אובדן כושר עבודה לחולי טרשת נפוצה

טרשת נפוצה היא מחלה עצבית התוקפת בעיקר אנשים צעירים, בגילאי 20 עד 40. מדובר במחלה קשה אשר פוגעת ביכולת המוטורית של הלוקים בה ויכולה להסתיים גם בשיתוק מלא של הגפיים. המחלה גורמת לתחושת נימול וכן להפרעות בראייה, לכן, היא מקשה מאוד על התנהלות יום יומית, מה שגורם במקרים רבים לאובדן כושר עבודה לחולי טרשת נפוצה. בשורות הבאות נדון בהרחבה בזכויותיהם של החולים בטרשת נפוצה שכושר עבודתם נפגע והדרך למימושן.

במה מתבטא אובדן כושר עבודה בחולי טרשת נפוצה?

אובדן כושר עבודה לחולי טרשת נפוצה זוהי בעיה שנידונה בראש ובראשונה סביב הנושא של אחוזי נכות. הזכאות לאחוזי נכות היא בקורלציה לתפקוד של האדם, ויש משמעות גדולה מאוד ביכולת שלו לתפקד ביום יום, ביחס לקבלת ההטבות שלו. כדי להגיש את הבקשה לקבלת אחוזי נכות, צריך להגיע עם כל המסמכים הרלוונטיים, ולגשת למספר ועדות שיכריעו לגבי הכשירות האמיתית של האדם.

לעיתים, ייתכנו אי הסכמות בין החולה לבין הרשויות, דבר שעלול להסתיים בתביעות ובדיונים בבית המשפט. לכן, העדיפות היא לשכור את שירותיו של עו”ד תביעות אובדן כושר עבודה כדי להגדיל את הסיכוי לפיצויים מוגדלים.

מה היא מחלת הטרשת הנפוצה?

כחמשת אלפים חולי טרשת נפוצה חיים כיום בישראל ולאור העובדה שמדובר במחלה “של צעירים”, רוב הנפגעים מאבדים את כושר העבודה שלהם בנקודה קריטית מאוד, וככל הנראה הרווחית ביותר בחיים. עם זאת, בניגוד למוניטין שדבק בה, ולאור הרפואה המודרנית, טרשת נפוצה היא אינה גזר דין מוות וגם אינה מחלה שמדרדרת את החולה בה למצב סיעודי במהרה. יש כיום הרבה מאוד תרופות שניתן לקחת ופתרונות שניתן לייצר, על מנת לחיות חיים ברמת תפקוד גבוהה.

בסרטון: חולת טרשת נפוצה שיוצגה ע”י עו”ד כפיר דיין דובב נגד המעסיקים שלה

המעסיקים של המיוצגת לא הפרישו לקרן פנסיה ולכן לא קיבלה פיצוי לאובדן כושר עבודה


הסכמי הפשרה בתיק המיוצגת הלוקה בטרשת נפוצה – זוכתה בסכום כולל של 700,000₪

פיצוי של 425,000 שח לעובדת שמעסיקה לא הפריש לפנסיה ואיבדה כושר עבודה

פיצוי של 270,000 שח לעובדת שמעסיקה לא הפריש לפנסיה ואיבדה כושר עבודה

האם אובדן כושר עבודה לחולי טרשת נפוצה הוא גזירת גורל?

התרופות החדשניות הנמצאות כיום בשוק נכללות חלקן בסל הבריאות, במקביל לכך שהחולים יכולים לקבל היתר עבור שימוש בקנאביס רפואי. טרשת נפוצה היא מחלה אוטואימונית, כשמערכת החיסון של הגוף תוקפת את מערכת העצבים. המחלה יכולה להתפרץ בשל כשל גנטי או גורמים סביבתיים כמו וירוסים שמסתובבים באוויר.

יש שני סוגים של חולים בטרשת נפוצה, כאשר סוג אחד, התקפי, חווה התפרצויות אחת לתקופה, בעוד הסוג השני מתבטא בהתדרדרות איטית ולא נעימה. התרופות החדשות מדכאות את ההתפרצויות ומורידות את התכיפות שלהן, ובמקביל, מעכבות את ההתדרדרות האיטית. הזכאות להטבות בהחלט עוזרת להרגשה הכללית ולהתמודדות הפיזית והמנטלית.

מהן אפשרויות הטיפול לסובלים מאובדן כושר עבודה לחולי טרשת נפוצה?

הטיפול המומלץ לאנשים שחווים אובדן כושר עבודה לחולי טרשת נפוצה הוא טיפול שיקומי. אנשים ניגשים לעשות פיזיותרפיה, מדברים עם קלינאי תקשורת וכמובן מבצעים טיפול של ריפוי בעיסוק, שהוכיח את עצמו כמאוד יעיל מול החולים הללו. עם הרפואה והטיפולים היעילים של היום, החולים בטרשת נפוצה יכולים להמשיך בשגרת חיים נורמלית לחלוטין.

עם זאת, רובם מאבדים את האפשרות להמשיך להגיע כל יום למשרד ולספק תפוקה, ולבטח אם מדובר בעבודה פיזית, או עבודה שנמצאת במקום שמורכב מאוד להגיע אליו. לכן, חבילות הפיצויים הן קריטיות להמשך החיים של החולה.

מדוע חשוב למדינה לעזור לחולי הטרשת הנפוצה?

העזרה שמקבלים החולים מהמדינה היא גדולה, אך היא גם משתנה לאור מצבו הרפואי של החולה. כמובן שחולים שהתדרדרו למצב סיעודי יקבלו הרבה יותר עזרה כלכלית ותמיכה, אך גם אנשים עם תסמינים מינימליים בלבד, יוכלו לקבל הטבות גדולות מאוד. חולי טרשת נפוצה זוכים להטבות מביטוח לאומי, לתגמולי ביטוח ומגופים ממשלתיים נוספים.

המטרה היא לאפשר לאנשים להישאר בשוק העבודה ולהמשיך להתנהל בצורה בסיסית ללא עזרה, עד כמה שניתן, כדי שירגישו חיוניים ויוכלו להמשיך לתרום לשוק העבודה, ולהיות מתוגמלים על כך.

כיצד מסייעים הביטוחים הפרטיים לסובלים מאובדן כושר עבודה לחולי טרשת נפוצה?

הביטוחים הפרטיים גם הם מפצים את החולים בטרשת נפוצה בצורה די משמעותית במצב של אובדן כושר עבודה, וכמובן אם הם הופכים לסיעודיים והם שילמו על פוליסת ביטוח סיעודית עוד לפני המחלה. קופות החולים, קרנות הפנסיה וגופים נוספים גם הם מסייעים ונותנים חבילות פיצוי משמעותיות, כמובן בהתאם לסעיפי הפוליסה ולמצבו הרפואי הספציפי של החולה המדובר. המחלה, כאמור, היא לא נעימה, ויש צורך להתמודד איתה באין ספור אמצעים כדי לשמור על אורח חיים סביר.

במסגרת פוליסות ביטוח מנהלים וביטוחיים פרטיים יש כיסוי לאובדן כושר עבודה. במסגרת קרנות הפנסיה קיים כיסוי לפנסיית נכות.

בשני המקרים חברת הביטוח או קרן הפנסיה ישלמו למי שהוכר באובדן כושר עבודה:

  1. עד 75% מההכנסה המבוטחת שלו כמשכורת חודשית.
  2. שחרור מתשלום פרמיות, היינו חברת הביטוח תיכנס בנעליים של העובד והמעסיק ותשלם את הפרמיות ששולמו מדי חודש לתגמולים ופיצויים, לתוך הפוליסה, כדי לצבור חיסכון פנסיוני.

במקרים של אובדן כושר עבודה חלקי, ישולמו שתי זכויות אלה באופן יחסי לגובה הנכות שתיקבע.

למאמר: מימוש ביטוח סיעודי לחולי טרשת נפוצה

במי כדאי להיעזר בתביעות בנושא אובדן כושר עבודה לחולי טרשת נפוצה?

עו”ד תביעות אובדן כושר עבודה הוא איש מקצוע העוסק בתחום הספציפי הזה, ויכול לעזור לאנשים הנמצאים בנקודות מורכבות מאוד בחיים שלהם, להשיג את המקסימום ממצבם הרפואי. יש הרבה מאוד הטבות המגיעות לאנשים שהמזל לא שפר להם, אם כי לעיתים, הרשויות מערימות קשיים ולא נותנות את ההטבות בקלות, גם אם על פניו, מדובר במקרה קל. לכן, עו”ד עם רקע רלוונטי, אשר מכיר את הקשיים והסעיפים הקטנים בחוק, יכול לסייע מאוד ולהשיג את המטרות של הלקוחות שלו.

לאילו הטבות זכאים החולים בטרשת נפוצה מלבד גמלת נכות?

מעבר לקצבאות הנכות, חולים בטרשת נפוצה זכאים להטבות נוספות ומשמעותיות. ראשית, מדובר על הטבה בתחום הניידות, שכן עבור חולים סיעודיים, אין אפשרות להתנייד כמו אנשים ללא מוגבלות. יש צורך ברכבים מיוחדים או הסעות ספציפיות ומותאמות. לכן, חולי טרשת נפוצה עשויים להיות זכאים לגמלת ניידות מהביטוח הלאומי, שיכולה להתבטא או בקצבאות חודשיות, או בהלוואות לרכישה או השכרה של רכב מתאים.

בנוסף, ישנה הטבה של תו חנייה המסייעת מאוד. כמו כן, ישנה אפשרות לסבסוד של כסאות גלגלים, הליכונים או מכשירים נוספים המסייעים לניידות.

כמו כן, במקרים הסיעודיים ניתן להגיש תביעת סיעוד למימוש הזכויות מתוקף הביטוח הסיעודי שיש כמעט לכל אחד במסגרת קופת החולים או לביטוח סיעודי פרטי.

למאמר: מימוש זכויות רפואיות

לאילו זכויות רפואיות זכאי מי שנפגע מאובדן כושר עבודה לחולי טרשת נפוצה?

אובדן כושר עבודה לחולי טרשת נפוצה יכול להסתכם גם בהטבות הקשורות למיסוי, דיור, וכמובן – תרופות. משרד השיכון לעיתים מסייע לחולים במימון של שיפוץ דירה והתאמתה לחולה סיעודי. בנוסף, החולים עשויים להיות זכאים לדיור ציבורי, וייתכן שאף יקבלו הנחות בתשלומים החודשיים השונים כמו מים, חשמל וארנונה. החולים עשויים לקבל פטור ממס הכנסה וארנונה, וכן ממיסוי נוסף בתחומים שונים. בנוגע לתרופות, אישור להשתמש בקנאביס רפואי לרוב מתקבל, וכמובן סבסוד לתרופות הנמצאות בסל הבריאות שמתעדכן כל שנה.

כיצד חולים בטרשת נפוצה יכולים להשיג את חבילת הפיצויים המתאימה להם?

כל חולה שואף לקבל את חבילות הפיצויים המקסימליות המגיעות לו. לא תמיד זה מתאפשר, מפני שישנן ועדות שלא תמיד מספקות את התשובות שאנשים רוצים לשמוע, למרות שכל המסמכים והאסמכתאות קיימות. לכן, העבודה עם עו”ד תביעות אובדן כושר עבודה היא קריטית, ויכולה להוות השקעה שמחזירה את עצמה במהירות.

מדובר בהחלטות משמעותיות מאוד לאנשים שנמצאים תחת לחץ מסוים של זמן, שכן המחלה יכולה להתקדם במהרה. לכן, אין מה להתלבט ולמרות שמדובר בהוצאה, היא ככל הנראה תחזיר את עצמה כבר בשלבים הראשונים של הטיפול.

חשיבות הסיוע מעו”ד תביעות אובדן כושר עבודה במקרי אובדן כושר עבודה לחולי טרשת נפוצה

עו”ד תביעות אובדן כושר עבודה הוא איש מקצוע שמכיר את המורכבות של תביעות של חולי טרשת נפוצה, ואת הרגישות שצריך להפגין במהלך ההליך המשפטי. יש הרבה ועדות ומסמכים שצריך להגיש, והבירוקרטיה היא מאוד מורכבת, לבטח עבור אנשים הסובלים ממחלה כל כך קשה. בסופו של דבר, החולה צריך להגיע למצב בו הוועדות מבינות את מצבו ומספקות לו את מה שהוא צריך. כאשר זה לא קורה, או כאשר רוצים לבצע התאמה בין ההטבות לבין הצרכים, עורך דין מוכשר יכול לעשות את ההבדל.

כיצד אפשר להתמודד עם טרשת נפוצה בצורה הטובה ביותר?

הטרשת הנפוצה היא אינה מחלה קלה, ובעבר, היא נחשבה לאכזרית מאוד. כיום, בבית החולים ברזילי שבאשקלון יש מחלקת טרשת נפוצה שנחשבת לאחת הטובות בעולם. במחלקה אפשר למצוא אין ספור תרופות וטיפולים רלוונטיים שיכולים להפוך את חייהם של החולים במחלה להרבה יותר פשוטים ונעימים.

החולים הם אנשים שרוצים להמשיך בשגרת חייהם עד כמה שניתן, גם אם אינן יכולים לעבוד, וזה תפקידה של המדינה להעניק להם את כל הכלים לכך. אם זה לא קורה, יש עורכי דין מצוינים שיכולים לעזור לחולים לקבל את המגיע להם.

לסיכום

במקרים של אובדן כושר עבודה בשל טרשת נפוצה, אפילו יותר מאשר במקרים אחרים, חשוב מאוד לפנות לעורך דין אובדן כושר עבודה אשר יש לו ידע וניסיון רב בתחום של מימוש תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה מול חברות הביטוח על רקע של טרשת נפוצה.

משרד עו”ד כפיר דיין דובב ישמח לייעץ לכם בנוגע לדרכים האפשריות למימוש מיטבי של זכויותיכם. לשיחת ייעוץ ללא התחייבות – צרו קשר בהקדם!

 

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

 

 

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ