פסק דין: פנסיית שאירים לידועה בציבור מקרן פנסיה

זה יכול לקרות באמצע החיים, בפרט בהיעדר נישואין, במצב הנ”ל ניגשת האישה ותובעת פנסיית שאירים לידועה בציבור מקרן פנסיה, אבל מגלה כי נדחתה על הסף. נשמע לכם מוכר? אין ספק כי מצבים אלו מעוררים חשש מסוים ובפרט בגילאים מתקדמים בהם כל מה שהאדם רוצה זה את מה שמגיע לו על פי תקנון קרן הפנסיה.

בכדי להבין על מה מדובר, הבאנו לפניכם מקרה דומה, אבל עם סוף ששווה לקרוא עד הסוף. חושבים שקרה לכם דבר דומה או חוששים ממצב בו תדחו על הסף? בדיוק לשם כך נכתב המאמר שלפניכם.

למאמר: מהי פנסיית שאירים בקרן פנסיה?

איך להשיג פנסיית שאירים לידועה בציבור? 

רוצים שתביעתכם בגין פנסיית שאירים לידועה בציבור מקרן פנסיה לא תדחה על הסף? קחו לדוגמא את סיפורה של א’ שהצליחה לבטל את התנגדות קרן הפנסיה ולזכות בתביעת שאירים על אף שלא הייתה בקשר מלא עם הפנסיונר המנוח בזמן פטירתו.

א’ הייתה מוגדרת ידועה בציבור בשנת 2004 כיוון שגרה יחד עם בן זוגה ושנתיים לאחר מכן, חתמו השניים על הסכם ממון הכולל גם הפרדת נכסים. כמו כן, סוכם כי הגבר יהיה אחראי על התנהלות משק הבית המשותף בעלות של 5000 שח לחודש. בשנת 2013 הובהל הגבר לבית החולים ואושפז לשבועיים במהלכם הגיע בת הזוג לבקרו פעמיים בלבד. בתום האשפוז הועבר הגבר לבית ילדיו שם שהה בין אשפוז לאשפוז.

לאחר חודשיים ימים נפטר הנ”ל כאשר חודש מתקופה זו, היה שרוי בתרדמת. בשלב הזה, פנתה האישה לקרן הפנסיה בדרישה לשארים המגיעים לה על פי חוק אולם כאן, נדחתה בקשתה בטענה כי השניים “אינם זוג”.

פסיקת בית הדין הארצי לעבודה

א’  נדחתה על הסף, זאת היות והשניים לא באמת גרו יחדיו עד יום הפטירה – זאת על פי הגוף הנתבע. כשראתה א’ כי אין לה ברירה, פנתה אל עורך דין המתמחה בתחום זה ויחד הגישו טענות מנוסחות שהתבססו בעיקר על חששה של הגברת לחיות לצד בן זוגה החולה וסביבתו “החדשה” – זו המאובזרת באמצעים רפואיים שלא הכירה.

כמו כן, חששה חלילה כי הרע מכל יתרחש בביתה ובו זמנית סבלה גם מהתנהגותם העוינת של ילדי המנוח- מה שתרם ללא מעט לריחוק. בסופו של דבר, השתכנעו השופטים, קיבלו את הטיעונים ופסקו קצבת שארים בשיעור של 60 אחוז בטענה כי אין ללמוד מכך דבר על נתק, בפרט כשמדובר על זוגיות ארוכת טווח שכזו.

כל אחד ואחת מכם/ן יכול להשיג את מה שמגיע לו על פי תקנון קרן הפנסיה

אחרי הכול, יש המון סיפורים כמו סיפורה של א’ – אבל הכי חשוב הוא להיפגש בהקדם עם עורך דין ביטוח פנסיוני על מנת שזה יבחן את המקרה שלכם ויסייע לכם לסיים אותו על הצד הטוב ביותר.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח פנסיוני? לחץ כאן!

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח חיים? לחץ כאן!

איך ניתן לממש ביטוח חיים?

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ