רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי

הרגע בו מגלות נשים שהן נכנסו להריון הוא רגע מרגש מאוד, אך גם מלחיץ. יש הרבה דברים שיכולים להשתבש בהריונות, ויש לא מעט נשים שמאבדות את הילד במהלך ההריון ואפילו בלידה עצמה. אולם בניגוד לעבר, יש כיום הרבה מאוד סיטואציות של מצבים חריגים שיכולים להסתיים עם הריון תקין, וזה כולל הריון חוץ רחמי.

הריון חוץ רחמי הוא מציב די חריג, שקורה ב- 1.5 אחוזים מהלידות, בו העובר גדל מחוץ לרחם. זהו מצב לא תקין ודי מסוכן, אך האם הוא מתגלה בזמן, אפשר לנטר את ההריון, לבצע פעולות כאלו ואחרות, ולייצר הריון תקין בסופו של התהליך. אלא אם כן מתרחש מצב של רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי שיכול לגרום לתוצאות הרסניות.

מה הוא הריון חוץ רחמי?

בניגוד להריונות תקינים, הטיפול במצב של הריון חוץ רחמי תלוי מאוד ביכולות של הרופאים. הרפואה המודרנית נותנת לרופאים הרבה מאוד כלים להתמודד עם המצב הזה, אם כי לא תמיד הרופאים עומדים בפרוטוקולים ומבצעים את הטיפול בצורה הטובה ביותר.

מצבים כאלו יכולים להגיע למצב של רשלנות רפואית ולהסתיים בתוצאה של מות העובר, ואפילו פגיעה באם. השאלה היא איך מזהים רשלנות רפואית הריון חוץ רחמי ואיך אפשר לפעול בנושא. ובכן, חשוב בראש ובראשונה להבין מה היא רשלנות רפואית.

חשיבות האבחון המוקדם של הריונות חוץ רחמיים

הריון חוץ רחמי יכול להתפתח בכמה מקומות בבטן האישה, כולל בשחלה, בצוואר הרחם, בצלקת ניתוחית שלאחר ניתוח קיסרי ואפילו בחלל הבטן. ישנם מקרים נדירים בהם יש הריון כפול, בו אחד העוברים מתפתח בתוך הרחם, והשני מחוץ לו.

כאמור, האבחנה היא די חד משמעית, אך עוד לפני האבחנה, האישה תסבול מסימפטומים כמו כאבי בטן, חולשה קיצונית, דימום נרתיקי, רמת BHGC שלא עולה ואפילו מקרים קיצוניים של קרע בנרתיק שגורם לדימום מסכן חיים. גם כאן, הסימפטומים הם מאוד ברורים, ורופא שלא מזהה קשר ביניהם ולא מבצע את הבדיקות הנכונות, חשוף להגשת תביעת רשלנות רפואית הריון חוץ רחמי על ידי המטופלים שלו.

אילו תרחישים נחשבים כמקרי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא מצב בו הרופא לא עובד לפי פרוטוקול מוסכם ולא מבצע את מה שהרופא הסביר היה מבצע בסיטואציה מסוימת. כלומר, אבחון לא נכון הוא אינו תמיד נכנס לקטגוריה של רשלנות רפואית, גם אם הוא גרם לתוצאות הרסניות.

מנגד, רופא שקבע קביעה חד משמעית, מבלי לשלוח לרופא מומחה או לחוות דעת נוספת, ושגה בקביעה הזו, אזי שמדובר בסוג של רשלנות רפואית. גם בדיקות שנעשות בצורה לא נכונה, הפנייה לטיפול לא נכון ללא חוות דעת נוספת או התעקשות על טיפול מסוים לאישה הרה שהוכח כלא נכון, נכנסים כולם לקטגוריה של רשלנות רפואית.

מתי יכולה להתרחש רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי?

רשלנות רפואית בהיריון חוץ רחמי יכולה להתקיים בכמה וכמה נקודות זמן במהלך ההריון. בגלל שהריון הוא תהליך מורכב שלוקח כ-9 חודשים, וכולל הרבה מאוד בדיקות, אזי שיש כמה מקומות בהם הרופאים יכולים להיכשל בטיפול שלהם בחולה.

ראשית, במצב של הריון חוץ רחמי, קל מאוד לזהות את העניין, כך שכל רופא שלא מזהה את העניין, ולא מפנה לבדיקות וצילומים נוספים, לוקה בעבודתו וחשוף לתביעות של רשלנות רפואית. בנוסף, עם הזיהוי של הבעיה, יש כמה בדיקות שחייבים לעשות באופן בהול, כולל אשפוז ראשוני, ולכן, רופא שמזהה את הבעיה, אך לא מפנה לטיפול המקובל, גם הוא חוטא בעובדתו וחשוף לתביעות של רשלנות רפואית.

גורמי הסיכון והסימפטומים להריון חוץ רחמי שהרופאים מצופים לזהות

יש הרבה מאוד גורמי סיכון להריון חוץ רחמי, אותם צריכים לדעת הרופאים לזהות ולהתריע. אלמנטים כמו דלקת או זיהון אגני, זיהום על רקע מחלות מין, ניתוחים באגן ובבטן, הריון חוץ רחמי בעבר, עישון, טיפולי פוריות והתקן תוך רחמי וכמובן יש את נושא הגיל.

כל מי שנכנסת להריון מעל גיל 35 נכנסת לקטגוריית סיכון בנושא הריון חוץ רחמי, ולכן כאשר מגיעה מטופלת במצב של הריון מוקדם, יש לבצע את כל הבדיקות באופן אוטומטי. כל רופא שלא מסתכל על כל גורמי הסיכון וסימפטומים, לא עושה את עבודתו בצורה הטובה ביותר ולא מתנהל כמו הרופא הסביר, ולכן, הוא חשוף לתביעת רשלנות רפואית בהריון מחוץ לרחם.

למי כדאי לפנות כאשר מתרחשת רשלנות רפואית בהריון?

רשלנות רפואית בהריון מחוץ לרחם היא די נדירה, מכיוון שכאמור, מדובר על אחוז קטן מאוד מההריוניות בישראל. ועדיין, ישנם מקרים בהם רופאים פשוט לא עושים את עבודתם. יש רופאים שכושלים באבחנות הבסיסיות ביותר, ואפילו בוחרים שלא לבצע את הטיפול הנכון מסיבות שונות ומשונות.

במקרים כאלו, חשוב מאוד לקבל את שלכם, ולבדוק את הנושא של רשלנות רפואית בהריונות חוץ רחמיים מול אנשי מקצוע נכונים. יש כיום מגוון רחב של עורכי דין העוסקים בנושא רשלנות רפואית, בדגש על הריון חוץ רחמי, ויכולים לתת מענה איכותי ונכון מאוד לנשים, עם הרגישות הנדרשת לדבר.

למאמר: רשלנות רפואית בלידה

למאמר: רשלנות רפואית בהריון

כיצד עורך דין רשלנות רפואית בהריון מסייע בהגשת תביעת פיצויים?

הגשה של תביעת רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי צריכה להיעשות באופן חכם ועם אנשי מקצוע נכונים. עורך דין רשלנות רפואית בהריון הוא איש מקצוע שמכיר את הנושא באופן מקיף, ויודע כיצד לגשת לעניין לפני, במהלך ואחרי הדיון בבית המשפט.

עורכי דין עם זיקה לנושא ההריון, גם מבין את הרגישויות הנדרשות כדי לטפל בתיקים כאלו, ומבין שכאשר ניגשים להתמודד מול גוף רפואי גדול, יש לכך הרבה חסרונות (צבא עורכי דין) וחסרונות (חשש לפגיעה בשם הטוב). לכן, חשוב מאוד להגיע לעורכי הדין הנכונים והאיכותיים ביותר בתחום.

למאמר: 10 שאלות ותשובות ברשלנות רפואית

למאמר: 5 טיפים להצלחה בתביעת רשלנות רפואית

נפגעתן מרשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי? יש מה לעשות

אף אישה שנכנסת להריון לא חולמת על הפסקת הריון, אך זה דבר שקורה לא מעט בהריון חוץ רחמי. עם זאת, יש גם מקרים בהם ההריון מצליח להגיע לסיומו התקין והטוב, עם עזרה של רופאים איכותיים שעושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר. ברוב המקרים, הרופאים הם אכן איכותיים מספיק ועובדים לפי פרוטוקולים מסודרים.

הם לוקחים משנה זהירות, פונים למומחים אחרים ויודעים כיצד להתנהג גם בפן הרגשי. כאשר יש כשל בהתנהלות לאורך כל חלק מהתהליך, חשוב לפנות לעורך דין איכותי כמה שיותר מהר, כדי להצליח ולהשיג יתרון לקראת המשך הדרך, וזאת למרות הקשיים הפיזיים והנפשיים.

לסיכום: איך אפשר להתמודד עם הקושי של רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי?

רגע ההודעה על הריון חוץ רחמי הוא רגע לא פשוט עבור כל אישה, שכבר רואה את כל חלומותיה מתנפצים. עם זאת, הרפואה המודרנית בהחלט מאפשרת להתמודד עם הנושא בצורה בריאה ונכונה, ואף ללדת ילד בריא לחלוטין. עם זאת, כל זאת תלוי בטיפול הרפואי המדויק ביותר שאפשר לקבל, וברופאים שיודעים לעשות את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר.

כאשר הם כושלים במהות העבודה שלהם, ולא באבחנה כזו או אחרת באופן ספציפי, תוכלו להגיש בעזרת משרד עו”ד כפיר דיין דובב תביעת רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי ולהשיג את הפיצויים שמגיעים לכן, על מנת להתמודד עם הקושי הזה בצורה שהיא מעט יותר נוחה.

זקוקים להכוונה וסיוע מטעם עורך דין רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי? פנו אלינו לסיוע משפטי.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית בהריון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ