תאונת עבודה כתוצאה מחרדות

תאונת עבודה נחשבת לא רק כתאונה שגרמה נזק פיזי לעובד במהלך עבודתו, אלא גם עקב אירועים שהשפיעו על העובד בפן הנפשי והובילה לנזקים נפשיים נוספים כתוצאה מכך. דוגמא למצב של תאונת עבודה כתוצאה מחרדות נדונה בבית הדין לעבודה בבאר שבע בשנת 2014, לאחר שנדחתה בקשתו של התובע לקבלת פיצויים מהביטוח הלאומי. התובע ביקש מבית הדין לעבודה להכיר במצבו כתאונת עבודה בעקבות אירוע ספציפי בעבודתו אשר גרם לו ללחץ נפשי וחרדות.

חרדות ולחץ נפשי בעבודה כגורם למחלות

לחץ נפשי, חרדות ופחדים הן תחושות מטרידות ומלחיצות אותם חווים עובדים רבים באופן יומיומי, מה שעלול לגרום למחלות מסכנות חיים במיוחד אם מדובר על מצב מתמשך. גם עובדים רגילים ובמיוחד מנהלים בכירים, הינם חשופים לאחריות רבה ועומס בעבודה המשפיע על מצבם הנפשי. כתוצאה מתאונות עבודה זכאים העובדים לפיצויים, הן מהביטוח הלאומי והן מביטוח המנהלים או קרן הפנסיה, במידה והיו עמיתים בהן.

מה היה הרקע לתביעת העובד?

בפסק דין בבית הדין לעבודה בבאר שבע (ב”ל 53415-03-15), נקבעו לאדם בן 60 שהיה מנהל בחברה בה עבד, פיצויים בגין תאונה בעבודה עקב התקפי חרדה מהם סבל כתוצאה מעבודתו. התובע ניגש לבית הדין לעבודה לאחר שהביטוח הלאומי סרב להכיר בנזקים שנגרמו לו במהלך עבודתו כתאונת עבודה.

התובע, אשר עבד בחברה שנים רבות והיה אחראי על צוות גדול ומחזור שנתי של עשרות מיליוני שקלים, התמוטט במקום עבודתו לאחר אירוע מסוים שגרם לו ללחץ נפשי גדול עד כדי כך שהוא התמוטט ופונה לבית החולים. הלחץ הנפשי היה תוצאה של שינויים שקדמו לאירוע זה, עליהם התריע בפני הממונים עליו.

הוכחת הקשר של המצב הנפשי לעבודה

הביטוח הלאומי קובע ש”תאונת עבודה” היא תאונה שאירעה לעובד תוך כדי העבודה ועקב העבודה אצל מעבידו או מטעמו. בין הנושאים שנדונו בבית המשפט הייתה התייחסות לקשר בין מצבו המשפחתי של התובע בחודשים שקדמו לאירוע, כגורם ללחץ הנפשי ולגורמים השונים בעבודה – כמו הצורך לעבור סניף מבאר שבע למודיעין. המומחה בבית הדין לענייני עבודה טען כי לדעתו השפעת השינוי בהיקף עבודתו, תפקידו וסמכויותיו הינה גורם משמעותי להחרפת מצבו של העובד. לטענתו, השילוב של כל האירועים גרמו למצב דחק זה אצל העובד ויש להם השפעה ישירה על מצבו.

למאמר: אובדן כושר עבודה נפשי – האם מחלת נפש מזכה בתביעת אובדן כושר עבודה?

קבלת פיצויים מביטוח מנהלים וקרן פנסיה במקרה של תאונת עבודה כתוצאה מחרדות

עובד שהינו עמית פעיל בקרן פנסיה ונפגע במהלך עבודתו (איבד לפחות 25% מכושר העבודה) וזאת במהלך 90 יום באופן רצוף מתחילת המקרה, זכאי לקבל פנסיית נכות מקרן הפנסיה בגובה מקסימלי של 75% משכרו, אך זאת בהתאם לתנאי הקרן. תשלומי הנכות ישולמו לו עד הגיעו לגיל הפנסיה או עד שיחלים.

במקרים מסוימים, ובמידה והעמית בקרן הפנסיה מקבל במקביל גם פיצויים מהביטוח הלאומי, היא רשאית לקזז מהפיצויים. גובה הקצבה אינו קשר לסכום החיסכון הצבור על שמו בקרן. סכום הפנסיה שישולם לו במקרה נכות יחושב לפי משכורתו והיקף הכיסוי הביטוחי שלו בקרן, ללא קשר למשך תקופת הביטוח.

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית תאונת עבודה? לחץ כאן!

שאלות ותשובות - תאונת עבודה כתוצאה מחרדות

מדובר על מקרים כהם ניתן להכיר כחלק מתאונת עבודה בחרדות ובלחצים נפשיים שנגרמו כתוצאה מהעבודה, במידה וניתן להוכיח שהם נגרמו כתוצאה מגורמים שונים שקשורים בעבודה.

כן. כבר היו בעבר תקדימים בבית הדין לעבודה שבהם הכירו בחרדות ולחצים נפשיים שונים שנגרמו לעובד כתוצאה מהעבודה שלו כתאונת עבודה, באופן שיאפשר לו לקבל פיצויים בגינם.

במידה ומוכיחים היטב את בסיס התביעה, אכן ניתן לקבל פיצויים בגין תאונת עבודה כתוצאה מחרדות. הפיצויים ישולמו על ידי ביטוח המנהלים או קרן הפנסיה של העובד, ושיעורם האפשרי הוא כ- 75% משכר העבודה במקרה של אובדן כושר עבודה כתוצאה מהתאונה.

עורך הדין יוכל להוכיח בצורה הטובה ביותר את הנזק שנגרם לכם ואת הקשר הסיבתי שלו למקום העבודה, כך שתוכלו לקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ