מה זה שחרור מתשלום פרמיות בביטוח אובדן כושר עבודה?

לא מעט אנשים מוצאים את עצמם בסיטואציה שבה הם נדרשים לפנות לחברת הביטוח על מנת לקבל פיצוי אובדן כושר עבודה. מצב של אובדן כושר עבודה עלול להתרחש בכל גיל – ולרוב ללא כל הכנה מוקדמת. רובנו מבינים מה זו קצבת אובדן כושר עבודה אולם מה זה שחרור מתשלום פרמיות בביטוח אובדן כושר עבודה?

מה זה שחרור מתשלום פרמיות בביטוח אובדן כושר עבודה?

במרבית פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה קיים סעיף של שחרור מתשלום פרמיות במקרה של אובדן כושר עבודה ויש לבדוק היטב כי אכן הפוליסה כוללת את סעיף “השחרור”.

כאשר אדם זכאי לקבל פיצוי אובדן כושר עבודה משום שאינו יכול לעבוד באופן מלא או חלקי, ההכנסה שלו נפגעת, וייתכן בהחלט כי הוא יתקשה לשלם את הפרמיה החודשית אותו הוא והמעסיק שלו היו משלמים כל עוד הוא עבד – פרמיה שיכולה להגיע לאלפי שקלים בחודש.

בדרך כלל הפרמיה שמשלמים לביטוח המנהלים או לקרן הפנסיה היא כ- 20% משכר הברוטו, סכום שיכול להגיע לאלפי שקלים בחודש. מהות הכיסוי של שחרור מתשלום פרמיות בביטוח אובדן כושר עבודה, משמעה כי חברת הביטוח תיכנס בנעליים של העובד והמעסיק ותשלם “לעצמה” את הפרמיה, כל עוד העובד מוכר באובדן כושר עבודה.

מה קורה במצב של אובדן כושר עבודה חלקי או זמני?

במקרים של אובדן כושר עבודה חלקי חברת הביטוח תשלם את חלקיות השחרור – כלומר, לדוגמא, אם המבוטח הוכר ב- 50% אובדן כושר עבודה, הרי שחברת הביטוח תשלם 50% מהפרמיה המלאה ששולמה לפני קרות מקרה הביטוח. במקרה כזה, חשוב לבדוק האם כל הכיסויים נשמרו והאם יש צורך להשלים פרמיה.

חשוב לציין כי כאשר המבוטח יחדול מלהיות במצב של אובדן כושר עבודה, או שחברת הביטוח תפסיק להכיר בו כמי שאיבד כושר עבודתו, גם תשלום הפרמיות מצד חברת הביטוח או קרן הפנסיה תיפסק ובמקרה כזה, חשוב לדאוג למה שמכונה “הסדר ריסק” שהוא תשלום של כמה מאות שקלים בדרך כלל כדי לשמור על הכיסוי הביטוחי ועל הרצף.

חוששים מההשלכות של שחרור מתשלום פרמיות? תפנו לעורך דין אובדן כושר עבודה

בכדי שתוכלו לוודא שקיבלתם את מלוא זכויותיכם כולל שחרור מתשלום פרמיות בביטוח אובדן כושר עבודה, חשוב לפנות לעורך דין אובדן כושר עבודה על מנת שיסייע לכם. לאחר השיחה עם עורך הדין אתם תוכלו להיות בטוחים שאתם בדרך לבחירה הנכונה. הרי בסוף אתם צריכים לדאוג לעתיד שלכם, ורק עורך דין אובדן כושר עבודה יוכל להפוך את סימני השאלה לסימני קריאה ברורים.

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ