לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

אובדן כושר עבודה והפקדות מעסיק לפנסיה

לא כולם יודעים זאת, אבל פרצה בחוק גורמת לאי בהירות בנוגע להפקדת כספים לקרן הפנסיה של עובדים חדשים, ומעסיקים המנצלים פרצה זו כדי לא להפקיד כספים לעובד חדש עלולים לגרום לנזק כלכלי משמעותי לעובד שחלה או נפצע בתקופת אי ההפקדה, אשר משמעותה הגורלית – העדר כיסוי ביטוחי. כלומר, עובד אשר לקה במחלה או חלילה נפצע בזמן שמעסיקו טרם העביר באופן סדיר תשלום לחברת הביטוח המפעילה את קרן הפנסיה של העובד, למעשה אינו זכאי לקבל ממנה פיצויים. במאמר זה נסביר כל מה שחשוב לדעת על אובדן כושר עבודה והפקדות מעסיק לפנסיה, כיצד ניתן להימנע מכך, ומה ניתן לעשות בנידון. 

 

זהירות! אי הפקדה לקרן פנסיה

על פי חוק, מחויבים כל חברה וכל בית עסק לפתוח לעובדיהם קרן פנסיה ולהעביר באופן סדיר, בזמן ובמועד, את התשלומים שהם חלק מן הזכויות הסוציאליות של העובד. אולם, החוק אומר כי המעסיק חייב לבצע פעולה זו רק אחרי שלושה חודשים מרגע תחילת העסקתו של העובד במידה וכבר יש לו קרן פנסיה ממקור קודם, או רק אחרי חצי שנה מיום העסקתו במידה ולא הייתה לו קרן פנסיה קודמת, כלומר, שזוהי קרן הפנסיה הראשונה הנפתחת לעובד. משמעות הדבר היא שבמשך כל הזמן הזה העובד לא מבוטח כלל בקרן פנסיה המכילה גם רכיב של פיצויים במקרה של אובדן כושר עבודה או חלילה פטירה, וזאת בחסות החוק.

יתרה מכך, מעסיקים רבים מנצלים את אי הבהירות הרבה ופשוט לא מעבירים את קרן הפנסיה גם חודשים רבים לאחר מכן, עד כדי פגיעה חמורה ביותר בזכויותיהם של העובדים. בכל מקרה שבו מעסיק לא העביר את תשלומי קרן הפנסיה כנדרש ממנו, גם אם לטענתו הוא לא הבין מתי הוא אמור לעשות זאת, הוא עובר על החוק.

 

 

המשמעות של אי העברת כספים לקרן הפנסיה על ידי המעסיק

חברות הביטוח אינן גופים פילנתרופים, הן מקיימות את ההתחייבויות שלהם כלפי כל מבוטח כל זמן שהפרמיה משולמת בזמן ובמועד ובאופן סדיר. במקרים לא מעטים, חברות הביטוח זכו, ובצדק, במאבקים משפטיים לאחר שהצליחו להוכיח כי המבוטח לא שילם את כספי הפרמיה כנדרש. נכונה העובדה כי תמיד ניתן להגיע לפשרה באמצעות משא ומתן כך שבכל זאת חברת הביטוח תשלם למבוטח לפחות סכום סמלי, אך הדבר נעשה בעיקר מתוך רצונה הטוב.

בסופו של דבר, כל מבוטח הינו אחראי לוודא שהפרמיה שלו משולמת, בין אם בירור האם הוראת הקבע שלו בתוקף ותשלומים מחשבונו יורדים באופן עקבי, בין אם באמצעות בירור עם סוכן הביטוח שלו כי הביטוח שלו תקף ופעיל, ובין אם באמצעות בדיקת תלוש השכר שלו בו מצוין האם תשלומים לקרן הפנסיה שלו הועברו כדין, וזאת על מנת למנוע מצבים עגומים שבהם הוא סבור כי הינו מבוטח אך למעשה איננו. במידה ואדם מגלה כי המעסיק שלו אינו מעביר תשלומים כנדרש, עליו לפנות אליו להסדרת הנושא.

 

אי פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל אי הפקדות מעסיק לפנסיה

אחד הביטויים הקשים של אי בהירות החוק בנושא הוא, שעובדים רבים נפצעים או לוקים במחלה קשה, ומגלים שאינם מבוטחים. המשמעות היא שהם אינם יכולים לקבל פיצויים על אובדן כושר עבודה, ומשפחתם אינה יכולה לקבל פיצויים על פטירה חלילה, ולמעשה הדבר הינו כאילו לא היו מבוטחים כלל. דווקא בשעה שהעובד זקוק לכסף יותר מכל על מנת לקנות תרופות, לנוח ולהתאושש בביתו ללא חששות כלכליים, לשלם על טיפולים רפואיים ולקבל כיסוי על הוצאות אשפוזים וביקורים אצל מומחים, הם לפתע מגלים כי הם עומדים בפני שוקת שבורה. אף על פי שנערכו ניסיונות שונים לתקן את החוק ולהביא לסתימת הפרצה, עד היום לא נעשה באמת דבר ועובדים רבים ממשיכים ליפול בין הכיסאות.

 

המקרה של ע’

לאחרונה, טיפל משרדנו במקרה של בחורה צעירה אשר חוותה זאת על בשרה, ולאחר עבודה מקצועית הצליח משרדנו להשיג עבורה את הכסף אשר לו היא הייתה זכאית, בשל התרשלות המעסיק שלה:

ע’ החלה לעבוד במשרד אדריכלים כמזכירה, ומאחר שזו הייתה עבודתה הראשונה לאחר שחרורה מן הצבא, היא הייתה זכאית לפתיחת קרן פנסיה לאחר שישה חודשים. אולם, מסיבות שלא התבררו עד הסוף, בעל המשרד לא העביר לע’ כספים לקרן הפנסיה גם לאחר תשעה חודשי עבודה מיום תחילת עבודתה, כאשר ע’ החליקה בביתה ושברה שתי חוליות בגב. הפציעה אילצה את ע’ לעבור ניתוח ולאחריו התאוששות ממושכת של מספר חודשים, היא הגישה בקשה לתביעת אובדן כושר עבודה זמני לחברת הביטוח, ואז התגלה שלמעשה איננה מבוטחת כלל מאחר והמעסיק לא העביר את תשלומי הפרמיה כנדרש. ע’ למעשה איבדה את הכסף שהגיע לה על כל חודשי העבודה שלא יכלה לעבוד בהם, ואשר היו מיועדים לכיסוי טיפולים רפואיים נרחבים שהייתה זקוקה להם על מנת להשתקם ולחזור לתפקוד מלא.

במקרה זה, הצלחנו להוכיח כי המעסיק פעל בניגוד לחוק, וטענותיו כי לא היה ברור לו מתי אמורה הייתה להתחיל תקופת התשלומים לא התקבלו. הצלחנו להשיג עבור ע’ את הפיצויים שהייתה זקוקה להם, והתאוששותה עברה בהצלחה.

 

לסיכום

עד אשר יימצא מי שיטפל בחוק הנוכחי ויתקן אותו על מנת שעובדים יפסיקו ליפול בין הכיסאות ולהיקלע למצבי מצוקה דווקא כשאינם מכוסים ביטוחית, אנחנו נמשיך לפעול למען העובדים ולהשיג עבורם את מה שהם זקוקים לו על מנת להתאושש ולהחלים. במידה וגם אתם נקלעתם לסיטואציה דומה, אל תהססו, צרו קשר איתנו, על מנת שנשיג גם עבורכם את התוצאות הטובות ביותר.

 

אובדן כושר עבודה והפקדות מעסיק לפנסיה

שאלות נפוצות - אובדן כושר עבודה והפקדות מעסיק לפנסיה

אחת הסיבות לכך שעובדים רבים אינם מצליחים לקבל פיצוי על אובדן כושר עבודה הוא בשל העובדה שהמעסיק לא טרח להעביר את ההפקדות המגיעות להם בחוק לקרן הפנסיה, וזאת בשל אי בהירות בנוגע למועד תחילת ההפקדה לעובד חדש. במידה וגם אתם נתקלתם במצב שבו נפצעתם או חליתם בדיוק בתקופה שבה לא הועברו כספים להפקדה בחברת הביטוח, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בקיא ומנוסה כעורך דין. 

במידה וחליתם או נפצעתם דווקא בתקופה שבה לא הועברו כספים לקרן הפנסיה מצד המעסיק, יש לברר זאת לעומק. במידה ומתברר כי זו היתה התקופה המצויינת בחוק בה המעסיק אינו חייב להעביר תשלומים, חברת הביטוח לא תהיה חייבת במקרה זה לפצות את המבוטח, לפחות עד שלא יתוקן החוק. עם זאת, אם יתברר כי המעסיק ‘משך’ את התקופה למספר חודשים נוספים, ניתן יהיה לטפל בכך בכלים מקצועיים ולהביא למימוש זכויות העובד. 

עורך דין בקיא ומנוסה בתחום אובדן כושר העבודה יכול לתת לכם מענה באמצעות ייעוץ, הכוונה, הדרכה וייצוג מול חברות הביטוח השונות עד להגעה לתוצאות הטובות ביותר מול חברת הביטוח. בדרך כלל לאחר שמתבררת הסיבה לאי הפיצוי ניתן יהיה להשתמש בכלים מקצועיים על מנת לממש את זכויותיו של המבוטח. 

במידה והמעסיק לא מילא את מחוייבותיו הכספיות כלפיכם, חשוב להתייעץ עם עורך דין בקיא ומיומן בתחום, על מנת לקבל מענה משפטי במאבק מול מעסיק. לאחר בירור ניתן יהיה להשיג את התוצאות הטובות ביותר באמצעות משא ומתן מול המעסיק או בתוככי כותלי בית המשפט. 

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ