רשלנות רפואית בלידה מוקדמת

אישה אשר נכנסת להריון מקבלת בשלב מאוד מוקדם להריונה, את המועד המשוער ללידה שלה. היא למדה כי התאריך הנקוב ללידה הוא היום האחרון של השבוע ה- 40 ללידה, ומבינה כי מרבית הנשים יולדות קצת לפני התאריך הזה, אם כי יש נשים שמגיעות לשבוע 41 ואפילו ל-42. עם זאת, יש הרבה מאוד מקרים של לידה מוקדמת, בעיקר בגלל סיבות רפואיות כאלו ואחרות.

לידה מוקדמת יכולה להתקיים כאשר לתינוק לאו דווקא נוח ברחם, או שהוא אינו מקבל מה שהוא צריך בו, ולכן יש לקיים את הלידה באמצעים חיצוניים. השארת תינוק ברחם ללא צורך מהווה בעיה וסכנה גדולה, וזה עניין שיכול להגיע לכדי פגיעה באם וביילוד ולצורך בהגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה מוקדמת בשל כך.

מדוע מתרחשת לידה מוקדמת?

לידה מוקדמת היא משהו שברוב המקרים יודעים שהוא הולך לקרות. בחלק גדול מהמקרים, הרופאים מזהים מצוקה של העובר, או כל צורך אחר עוד בסקירות הראשוניות ולבטח בבדיקות שאחרי בדיקת מי השפיר, אותן עושים כיום הרבה נשים.

מצוקה של עובר היא דבר שקל יחסית לזהות, ואפשר למדוד זאת בכמה דרכים, כולל מצוקות בדופק, מצוקות נשימתיות, מיעוט מי שפיר בבטן, מצוקה שנובעת מכמה עוברים במקביל, הריון חוץ רחמי ועוד. לכן, העבודה של הרופאים במקרה הזה, של זיהוי המצוקה, היא יחסית קלה. עם זאת, עדיין נעשות טעויות.

האם כל טעות של רופא נחשבת כרשלנות רפואית בלידה מוקדמת?

אנשים רבים שואלים מתי טעות של רופאים הופכת לרשלנות רפואית. חשוב להבין שטעויות יכולות לקרות, גם אצל רופאים, אם כי אצל רופאים, מדובר בטעויות קריטיות שיכולות להסתיים בטרגדיות. לא כל טרגדיה שנגרמת בגלל אבחנה לא נכונה היא רשלנות רפואית, אלא צריך להבין איך הרופא פעל, והאם הוא פעל לפי הפרוטוקולים המקובלים בעולם הרפואה.

רופאים יכולים לטעות באבחנה, אך השאלה היא האם הם ביקשו דעה נוספת, האם הם שלחו את המטופלות לטיפול הנכון, האם התריעו בפני המטופלת, והאם הבהירו לה את חומרת המצב, והאם הבינו את חומרת המצב בעצמם, או שזלזלו באבחנה.

הזמן כמימד קריטי בלידות מוקדמות

רשלנות רפואית לידה מוקדמת יכולה להתקיים בהרבה מאוד שלבים במהלך ההיריון, אך בגלל שיש לידות מוקדמות מאוד, אפילו בשבוע 27 לעיתים, הזמן הוא קריטי. ככל שתהיה אבחנה מוקדמת יותר של בעייתיות, יהיה אפשר לתת את הטיפול הנכון, שיכול לכלול גם היערכות לניתוח מוקדם, או מתן תרופות כאלו ואחרות, לצד אפשרות של הפסקת הריון, במקום לסגן את האישה והילד כאחד. לכן, רופאים אשר מזהים בדל של בעיה, צריכים להפנות את המטופלת להמשך טיפול ואולי אפילו לאשפוז, וחייבים לקבל חוות דעת נוספת ולא לחשוב שהעניינים יסתדרו מעצמם.

למאמר: רשלנות רפואית בלידה

למאמר: רשלנות רפואית בהריון

חשיבות הערנות מצד צוות חדר הלידה

חשוב לזכור שכל תינוק שנולד לפני הזמן הוא פג, ופגים מקבלים יחס אחר במהלך השהייה בבתי החולים, בהתאם למצבם. תהליך הלידה של פג מורכב גם הוא מאוד, וגם פה, יש פתח להרבה מאוד החלטות רפואיות גורליות. הרופאים אמורים, ואכן לוקחים את ההחלטות הנכונות ולפי הפרוטוקולים, אך זה לא המצב ב-100 אחוז מהמקרים.

חשוב להיות קשובים למה שקורה בחדר הלידה, להבין על מה הרופאים מדברים ולדרוש הסברים. רשלנות רפואית בלידת פגים זה משהו שיכול לקרות, לצער כולם, אך זה לא דבר בלתי נמנע. גם הטעות הקטנה ביותר יכולה לגרום לאסון, או למום קשה ביותר.

האם רשלנות רפואית בלידה מוקדמת היא נפוצה?

בנושא של רשלנות רפואית לידה מוקדמת היא נושא נפוץ. לידה מוקדמת היא מאוד מסוכנת, והיא יחסית שכיחה ביחס לבעיות אחרות במהלך ההריון. ברוב המקרים בהם יש יותר מעובר אחד, תתרחש לידה מוקדמת, ובהמון מקרים, כאשר מזהים אי תקינות כלשהי אחרי שבוע 32, מבצעים ניתוח קיסרי או זירוז על מנת ליילד את העובר.

השכיחות הזו גורמת להרבה יותר בדיקות רפואיות, ויש פתח גדול יחסית לטעויות של רופאים, אשר מסתכמות, לעיתים, בתביעות של רשלנות רפואית בלידה מוקדמת. כאשר יש חשש שהתרחש מקרה של רשלנות בלידה מוקדמת, חשוב מאוד לפנות לאנשי המקצוע הנכונים.

מי מסייע במקרים של רשלנות רפואית בלידה מוקדמת?

עורכי דין העוסקים באופן ספציפי בתיקי רשלנות רפואית, ועם רשלנות רפואית בלידה מוקדמת בפרט, הם נכס גדול עבור מי שנפגע מהעניין. בראש ובראשונה, אותם עורכי דין ייעצו לכם ויגידו לכם האם יש לכם בכלל תיק.

אם התשובה היא כן, הם ייכנסו לעומק התיק, ויביאו את הידע שלהם אל התהליך שלכם, בין אם זה אומר התעסקות בירוקרטית עם הטפסים והמסמכים, הגעה ודיון בבית המשפט, וכמובן – עזרה לאחר סגירת התיק. ואת כל זאת, הם עושים בצורה מכובדת, ועם הרגישות המתאימה למקרים כואבים בהם התרחשה טרגדיה במהלך הלידה.

מה תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית בלידה מוקדמת?

עורך דין רשלנות רפואית במהלך הלידה הוא איש מקצוע שמבין את המורכבות של התיקים הללו. ברוב המקרים, הרופאים מגיעים לדיונים עם סוללת עורכי דין של קופות החולים או של בתי החולים, וקשה מאוד להתמודד עם הנושא.

עם זאת, אדם שמכיר את התחום, שוחה בחומר ומכיר את האנשים הרלוונטיים, יודע גם שאותם גופים מפחדים מפרסום רע, וזה משהו שבהחלט אפשר לנצל. יש הרבה שיטות לעבוד בתוך תביעות רשלנות רפואית בלידה מוקדמת, ולכן, חשוב לעבוד עם עורכי דין שמתעסקים בכך ביום יום.

למאמר: 10 שאלות ותשובות ברשלנות רפואית

שאלת השאלות: האם הרופאים פעלו כפי שהיה פועל הרופא הסביר?

יש הרבה מקרים בהם פגים או תינוקות שנולדו במשקלים מאוד נמוכים ובמצב לא טוב, הפכו לאנשים נורמטיביים ללא בעיות רפואיות. כלומר, שהרפואה של היום בהחלט מסוגלת להתמודד עם הרבה מאוד מצבים מורכבים, אם הדברים נעשים בצורה נכונה ומסודרת.

הרוב המוחלט של הרופאים יודעים לקחת את ההחלטות הנכונות, גם תחת לחץ, ולבטח בבדיקות המקדימות. עם זאת, יש רופאים שבגלל יוהרה, חוסר בזמן, או לחץ מיותר, מקבלים החלטות שלא עולות בקנה אחד עם הרופא הסביר, והם אלו שגורמים לנזקים גדולים במיוחד.

לסיכום: מה עושים אם אתם חושדים כי נפגעתם מרשלנות רפואית מצד רופאיכם?

אם אכן נקלעתם למצב בו יש לכם חשד להתנהלות לא נכונה של אנשי מקצוע רפואיים, עליכם לגשת לעורך דין מתאים, לתת לו את כל הפרטים, את כל המסמכים ולנסות להיכנס לתהליך בו תקבלו פיצוי על הסבל שנגרם לכם. חשוב מאוד לשמור את כל הנתונים מהטיפול, לתת את הצד שלכם ולנסות להבין כיצד הגיעה התוצאה ההרסנית ששלחה אתכם לנסות ולקבל פיצוי מהמוסד הרפואי בו נבדקתם.

עורכי דין איכותיים יתגברו על הקושי הרגשי, ויסבירו לכם את המצב, לטוב או לרע, והאם כדאי לכם ללכת לבית משפט, לנסות להתפשר מחוץ לבית משפט, או לוותר על התיק לחלוטין, כי מדובר בטעות לגיטימית – גם אם מצערת מאוד, של רופא. במשרד עו”ד כפיר דיין דובב נשמח לסייע לכם בהערכת סיכויי ההצלחה בתביעה והדרך למימוש מלא של זכויותיכם.

זקוקים לשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית בלידה מוקדמת? צרו איתנו קשר.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית בלידה? לחץ כאן!

רשלנות רפואית בלידה מוקדמת

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ