מימוש ביטוח סיעודי לחולי טרשת נפוצה

מחלת הטרשת הנפוצה והקשר למצב סיעודי

טרשת נפוצה היא מחלה כרונית, אוטואימונית, אשר פוגעת במערכת העצבים. המחלה גורמת למערכת החיסון של הגוף לתקוף את מערכת העצבים בדומה לחיידקים או וירוסים, ולכן המחלה עלולה לפגוע באיברים שונים ולהביא לפגיעות מגוונות, לרבות במוח, בחוט השדרה, ביכולת הראיה ועוד. מאמר זה סוקר את הזכאות במסגרת ביטוח סיעודי לחולי טרשת נפוצה.

מבחינה מעשית, מחלה זו עלולה לפגוע ביכולת ביצוע פעולות בסיסיות כגון: קושי בהנעת הגוף או איברים מסוימים בו, התדרדרות הראייה כאמור ואף עיוורון, תחושה לא נעימה או חוסר תחושה באיברים מסוימים, פגיעה בתפקוד המיני ופגיעות בגזע המוח שעלולות להביא לליקויים רבים בתפקוד הכללי של האדם, לרבות ביכולת הבעת הרגשות או במצב רוח וכד’.

על פי כל האמור לעיל, אדם הסובל מטרשת נפוצה עלול להידרדר בשלבים המתקדמים של המחלה למצב שבו הוא יוגדר כחולה סיעודי. הבחינות העיקריות להגדרת המצב הסיעודי במקרה זה הן: חוסר יכולת תפקוד באופן עצמאי והזדקקות לסיוע ברמות שונות במהלך היום או פגיעה קוגניטיבית שתביא לצורך יומיומי בהשגחה על החולה.

למאמר: מה זה מבחן מיני מנטל (MMSE)?

למאמר: מה זה ADL?

מימוש ביטוח סיעודי לחולי טרשת נפוצה

במידה ואדם חלילה חלה בטרשת נפוצה אשר הביאה אותו לאחד מן המצבים שהוזכרו בפסקה הקודמת, ייתכן ומגיעה לו קצבה מטעם הביטוח שרכש. אולם, נציין כי התנאים לקבלת הקצבה משתנים מפוליסה לפוליסה, ולכן יש לבדוק כל אחת באופן ספציפי על ידי עו”ד ביטוח סיעודי מנוסה.

אולם, גם במקרה בו אדם עומד לחלוטין בתנאי קבלת הקצבה על פי הפוליסה שרכש, ייתכן מאוד וחברות הביטוח יעדיפו לשלול את זכותו לקבלת התשלום המגיע לו. התנערות של חברות הביטוח ממימוש זכויותיו של המבוטח אינה תופעה חריגה לצערנו, אך במקרה של חולים סיעודיים העניין נעשה דחוף עוד יותר שכן החולה נזקק לסיוע כספי על מנת לממן את הסיוע המשפטי שלו הוא נזקק כולל במקרה של ביטוח סיעודי לחולי טרשת נפוצה.

מה ניתן לעשות במקרה של שלילת הזכויות?

בשלב הראשון, יש לבחון לעומק את תנאי הפוליסה לעומת הנימוקים אשר סיפקה חברת הביטוח לשלילת התביעה וכן את המסמכים הרפואיים המעידים על מצבו של המבוטח.

במקרים רבים חברות הביטוח סומכות על ה”תמימות” של המבוטחים ועל חוסר הרצון שלהם להיגרר למאבקים משפטיים ארוכים עבור מימוש הזכויות. קיימים מקרים בהם אדם עומד לחלוטין בתנאי מימוש הפוליסה אולם חברת הביטוח מספקת לו נימוקים שרירותיים אשר בחינה נוספת שלהם על ידי גורם מקצועי תוכיח זאת.

ישנם מקרים בהם למבוטחים עצמם יש סוג של “אשם תורם” בדחיית התביעה וזאת משום שלא סיפקו לחברת הביטוח את המסמכים המתאימים, וכך חברת הביטוח נתלית במסמכים הקיימים בלבד בסיבות לדחייה.

תביעה משפטית עלולה לקחת זמן רב אולם היעזרות בעו”ד ביטוח סיעודי מיומן עלולה לחסוך את משך הזמן הזה בהידברות ישירה עם חברת הביטוח אשר מודעת לכך שכעת היא עומדת מול גורם מקצועי. לכן, מומלץ לכל מבוטח ששוקל את צעדיו לפנות לגורם משפטי מקצועי לייעוץ לגבי המשך ההתנהלות בעניין.

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות סיעוד

למאמר: זכויות חולה סיעודי

עו”ד כפיר דיין דובב משוחח על תביעות סיעוד:

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח סיעודי? לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ