פס”ד המאפשר ליורשים למשוך 1.2 מיליון ₪ מקרן פנסיה ותיקה שהאב נפטר ולא משך את הכספים

בבית דין לענייני עבודה נקבע כי יורשיו של מבוטח לשעבר שנפטר לאחר שקיבל קצבת נכות במשך תקופה שאינה עולה על 11 חודשים זכאים למשיכת כספי המנוח מהקרן על פי פסק דין שהשיג משרדנו. כך מימשו היורשים את זכותם החוקית לאחר שהובהר כי הקרן הטעתה את המנוח ביחס לנהלי משיכת כספים מהקרן.

הרקע לדיון

יעקב פרנבך שהיה עמית בקרן מבטחים הוותיקה חלה בסרטן ביולי 2010 ובמרץ שלאחר מכן חתם על בקשה לקבלת קצבת נכות כאשר בבקשה זו מצוינת הייתה בת זוגו. בהמשך, בשנת 2012 נפרד מבת זוגו ופנה להגיש בקשה להמשך קבלת קצבת נכות.

בשלב זה ידע המנוח שבקשת קצבת נכות הינה אפשרות חלופית למשיכת כספים מהקרן. בהתחשב בכך טענה קרן מבטחים כי יורשיו של הלקוח אינם זכאים למשיכת כספי המנוח מהקרן לאחר שהגיש בקשה לקבלת קצבת נכות לתקופה של למעלה מ-12 חודשים.

טענת התובעים מול טענת הנתבעת

לטענת תובעי קרן מבטחים שהינם ילדי המנוח הוטעה המנוח באשר לזכותו לתבוע את זכויותיו מהחברה במשיכה חד פעמית הטענה מתבססת על צוואתו המעודכנת של המנוח ממנה ניתן ללמוד על דעתו של המנוח באשר לזכויות בקופות גמל ועל סבירות החלטתו.

לעומתם טענה קרן הפנסיה כי המנוח לא הביע כל רצון בכתב למשוך את הכספים לאחר הגשת בקשת קצבת הנכות וטענת התובעים אינה מתבססת על ראיות חיצוניות כך שטענתם הינה טענה בעל פה כנגד מסמך בכתב.

ההכרעה

משרדנו הגיש את עתירת התובעים לבית הדין לענייני עבודה בהתבסס על צוואתו המעודכנת של המנוח בה ביקש לחלק את רכושו בין ילדיו כאשר שמה של בת זוגו אינה מוזכר שם. בצוואתו רצה המנוח להבטיח את זכויות ילדיו גם לעניין זכויות בקופות גמל ולכן חתם על המסמך לאחר שקיבל הסבר מעורכת דינו לגבי משמעות הוראות 147 לענייני ירושה.

מדיניות הקרן שלא אפשרה למבוטחים למשוך את כספם לאחר מספר חודשי קבלת קצבת נכות התבררה כי יסודה בטעות ועל כן לא הוצג בפני המנוח פירוט זכויותיו מה שגרם לא לו לוותר עליהן בלית ברירה.

אנו הוכחנו כי על פי אופיו של המנוח וצלילות דעתו בזמן כתיבת הצוואה הרי שאם היה מודע לאפשרות למשוך את זכויותיו באופן חד פעמי מהקרן ולא כפי שהטעתה אותו קרן הפנסיה הרי שהיה בוחר באפשרות זו באופן ודאי.

בית הדין לענייני עבודה שוכנע אם כן כי ישנן ראיות נסיבתיות התומכות בטענת התובעים לפיהן הקרן הטעתה את המנוח.

בשורה התחתונה: התובעים זכו לסכום של למעלה ממיליון שקלים

קרן מבטחים נדרשה לשלם ליורשים את זכויות המנוח בקרן הפנסיה לפי נוסחת ערכי הפדיון הקבועה בתקנון הקרן כמובן בקיזוז סכום הקצבאות שכבר שולמו למנוח.

בנוסף, בית הדין לענייני עבודה קבע על הנתבעת לשלם הוצאות משפט ושכר טרחה לתובעים בסך 3,000 ש”ח.

משרדנו מעניק שירותי עריכת דין לענייני קרנות ביטוח בנוסף לשירותים בתחומים רבים נוספים. נשמח ללוותכם בתהליך מיצוי הזכויות שלכם עד לסוף הטוב. זקוקים לייעוץ משפטי? צרו עוד היום קשר: משרד עו”ד כפיר דיין דובב.

לצפייה בפסק הדין – לחצו כאן

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ