האם מעסיק חייב לבטח אובדן כושר עבודה?

במסגרת צווי הרחבה בענפי משק שונים וכן במסגרת צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק חלה חובה על מעסיקים לבצע הפרשה לטובת הביטוח הפנסיוני של העובד, ביטוח שכולל בתוכו גם כיסוי אובדן כושר עבודה או חס וחלילה כיסוי למקרה של מוות. השאלה האם מעסיק חייב לבטח אובדן כושר עבודה, בכל מקרה?

לצערנו נכון להיום, לא מעט עובדים ולא מעט מעסיקים אינם מכירים את צווי ההרחבה השונים – ולפיכך יש המון אי וודאות בכל מה שקשור לנושא הזה.

כיצד העובד יהיה זכאי להיות מבוטח במקרה של אובדן כושר עבודה?

בחלק מצווי ההרחבה במשק אין חובה ספציפית על מעסיק להפריש סכום חודשי קבוע לטובת כיסוי ביטוחי לאובדן כושר עבודה, אולם כן קיימת חובה להפריש סכום חודשי קבוע לטובת הביטוח הפנסיוני של העובד. במקרה שבו העובד מאבד את כושר העבודה שלו, הוא יוכל במסגרת הפוליסה או קרן הפנסיה לקבל פיצוי של אובדן כושר עבודה או פנסיית נכות שכלולים בתוך הביטוח הפנסיוני.

למאמר: חובת המעסיק להפריש לפנסיה לעובדים – הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה

כל עובד צריך לראות בתלוש השכר שלו שמבוצעות הפרשות לביטוח פנסיוני וכן לבדוק בחברת הביטוח עצמה שההפרשות הללו אכן משולמות כסדרן. כך שאם אתם אינכם רואים הורדה כזאת, תוכלו לברר את הנושא עם המעסיק שלכם. במקרה שבו אתם לא מקבלים את התשובות חשוב להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה על מנת לקבל את המענה ההולם והמקצועי ביותר.

למאמר: מעסיק שלא שילם פנסיה והעובד איבד את כושר עבודתו או נפטר

מי קובע באיזה חברת ביטוח העובד יבוטח?

לפי סעיף 20 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), לעובד יש את זכות הבחירה המלאה בחברת הביטוח וסוג הביטוח הפנסיוני שהוא מעוניין בו כולל המשך של תוכנית קיימת. קיימים הבדלים מהותיים בין תנאי פוליסות שונים והעניין נתון לבחירה והיוועצות עם סוכן הביטוח הפנסיוני כאשר תפקידו של המעסיק מסתכם בהעברת הכספים לקופה.

אם זוהי לא העבודה הראשונה שלכם, אתם תוכלו להמשיך את הביטוח שקיים על שמכם דרך חברת הביטוח הקודמת. מנגד תוכלו גם להעביר את הביטוח שלכם לחברה חדשה לאחר ייעוץ של סוכן ביטוח פנסיוני, כמובן שכל הכסף ששילמתם עד לאותה נקודת זמן יישמר ויצטבר לזכותכם.

למאמר: זכות העובד לבחור בקרן הפנסיה – חופש הבחירה של העובד מכוח סעיף 20 לחוק הגמל

יש לכם סימני שאלה בנוגע לביטוח? אל תשאירו את זה באוויר

חשוב מאוד שתקבלו מענה לכל שאלה שמעסיקה אתכם בכל מה שקשור לביטוח הפנסיוני שלכם ובפרט בשאלה האם מעסיק חייב לבטח אובדן כושר עבודה יש להיוועץ עם עו”ד אובדן כושר עבודה ודיני עבודה. כך שבמקרה שבו תאבדו את כושר העבודה שלכם יהיה לכם אל מי לפנות על מנת שתקבלו את מה שמגיע לכם. לא מעט עובדים אינם שמים לב לנושא הזה, ובסוף הם צריכים להילחם על מנת לקבל את מה שמגיע להם.

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה?  לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ