מהו “עיסוק סביר אחר” בפוליסה אובדן כושר עבודה

סוגיית הפיצוי מחברות הביטוח בעת אובדן כושר עבודה

באופן כללי, “עיסוק סביר אחר” הוא מונח נפוץ ומאוד בעייתי בפוליסות אובדן כושר עבודה, ובעיקר כזה שגורם מפח נפש למבוטחים רבים שמגלים כי חברות הביטוח דחו את תביעתם לפיצוי, עקב פרשנות רחבה מדי למונח.

עובדים רבים בוחרים לבטח את עצמם בביטוח אובדן כושר עבודה שמטרתו היא להעניק פיצוי לאדם במקרה בו חלילה איבד את כושר עבודתו בעיסוקו הנוכחי. מרבית הפוליסות מציעות לאדם פיצוי חודשי במקרה של אובדן כושר עבודה, כאשר המבטח יצטרך להוכיח כי אכן אינו יכול להמשיך ולעבוד בעבודתו הנוכחית וכמו כן, שאינו יכול לעבוד ב”עיסוק סביר אחר”.

הביטוי “עיסוק סביר אחר” טומן בחובו בעייתיות רבה הנובעת מהפרשנות הרחבה שניתן להעניק לו, עניין שבסופו של דבר עלול לפגוע בזכאותו של המבוטח לפיצוי המגיע לו.

למאמר: סוגי הפוליסות לאובדן כושר עבודה

הפרשנות המקובלת ויחס בתי המשפט ל”עיסוק סביר אחר”

למרות שניתן למצוא פסיקות שדרכן בתי המשפט ניסו לצמצם את הפרשנות של המונח, עדיין קיימות דוגמאות רבות המעידות על העובדה שבתי המשפט בסופו של דבר מעניקים, או מאשרים פרשנות רחבה לאותו “עיסוק סביר אחר”. במילים אחרות, בתי המשפט טרם מצאו נוסחה מדויקת שתגן על המבוטח במקרה של אובדן כושר עבודה במקצועו הנוכחי.

יתרה מכך, קיימות דוגמאות בהן בית המשפט קיבל את הטענה שלפיה ככל שלמבוטח יש הכשרה יותר כללית שלא מצריכה ידע מסוים, כך יכולתו למצוא עיסוק סביר אחר פחות נפגעת. בנוסף, קיימות דוגמאות בהן בתי המשפט יצרו קשר מלאכותי בין תחומי עיסוקים שונים שלכאורה קשורים אחד לשני, כגון מקרה בו נקבע שספורטאית שנפגעה יכלה לעסוק במזכירות בארגוני ספורט, או אדם שעבד כנהג יכול לפתוח עסק עצמאי משלו בתחום התחבורה, וכד’.

למאמר: אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים – כל מה שצריך לדעת

מהו עיסוק סביר אחר בפוליסת אובדן כושר עבודה – הרצאה של עו”ד כפיר דיין דובב 

כיצד מבוטח יכול להגן על עצמו מפני דחייה מטעם חברת הביטוח?

חברות הביטוח בעצמן מודעות לבעייתיות בסעיף כזה ולכן מציעות מראש פוליסות יקרות יותר, כדוגמת פוליסת אובדן כושר עבודה בה יוגדר במדויק תפקידו הנוכחי של המבוטח ולכן יהיה מוגן במקרה בו ייאבד חלילה את כושרו לעבוד במקצועו הנוכחי, ללא צורך בהוכחת אובדן כושר עבודה בכל עיסוק סביר אחר. עם זאת, יש לשים לב כי חברות הביטוח לעיתים קרובות מגבילות את הפיצוי הניתן במקרה כזה לזמן מוגבל.

לכן, על מבוטח שכבר חתום על פוליסת אובדן כושר עבודה, לבדוק היטב את תנאיה ובפרט, את קיומו של הסעיף המגדיר “עיסוק סביר אחר”. שנית, גם אם אדם כבר חתם על פוליסה, או עומד לחתום, חשוב לזכור שניתן לנהל מו”מ עם חברות הביטוח כדי להטיב את התנאים, או לכל הפחות, להגביל את הפרשנות שחברות הביטוח יוכלו להעניק לחלק מן הסעיפים שהכניסו בפוליסה. את המו”מ מומלץ לנהל בעזרת עו”ד אובדן כושר עבודה מנוסה המכיר את סוגיית הפרשנות הרחבה, הפסיקה בתחום וכן שיש לו את הניסיון להתמודדות מול חברות הביטוח.

למאמר: תביעת אובדן כושר עבודה

איך בוחרים משרד עו”ד אובדן כושר עבודה?

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

 

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ