אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק

אנשים רבים חווים בעיות גב לסוגיהן, בעקבות עבודתם. במקרים מסוימים, בעיות אלו נוטות להחמיר עד למצב של אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק. היה וגם אתם או מי מקרוביכם, נפגעתם באופן כזה שמונע מכם לעבוד למחייתכם, זה הזמן לפנות להתייעצות עם עורך דין שיסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים למוסד לביטוח לאומי, חברת הביטוח וקרן הפנסיה שלכם.

מה גורם לאובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק?

עמוד השדרה האנושי בנוי מחוליות המופרדות זו מזו באמצעות סחוסים גמישים בצורת דיסקים. דיסקים אלו, הם מה שמאפשר לנו לנוע באופן תקין. אולם כאשר מופעל על עמוד השדרה לחץ מסיבי, אחד הדיסקים הללו עלול לזוז ממקומו. עקב כך הנוזל בתוכו עשוי לחלחל החוצה ולהפעיל לחץ על עצבים באזור. מצב כזה עשוי להתרחש בעקבות מאמץ ממושך או עקב חבלה בעמוד השדרה, כמו במקרה של תאונה.

פריצת דיסק – התסמינים השכיחים

התסמינים השכיחים יותר של פריצת דיסק הם:

  • כאב עז המקרין לעיתים מהגב אל הגפיים
  • מוביליות (תנועתיות) מוגבלת
  • תחושת נימול
  • חולשה שרירית

 

למעשה, אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק אינו עניין חריג במיוחד, ולכן גם שכיחותה של התופעה כתוצר לוואי של תנאי העבודה או אופי העבודה, היא גבוהה יחסית.

מי נמצא בקבוצת הסיכון לאובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק?

בקבוצת הסיכון לאובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק, מצויים עובדים במגוון מקצועות, אולם לרוב מדובר במי שמועסקים במשלח יד מאמץ, כדוגמת עבודות הובלה, נהיגה ברכב תפעולי או רכבים כבדים, עבודת מחסנאות, סדרני סחורה ומוכרים הנדרשים לשנע סחורה ממקום למקום בחנות. אולם גם מי שעובד בעבודה משרדית, הכוללת ישיבה לפרקי זמן ארוכים במיוחד, עלול להיפגע מפריצת דיסק, בשל התנוחה בה הוא עובד המפעילה בדרכה לחץ לא מבוטל על חוליות הגב.

מתי אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק עשוי להיות מוכר כתאונת עבודה?

היה ואובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק מתרחש במהלך העבודה, בדרך אליה בו חזרה ממנה, או בעקבות העבודה – ישנה סבירות גבוהה לכך שהיא תוכר כתאונת עבודה, המזכה בפיצוי כספי וזכויות רפואיות.

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה

מה בין דוקטרינת המיקרו טראומה ואובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק?

מיקרוטראומה – פירושה פגיעה זעירה, חזרתית ומצטברת המובילה לפגיעה חמורה ומשמעותית בגוף הנפגע. החוק בישראל מכיר גם בפגיעות מסוג זה, כפגיעות עבודה. כלומר, לא רק תאונות עבודה שמתרחשות כאירוע נקודתי, עשויות לזכות את העובד בפיצויים וזכויות רפואיות – גם מיקרוטראומה שהיא פגיעה מצטברת, עשויה להיות מוכרת כתאונת עבודה המהווה עילה לתביעת פיצויים.

על בסיס דוקטרינה זו, גם אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק עשויה להיות מוכר כתאונת עבודה – בין שמדובר על תוצר של טראומה פיזית נקודותית (למשל, במקרה של תאונת דרכים בזמן העבודה, או פריצת דיסק בעקבות הרמת משא כבד במיוחד) ובין שמדובר בתוצר של פגיעות זעירות שהצטברו לאורך זמן (כמו במקרה של עובד בחברת הובלות או רקדן מקצועי).

משמעות ההכרה באובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק כפגיעת עבודה

במידה ואתם סובלים מפריצת דיסק, תוכלו להגיש בקשה לקבלת דמי פגיעה מהמוסד לביטוח הלאומי למשך תקופה של עד 91 ימים, ולאחר מכן, ככל שיידרש, לתבוע גם את קבלתה של גמלת נכות מעבודה. זאת בתנאי שפריצת הדיסק שלכם תוכר בתור פגיעת עבודה. ההכרה באובדן כושר ההשתכרות שלכם כפגיעת עבודה, היא הבסיס גם להגשתה של תביעת פיצויים כנגד מעסיקכם, ככל ופריצת הדיסק נגרמה בשל מחדל בטיחותי או אחר מצד המעסיק.

אילו זכויות ניתן לתבוע במקרה של אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק?

במקרה של אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק, ישנם מספר אפיקים למימוש זכויות רפואיות:

1. הגשת תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי

תביעת אובדן כושר המוגשת עקב פריצת דיסק עשויה לזכות את התובע בתשלום זמני הידוע כדמי פגיעה. זהו סכום המשולם למשך 91 יום בלבד ממועד התאונה, ככל שהנפגע אינו מסוגל לעבוד בשל פריצת הדיסק. מדובר בתשלום בסך 75% משכרו הממוצע של העובד בשלושת החודשים שלפני מועד האירוע הביטוחי.

מכאן שעובד שממשיך לסבול מפגיעה בכושר עבודתו בעקבות פריצת הדיסק, ידרש להגיש למוסד לביטוח לאומי גם תביעה לקבלת קצבת נכות. לשם אישורה, יידרש הנפגע לעבור ועדה רפואית לשם הערכת אחוז הנכות ממנו הוא סובל.

2. הגשת תביעת נכות לקרן הפנסיה או ביטוח המנהלים

לכל עובד בישראל יש היום קרן פנסיה או ביטוח מנהלים, הודות להוראות בחוק פנסיית חובה, המחייבות מעסיקים להפקיד כספים לחיסכון הפנסיוני עבור עובדיהם. במסגרת מכשירי החיסכון הפנסיוניים, קיים רכיב ביטוחי למקרים של נכות, שאותו ניתן להפעיל לשם קבלת קצבת נכות במקרה של אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק ובנסיבות אחרות.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שלעיתים חברות הביטוח מקזזות מסכום הפיצוי את תשלומי הביטוח הלאומי. לכן מומלץ מאוד ליוועץ בעורך דין לפני שמגישים תביעת למימוש רכיב הנכות בפנסיה או בביטוח המנהלים.

3. הגשת תביעת אובדן כושר עבודה במסגרת פוליסת ביטוח פרטית

עובד שבבעלותו ישנו ביטוח אובדן כושר עבודה שרכש כפוליסה פרטית, יוכל להגיש תביעה לקבלת פיצוי בגין הפגיעה בכושר השתכרותו, בהתאם לתנאי הפוליסה שבבעלותו. לא אחת, מימוש הזכויות מול חברת הביטוח מתגלה כאתגר לא קטן כשלעצמו, שעל מנת לצלוח אותו, נדרש סיוע של עורך דין.

איך מגישים תביעת אובדן כושר עבודה למוסד לביטוח לאומי במקרה של פריצת דיסק?

כדי שפריצת דיסק תוכר כתאונת עבודה המזכה את הנפגע בתשלומים מהמוסד לביטוח לאומי, נדרש הנפגע להגיש טופס תביעה למוסד לביטוח לאומי, בצירוף מסמך שנקרא “תעודה רפואית ראשונית לנפגעי עבודה”. זהו מסמך שמתקבל לאחר ביצוע הבדיקה הרפואית הראשונית בסמוך לאירוע התאונה או לאבחון פריצת הדיסק באופן רשמי). בנוסף, יש לצרף גם רשומות רפואיות רלוונטיות המתעדות את פציעתו של העובד, האבחון שהנפגע עבר וסוג הבדיקות שבוצעו לשם מתן האבחנה הנ”ל. אל התביעה יש לצרף גם תלושי שכר ממקום העבודה.

איך מגישים תביעת אובדן כושר עבודה לחברת הביטוח במקרה של פריצת דיסק?

במסגרת הגשת תביעת אובדן כושר לחברת הביטוח או קרן הפנסיה, יש למלא טופס תביעה מתאים בחברת הביטוח ולצרף אליו את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, כולל אישור מהמוסד לביטוח לאומי בדבר ההכרה בפריצת הדיסק כפגיעת עבודה גורמת נכות (זמנית או צמיתה).

למאמר: 5 טיפים להצלחה בתביעת אובדן כושר עבודה

כיצד מגישים תביעת פיצויים כנגד המעביד בגין פריצת דיסק שפגעה בכושר העבודה?

כל מעסיק בישראל, נדרש על פי החוק לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לוודא שעובדיו מועסקים בסביבה בטוחה ומוגנת שאינה חושפת אותם למפגעים מיותרים. מעסיק שאינו פועל כנדרש ממנו בהקשר זה, חושף עצמו להגשת תביעות פיצויים מצד עובדים שאיבדו את כושר עבודתם בשל מחדליו. הגשת תביעת פיצויים כנגד המעביד במקרים כאלו, ניתנת לביצוע בעזרת עורך דין המלווה תביעות נזיקין בגין תאונות עבודה ומחלות מקצוע.

חשיבות הסיוע המשפטי במקרי אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק

במידה ואתם סובלים מאובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק שהיא תוצר של תנאי העסקתכם, או אופי עבודתכם, מומלץ מאוד לפנות לסיוע משפטי של עורך דין מנוסה, כדי להבין מהן זכויותיכם.

ההתנהלות מול חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ובתי המשפט במקרים אלו, אינה פשוטה ואף מורכבת. מכאן החשיבות הרבה של ליווי משפטי איכותי מטעם גורם הבקיא בהוראות החוק וההלכה הפסוקה במקרים דומים. זוהי הדרך הטובה ביותר לצמצוםהסחבת הבירוקרטית ומיצוי של מירב הזכויות שלכם בכל האפיקים.

מעוניינים בסיוע מעורך דין אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק?

במשרד עו”ד כפיר דיין דובב ישמחו לעמוד לרשותכם. לחצו כאן!

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ