם במוסד לביטוח לאומי. לאחר בחינת כל האספקטים ניתן יהיה לברר האם תוכלו למשוך כספים ממספר מקורות במקביל ללא קיזוז, או שבמקרה הספציפי שלכם לא יהיה מנוס מכך. 

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ