שכר טרחה עורך דין אובדן כושר עבודה

עורך דין אובדן כושר עבודה הוא עניין של מה בכך כאשר ענייננו בתביעת אובדן כושר עבודה. הלכה למעשה, תביעת אובדן כושר עבודה נחשבת לתביעה מורכבת ואף מסובכת לניהול וביצוע ועל כן, קבלת סיוע מעורך דין בכלל ועורך דין מקצועי מנוסה בפרט היא עניין של מה בכך שאין להתפשר עליו. מטבע הדברים, עורך הדין גובה שכר טרחה עבור שירותיו. הלכה למעשה, גובה שכר הטרחה משתנה מרכיבים שונים בתביעה – ביניהם, ניסיונו של עורך הדין, נסיבות התיק ועוד. חוויתם אובדן כושר עבודה ומעוניינים לשכור את שירותיו של עורך דין? כדאי שתקראו.

אובדן כושר עבודה

הלכה למעשה, אדם שכתוצאה מפגיעה שחווה איבד את יכולתו לעבוד יאבד, מטבע הדברים, חלק מסוים מההכנסות שלו ולעתים, יאבד את כולן – זאת, כתלות מעוצמת הפגיעה.

נפגעים לא מודעים לזכויות שלהם

מקרה שכיח ביותר הוא שאדם שנפגע וכתוצאה מכך חווה אובדן כושר עבודה, כלל לא מודע לזכויותיו בנדון. כתוצאה מכך, הנפגע לא ממצה אותן מה שעשוי לפגום ביכולתו לשקם את חייו.

הקושי בהתמודדות של הנפגע

מלבד העובדה שבמקרים רבים הנפגע כלל לא מודע לזכויותיו, גם במקרים כאשר הוא מודע לזכויותיו לא תמיד הוא יצלח בהשגת אשר לו הוא זכאי – לפחות לא באופן פשוט. לצורך העניין, כאשר יפנה הנפגע לקבלת פיצוי מחברת הביטוח שהינה גורם עסקי לכל דבר ועניין, יתכן והיא תערים עליו קשיים באשר לקבל הפיצוי.

אובדן כושר עבודה – קבלו ייעוץ וליווי משפטיים

כאשר נפגעתם ובשל הפגיעה שחוויתם איבדתם את כושר עבודתכם, רצוי שתשקלו, בכובד ראש, את אפשרות שכירת שירותיו של עורך דין מוסמך ומנוסה בתחום – הלכה למעשה, קבלת סיוע מעורך דין עשויה להקל עליכם, באופן משמעותי, את ניהול ההליכים מול חברת הביטוח ו\או גורמים מעורבים אחרים ויתרה מכך, אף להגדיל את הסיכוי כי תקבלו את הפיצוי לו אתם זכאים.

התשובות לשאלות הנפוצות באובדן כושר עבודה


אובדן כושר עבודה מלא

הלכה למעשה, כאשר עוסקים ב”אובדן כושר עבודה מלא” הכוונה היא למצב בו הנפגע איבד באופן מוחלט את היכולת שלו לעבוד בכל עבודה כזו או אחרת – זאת, בשיעור העולה על 75%. כלומר, הנפגע לא מסוגל להתפרנס.

אובדן כושר עבודה חלקי

יחד עם זאת, כאשר ענייננו באובדן כושר עבודה חלקי, הנפגע אמנם חווה אובדן של כושר עבודה, אך עדיין מסוגל לעבוד ולייצר פרנסה לצורך מחייתו. אולם, גובה ההכנסה והפרנסה אותה הוא מסוגל לייצר אינה כפי שהייתה טרם הפגיעה אותה חווה. במקרים רבים, בשל אובדן כושר עבודה חלקי, נאלץ הנפגע להחליף מקום עבודה, שלעתים, מספק שכר נמוך יותר.

אובדן כושר עבודה זמני

אובדן כושר עבודה זמני עוסק במקרים בהם הנפגע לא מסוגל לעבוד ולהתפרנס בין אם באופן מלא ובין אם באופן חלקי בשל הפגיעה שחווה. זאת, מטבע הדברים, באופן זמני בלבד ולא לעד. בדרך כלל, מקרים של אובדן כושר עבודה זמני מסתכמים בתקופה של חודשים בודדים בלבד.

איך ניתן לממש ביטוח אובדן כושר עבודה?


אובדן כושר עבודה לצמיתות

מאידך, אובדן כושר עבודה לצמיתות עוסק במקרים בהם הנפגע מאבד את יכולתו לעבוד למחייתו באופן קבוע – כלומר, לצמיתות. מקרים כאלה באים לידי ביטוי בעת התרחשותם של נזקים המוגדרים בלתי הפיכים כאלה ואחרים.

אחריות על ביטוח אובדן כושר עבודה

במדינת ישראל ישנם כמה גורמים שאחראים לביטוח אובדן כושר עבודה.

  1. המוסד לביטוח לאומי – המוסד לביטוח לאומי מבטח, הלכה למעשה, כל תושב בישראל שהגיע לגיל 18.
  2. קרנות פנסיה וחברות פרטיות – מנגד, קרנות הפנסיה וחברות פרטיות אחרות מבטחות אך ורק את הלקוחות שמשלמים להן.

 

שכר טרחה עורך דין אובדן כושר עבודה – כמה נהוג לשלם?

הלכה למעשה, גובה שכר הטרחה שיגבה עורך דין מנוסה בעל שם בתחומו עשוי לנוע בין 15% שכר טרחה ועד 25% שכר טרחה עם תוספת מע”מ מן התוצאה הכספית מן התיק. אולם, בדרך כלל, דמי פתיחת תיק וכן, הוצאות משרד לא יכללו ויגבו כתשלום נוסף.

קחו בחשבון את איכות עורך הדין

אחד מן הממדים החשובים ביותר בגובה שכר טרחת עורך הדין בתביעות אובדן כושר עבודה הוא מידת האיכות של משרד עורכי הדין שילווה אתכם. הלכה למעשה, תביעות אובדן כושר עבודה הן תביעות שנחשבות כתביעות מורכבות שבשל כך מצריכות עורכי דין מקצועיים ובעלי ניסיון בתחום.

עו”ד כפיר דיין דובב משוחח על תביעות אובדן כושר עבודה


ניסיון עורך הדין – עניין של מה בכך

ניסיונו של עורך הדין שילווה את התיק שלכם עשוי להיות הרה גורל עבור תוצאותיו. הלכה למעשה, עורך דין מקצועי בעל ניסיון, שם והצלחה בתחום תביעות אובדן כושר עבודה יגדיל, באופן משמעותי, את הסיכוי כי תביעתכם תצלח וגם, את גודל הפיצוי. יחד עם זאת, במידה ומדובר בעורך דין לא מנוסה, הסיכוי לקבלת הפיצוי פוחת בהתאם – ויתרה מכך, הנזקים שיכולים להיווצר עקב עבודה של עורך דין לא מנוסה עשויים להיות גדולים ומשמעותיים עבור הנפגע.

זכרו מול מי אתם מתמודדים

לצורך העניין, כאשר ענייננו בתביעה מול חברת הביטוח, חשוב לזכור שחברת הביטוח, כגורם עסקי לכל דבר ועניין אשר מעוניין להשיא את רווחיו, מעסיקה כדי לשמור על האינטרסים הכלכליים שלה את מיטב עורכי הדין בתחום – את נתון זה יש לקחת בחשבון, שכן כך או כך, לעורך הדין שייצג אתכם יהיה יריב ראוי ומנוסה מן הצד השני – על כן, כדאי כי עורך הדין שלצדכם יהיה מנוסה ומקצועי.

כיצד נקבעים אחוזי שכר הטרחה של עורך הדין – תקופות הליווי

כלל ישנן 3 תקופות מהן נגזר שכר טרחת עורך הדין. הראשונה, היא התקופה שהחל מרגע המקרה ועד תחילתו של ההליך המשפטי. השניה, החל מתחילת ההליך המשפטי ועד סופו. השלישית והאחרונה, היא החל מן היום בו ניתן פסק הדין ועד סוף מתן הפיצוי – כלומר, כתלות האם קיבל פיצוי קבוע או זמני.

קבלו סיוע מעורך דין מקצועי ומנוסה

הלכה למעשה, עורך דין מקצועי ומנוסה בתביעות עבודה עשוי לעשות את ההבדל בין קבלת התשלומים הנכספים ובין לאו. ההתמודדות מול המוסד לביטוח לאומי או חברות הביטוח עשויה להיות עיקשת ומלאה בבירוקרטיה שעשויה להיות, לעתים, לא ברורה לנפגעים שאינם מעורים בתחום. קבלת סיוע וליווי משפטיים מטעם עורך דין מנוסה בתחום, תקל על התנהלות הנפגע, שכן עורך הדין מכיר את המטריה המשפטית ואת האופן בו יש להתנהל מול המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח השונות.

פנו אלינו לקבלת ליווי משפטי חסר פשרות

בין אם מדובר בתביעת אובדן כושר עבודה מלא, חלקי, זמנית או צמיתה – עורך הדין מטעמנו ילווה אתכם מההתחלה ועד סופו של התיק, ללא פשרות ובאופן המקצועי ביותר.

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

 

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ