פעולות שיש לבצע לאחר תאונת עבודה

תאונת עבודה היא לעיתים קרובות אירוע טראומטי ומטלטל, שעלול למנוע מעובדים לנהוג בקור רוח בעת ולאחר האירוע. עם זאת, על מנת לקבל את מלוא הזכויות והפיצויים המגיעים לעובד כתוצאה מתאונת עבודה, חשוב להכיר ולהיצמד ככל הניתן לפעולות  לאחר תאונות עבודה, שחשוב לבצע – ואותן נציג מיד.

חשוב לתעד את התאונה

למרות שתאונות עבודה יכולות לכלול מגוון סיטואציות, ביניהן גם כאלה שמונעות מן האדם להתעסק בתיעוד עקב הפגיעה, ככל הניתן יש לתעד את סביבת התאונה ובפרט, את אותם המאפיינים בסביבת התאונה שגרמו לה, כמו חלק במכונה שלא חוזק כראוי או השתחרר, תאונה המערבת כלי רכב בעבודה וכו’. את התיעוד אין להעביר לאף גורם בטרם היוועצות, כפי שנסביר בהמשך.

טופס 250 (ביטוח לאומי)

זהו טופס הכולל תיעוד ראשוני של האירוע שאותו ממלא המעסיק וחותם עליו. הטופס מאפשר קבלת טיפול רפואי דרך קופות החולים או בתי החולים במידת הצורך, ולא רק דרך הרפואה הפרטית לאחר האירוע.

הטופס יועבר לאחר מכן לגורמים הרפואיים והוא חלק בלתי נפרד מכלל המסמכים המתעדים את האירוע. יש לציין, שלמרות שהטופס נועד גם עבור התביעה בביטוח לאומי, עדיין נעשה שימוש בטופס גם בעת התביעה מול גורמים נוספים, לרבות חברות הביטוח.

קבלת טיפול רפואי מיד לאחר התאונה

אחת הפעולות המשמעויות ביותר שיש לבצע מיד לאחר תאונת עבודה היא קבלת טיפול רפואי במוסד מוכר. בעת הפנייה לקבלת הטיפול, יש להסביר לגורמים המטפלים בדיוק מה הנזק שנגרם ומדוע הוא נגרם (כלומר עקב תאונת העבודה), שכן תיעוד זה יירשם במסמכי השחרור ובשאר המסמכים הקשורים לקבלת הטיפול הרפואי.

יש לוודא כי כל תלונה תגובה בדיווח מצד הגורמים הרפואיים במידת האפשר, וכן – חשוב לזכור כי פעמים רבות נזקי תאונות עבודה מתגלים במלא עוצמתם רק זמן מה לאחר מכן (ומכיוון שכך, מומלץ לא “לזלזל” באף נזק, גם אם הוא נראה קטן בהתחלה).

בהקשר זה, גם אם העובד ניגש לקבל טיפול רפואי זמן מה לאחר התאונה, כל העצות שציינו לעיל תקפות – יש להסביר לגורמים הרפואיים את הקשר שבין התלונות הרפואיות לתאונת העבודה ולדאוג שהכל יהיה מתועד במסמכים הרפואיים.

לשמור תיעוד ומסמכים מקוריים

על מנת לקבל פיצוי על תאונת עבודה, יש לשלוח לגורמים הרלוונטיים, כגון חברות הביטוח וביטוח לאומי, תיעוד של המסמכים המוכיחים את הנזק מתאונת העבודה. גורמים רבים, וביניהם גם בית המשפט, מבקשים פעמים רבות את המסמכים המקוריים ולא העתק, מעבר לחשיבות של שמירת התיעוד, לכל צורך.

לאחר ביצוע הפעולות לאחר תאונת עבודה – חשוב לפנות אל עו”ד תאונות עבודה מיומן

גם באותם מקרים בהן פוליסת הביטוח של העובד מאפשרת קבלת פיצוי בגין תאונת עבודה על פי תנאי האירוע הספציפי, עדיין לא תמיד קל לקבל את הפיצוי, בלשון המעטה. לכן, נפגעי תאונות עבודה לא תמיד פונים מייד אל עורך דין תאונות עבודה, ולדעתנו, זו עלולה להיות טעות.

הנטייה הראשונית של רבים היא מיד לפנות לחברת הביטוח ולהגיש לנציגיה את כל המסמכים שברשותם, מתוך אמונה כי המסמכים מוכיחים מעל לכל ספק את זכאותם לקבלת הפיצוי אובדן כושר עבודה.

אולם, חברות הביטוח המנוסות עלולות לחפש דרכים שונות להקטין או להוכיח כי לאדם לא מגיע פיצוי, ולכן מומלץ לפנות לגורם מקצועי המבין בתחום, בטרם הגשת כל מידע בנושא לחברות הביטוח ואף לביטוח הלאומי.

 

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

 


שאלות ותשובות - פעולות שיש לבצע לאחר תאונת עבודה

במידה ועברתם תאונת עבודה, הפעולות החשובות ביותר שיש לבצע הן קבלת טיפול רפואי מיד לאחר התאונה, תיעוד זירת התאונה, איסוף מסמכים רלוונטיים ומילוי טופס תיעוד ראשוני מטעם הביטוח הלאומי.

תיעוד זירת התאונה, לרבות הנזק שנגרם לעובד כתוצאה מהתאונה וכן כל חפץ שהיה מעורב שתאונה, חשובה מאוד לצורך הוכחת הנזק וההתרשלות של המעסיק, ועל מנת לקבל פיצויים.

איסוף של מסמכים רלוונטיים יוכלו להוכיח את קרות הנזק של העובד ואת ההתרשלות של המעסיק, באופן שיוכל לזכות את העובד בתשלום פיצויים בגין הנזק שנגרם לו.

עורך הדין יעניק לכם את הסיוע המשפטי הדרוש לכם בשעת משבר זו, וידע בצורה הטובה ביותר להוכיח את הנזקים שנגרמו לכם על מנת לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ