לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן

רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן עלולה להמיט השלכות קשות ביותר על המטופל ולהביא להתפרצות של סרטן גרורתי בכל גופו. כיום, הרפואה המודרנית מציעה שלל דרכים לאבחון מוקדם של סרטן, ולכן מצופה מן הרופאים והמטפלים השונים לאבחן זאת במועד ובזמן. במאמר זה נסביר מה ניתן לעשות במקרה ומתרחשת רשלנות רפואית וכיצד עורך דין בקיא ומיומן בתחום יכול לעזור. 

 

מהי רשלנות רפואית וכיצד היא נקבעת?

אין כיום בחוק הגדרה ברורה וממצה של מהי למעשה רשלנות רפואית, ולכן כל מקרה שבו יש חשד לרשלנות נבחן על פי תיאוריית “הרופא הסביר”, כלומר, מה רופא סביר היה עושה במקרה שכזה, והאם פעולותיו היו דומות לפעולותיו של הרופא הרשלן לכאורה. על מנת להוכיח רשלנות רפואית יש להראות כי הרופא פעל בניגוד למקובל בתחום טיפולו, סטה באופן ברור מתקנות ונהלים, התעלם ממצוקת המטופל, טיפל בו בחוסר תשומת לב, שגה באבחנת מצבו, רשם לו תרופות לא נכונות או במינון לא נכון וכדומה.

עם זאת, לא כל מקרה שבו הטיפול כשל ולא הצליח, מדובר ברשלנות רפואית. על מנת לקבוע האם אכן התבצעה רשלנות יש צורך בעורך דין רשלנות רפואית אשר הינו בקיא ומיומן בתחום שיבחן את התנהלות הרופא שטיפל בכם ויבדוק אם אכן נפלו כשלים החורגים מן הנורמה המקובלת ומקורם בהתרשלות.

 

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן

מחלת הסרטן הינה מחלה אגרסיבית ומתפתחת, ומסיבה זו חשוב מאד לאתר אותה בהקדם האפשרי. סרטן שלפוחית השתן מתאפיין בכאבים בעת הטלת שתן, בהטלת שתן מעורב בדם, בעלייה בתכיפות הרצון להתפנות ובתחושה כללית רעה. כאשר רופא מקבל מטופל המתלונן על תסמינים אלו, ולאחר שנשללה אפשרות של חבלה או דלקת חריפה, מן הסביר והמקובל שהרופא יפנה את המטופל לבדיקות מעמיקות יותר, לרבות סי.טי או בדיקה הנקראת ‘ציסטוסקופיה’ לבדיקת הגורם לכאבים ולאי הנוחות בעת הטלת השתן.

הבדיקה יכולה לאתר גידולים אך אינה יודעת להבחין בין גידולים סרטניים לבין גידולים שפירים, וכמו כן אינה יכולה לקבוע מה סוגו של הסרטן, ולכן בעקבות בדיקה זו יש להמשיך ולבדוק באיזה סוג סרטן מדובר והאם הוא כבר חדר את שריר שלפוחית השתן והחל להפיץ גרורות בגוף. מטבע הדברים פעולות אלו הכרחיות להיות מהירות ככל הניתן, וזאת על מנת להתחיל לטפל בסרטן מהר ככל האפשר. עיכובים משמעותיים או גרירת רגליים במהלך הטיפול משמעותם נזק רפואי נוסף למטופל, אשר יכול להיות בלתי הפיך.

 

מה הסכנות הכרוכות באי אבחנה של סרטן שלפוחית השתן?

מלבד הכאב והסבל שעלול מטופל חולה לסבול, הנזק המיידי הינו צמיחת הגידול עד כדי כך שהוא יגרום נזק בלתי הפיך לשלפוחית השתן ויגרום לאובדנה. בנוסף, ישנם סוגי סרטן אשר עלולים לשלוח גרורות לכל הגוף, ואף להיות קטלניות. כך שבמקום טיפול דחוף ומהיר לסילוק הגידול אשר נמצא רק בשלביו הראשוניים, תאלצו להילחם מלחמה חזיתית, קשה ומייסרת במחלת הסרטן על כל המשתמע מכך, ולסבול נזקים נפשיים, גופניים וכלכליים קשים ביחד עם כל משפחתכם התומכת והמודאגת.

 

כיצד עורך דין יכול לסייע לכם במידה ולא אובחנתם כראוי בסרטן שלפוחית השתן?

על מנת לנצח את מחלת הסרטן עליכם לעבור טיפולים רפואיים, ליטול תרופות, לבצע פרוצדורות רפואיות שונות ובעיקר לנוח ולהתאושש ללא דאגות על מנת שהחלמתכם תהיה מלאה. במידה ולא אובחנתם כראוי בסרטן שלפוחית השתן ובגלל רשלנות זו מצבכם החמיר, תוכלו לפנות לעורך דין בקיא ומיומן בתחום על מנת שיפעל להשיג עבורכם פיצוי כספי שיאפשר לכם לכסות את כל ההוצאות הרפואיות הנדרשות לכם בהווה ובעתיד אשר נגרמו עקב הרשלנות ויכלו להימנע אילולא התרשל הרופא או כל גורם רפואי אחר שכשל באבחון כגון מכון הסיטי שבו ביקרתם, המרפאה שבה עברתם בדיקות מעמיקות נוספות או כל גוף רפואי מטפל אחר שהופניתם אליו והתרשל במשימתו לאתר וליידע אתכם בנוגע לסרטן שממנו אתם סובלים. זכרו שכאשר אתם מגישים תביעת רשלנות רפואית, אתם לא רק פועלים כדי לדאוג לעצמכם לכיסוי כספי להוצאותיכם, אתם גם עוזרים למנוע את המקרה הבא על ידי סילוק גורמים רשלניים מן המערכת.

 

לסיכום

במידה ואתם חוששים כי אתם, או יקירכם, לקה בסרטן שלפוחית השתן אך הרופא התרשל באבחון המחלה ובטיפול בה, חשוב מאד לפנות לעורך דין בקיא ומיומן בתחום שיסייע בידכם להשיג פיצוי הולם אשר יכסה את הוצאותיכם הרפואיות בהווה ובעתיד. באמצעות פנייה לעורך דין אתם זוכים למשענת יציבה בתקופה הקשה הזו שאתם עוברים, ותוכלו לקבל ייעוץ, הכוונה, ליווי וייצוג לאורך כל הדרך, עד להשגת התוצאות הטובות ביותר עבורכם. כך שבזמן שאתם מקדישים את כל מאמציכם כדי להתאושש מן המחלה ולהחלים, עורך הדין יעשה ככל שבידו כדי להילחם על הזכויות שלכם. זכרו, כאשר אתם מגישים תביעה נגד רופא או כל גורם רפואי אחר שהתרשל וכתוצאה מכך נפגעתם בריאותית, אתם לא רק עוזרים לעצמכם, אלא עוזרים לסלק מן המערכת גורמים רשלניים ומסוכנים ותורמים למניעת המקרה הבא.

מעוניינים להיעזר בעו”ד עורך דין רשלנות רפואית? לחצו כאן!

רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן

שאלות נפוצות - רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן

רשלנות רפואית סרטן שלפוחית השתן מתבטאת בדרך כלל באי אבחנה של הסרטן או בהתנהלות בלתי מקובלת ובלתי סבירה של הרופא, או כל איש מקצוע רפואה אחר כלפי המטופל שלו, באופן שגרם לו נזק ממשי. בדרך כלל הנזק יהיה צמיחת הגידול עד לפגיעה קשה בתפקודו של האדם, או התפשטות הסרטן בכל גופו באמצעות גרורות סרטניות. במידה ואתם חוששים כי אתם או יקיריכם נפגע כתוצאה מרשלנות רפואית, חשוב לפנות לעורך דין בקיא ומיומן בתחום הרשלנות הרפואית. 

עורך דין בקיא ומיומן יכול לסייע לכם ולמשפחתכם לקבל פיצוי כספי על הנזק שנגרם לכם בעקבות הרשלנות, ולכיסוי כל ההוצאות הרפואיות שאתם נזקקים להם בהווה ובעתיד. בדרך זו אתם לא רק עוזרים לעצמכם אלא גם עוזרים למנוע את המקרה הבא. במידה ואתם או יקיריכם נפגע כתוצאה מחשש לרשלנות רפואית סרטן שלפוחית השתן אל תהססו, פנו עוד היום לעורך דין רשלנות רפואית. 

אין הגדרה ברורה מהי רשלנות רפואית בכל תחום ותחום, אלא קו מנחה אשר בוחן את המקרה לעומת מה שנקרא ‘הרופא הסביר’. לעורך דין לרשלנות רפואית יש את הנסיון והידע להעריך האם הרופא שטיפל בנפגע, או כל איש מקצוע רפואה אחר כגון טכנאים של בדיקות סי.טי ומעבדה, כשלו במניעת התפשטות המחלה או באבחונה המדויק עקב התנהלות אשר סוטה באופן ברור מנהלים ותקנות. לדוגמא, אם אדם מגיע להתלונן על כאבים בעת הטלת שתן ובבדיקת דם התברר כי יש עקבות דם בשתן שלו ועוד סימנים מחשידים אחרים, אך אותו רופא שולח אותו הביתה עם משככי כאבים וללא הפניה לבדיקות נוספות, ועקב כך הסרטן התפשט בכל גופו של המטופל, התנהלות זו עלולה להחשב לרשלנות רפואית. 

יש לבחון כל מקרה לגופו. עורך דין בקיא ומיומן בתחום הרשלנות הרפואית יכול לבדוק את כל ההתנהלות הרפואית בבית האבות לרבות בדיקות שנערכו לו, התוצאות שלהן, המשך המעקבים או ההפניות לבדיקות נוספות ועוד. במידה ויתברר כי אכן התרשל צוות בית האבות במשימתו לטפל באב המבוגר, ניתן יהיה להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ