קיזוז קצבת תלויים בעת תשלום אובדן כושר עבודה

בתשלום קצבת נכות או אובדן כושר עבודה על ידי קרן הפנסיה, הצעד הראשון בו נוקט הביטוח הלאומי הוא קיזוז קצבת התלויים. זוהי תוספת לקצבת הנכות בגין קטינים או בן זוג שלא עובד. מי שנמצא זכאי לקבלת קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי, זכאי לקבלת תוספת תלויים שמשולמת עבור בן או בת הזוג, וילדים עד לגיל 18.

כלומר, אם קיבלתם קצבה של 4,000 ₪, למשל, מקרן הפנסיה, הביטוח הלאומי יקזז את קצבת התלויים, שעומדת על סדר גודל של עד כ- 1,000 ₪ לחודש.

סעיף 2(5) לפקודת מס הכנסה קובע שגמלת אובדן כושר עבודה נחשבת להכנסה לכל דבר ועניין, ולכן, במקרה שהיא משולמת, המוסד לביטוח לאומי דואג לקזז, מהקצבה המשולמת לנכה, כך שהקצבה שמשולמת לאחר הקיזוז, תהיה לפחות בסכום קצבה מלאה ליחיד.

במילים פשוטות שכל אחד יכול להבין

אם התחלתם לקבל קצבת אובדן כושר עבודה, מחברת ביטוח או מקרן הפנסיה, הביטוח הלאומי יקזז לכם קצבת תלויים אשר משולמת לנכה בגין בן זוג, שלא עובד, או שיש לו הכנסה נמוכה, או לילדים קטינים. הסכום הזה שווה לסכום של כאלף ₪ בחודש, והוא מקוזז מקצבת הנכות של הביטוח הלאומי.

כך שקצבת תלויים היא סכום כספי שהמוסד לביטוח לאומי משלם מדי חודש לבני משפחה מדרגה ראשונה של אדם שנפגע עד לרמה של אובדן כושר עבודה, או שנפטר כתוצאה ממחלת מקצוע, פציעה בעבודה או תאונת עבודה.

ברוב המקרים, הקצבה מגיעה לבני משפחה שהתייתמו מהוריהם או שנותרו אלמנים. אבל בחלק מהמקרים גם האחים, ההורים והסבים של הנפגע זכאים לקבלת הקצבה, אם נמצא שהוא פרנס אותם לפני התאונה.

מיהם “תלויים” לצורך הזכאות לקבלת הקצבה?

במילים פשוטות: “תלויים” הם בני המשפחה הקרובים מדרגה ראשונה של הנפגע בתאונת עבודה, שאיבד את יכולתו הזמנית להשתכר, ושהיו תלויים בו כמקור הפרנסה העיקרי.

הקצבה מגיעה ומשולמת לבני המשפחה של הנפגע, שהביטוח הלאומי הכיר בהם כתלויים באדם שנפגע באופן זמני או ארוך טווח (או שנפטר) כתוצאה מתאונה, מחלה או פגיעה שהתרחשה כתוצאה ישירה מאופי עבודתו.

אז מה עושים? מתייעצים!

אם עברתם תאונה או מחלה שפגעה ביכולתכם לעבוד, ונקבעה לכם קצבת נכות בגין אובדן כושר עבודה, אבל אז גיליתם שתקבלו סכום חלקי בגין קיזוז קצבת תלויים, חשוב שתקבלו ייעוץ משפטי של עורך דין העוסק בדיני עבודה, דיני ביטוח, ואובדן כושר עבודה.

ייעוץ משפטי מקיף יעזור לכם להבין את המקרה האישי שלכם, מהו גובה הסכום המופחת שאתם אמורים לקבל, ומהן ההקלות או הנסיבות המיוחדות שלכם שיכולות לשנות את גובה הקיזוז. אז אל תתנהלו לבד, ובמיוחד אל תקבלו את קביעת הביטוח הלאומי כ”חוק בל יעבור”.

אנחנו כאן כדי לבחון את המקרה שלכם ולהעניק לכם את הייצוג והליווי הדרוש לבחינת האפשרות להשגת הקצבה שמגיעה לכם.

איך ניתן לממש ביטוח אובדן כושר עבודה?

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

קצבת תלויים

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ