לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

איך ניתן לממש ביטוח אובדן כושר עבודה?

חליתם או נפצעתם והחלטתם לממש את ביטוח אובדן כושר העבודה שלכם? רצוי מאד להתייעץ לפני כן עם עורך דין אשר זהו תחום עיסוקו עם הצלחות מוכחות. הסיבה לכך היא שחברות הביטוח נוטות במקרים רבים לדחות בקשות של מבוטחים בתואנות שונות, ובאמצעות פנייה לעורך דין בקיא ומנוסה תוכלו לדעת מראש מה סיכויי ההצלחה שלכם, ולהבטיח כי הגשת התביעה תהיה מקצועית ועם סיכויים גבוהים יותר להתקבל על ידי חברת הביטוח שלכם. במאמר זה נסביר איך ניתן לממש ביטוח אובדן כושר עבודה ומדוע חשוב כל כך לקבל ייעוץ וליווי של עורך דין המיומן בתחום זה.

 

מהו אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הינו מצב שבו אדם חלה או נפצע באופן שלא מאפשר לו להמשיך לעבוד באותו היקף השעות או באותו עומס כפי שנהג בעבר. לעיתים, המצב חמור עד כדי כך שעל האדם לעזוב את מקום עבודתו ולא לעבוד כלל. במקרים מעין אלו, על מנת להבטיח כי אותו אדם יוכל להמשיך לפרנס את עצמו ואת משפחתו חרף מצבו הבריאותי, ניתן לממש את ביטוח אובדן כושר העבודה שברשותכם מקרן הפנסיה שנפתחה לכם על ידי מקום העבודה, ביטוח המנהלים, אם יש לכם, או באמצעות מימוש ביטוח פרטי שרכשתם. אך עד כמה שזה נשמע פשוט, זהו אינו פשוט כלל. רבים נתקלים בסיטואציה שבהם אינם יכולים לעבוד עוד, אך חברות הביטוח דוחות את התביעה שלהם למימוש אובדן כושר עבודה, מה שמותיר אותם בקושי כלכלי ודאגה רבה לגבי עתידם ועתיד משפחתם. בדיוק מן הסיבה הזו חשוב מאד להתייעץ לפני שמגישים תביעה למימוש ביטוח אובדן כושר עבודה לעורך דין בקיא ומנוסה בתחום אשר יש לו הצלחות מוכחות.

 

מה קורה אם מנסים להגיש את התביעה לבד?

כל אדם רשאי לנסות ולהגיש תביעה למימוש ביטוח אובדן כושר עבודה בעצמו, ואפילו יש חברות ביטוח שמאפשרות זאת באמצעים מקוונים וקלים מאד לביצוע. אלא ששליחת הבקשה היא דבר אחד, ומאבק מול חברות הביטוח לאישורה זה כבר דבר אחר לגמרי. על מנת למנוע מכם מאבקים מתישים ומיותרים מול חברות הביטוח, ובוודאי בתקופה שבה אתם נאבקים על הבריאות שלכם, מומלץ ביותר להיעזר באיש מקצוע מיומן שיטפל בנושא הביטוחי עבורכם ויעשה כל מאמץ על מנת להביא לתוצאות הטובות ביותר עבורכם.

 

איך ניתן לממש ביטוח אובדן כושר עבודה?

על מנת למנוע מעצמכם עוגמת נפש, בזבוז זמן מיותר והתמודדות לא נעימה עם חברת הביטוח דווקא בשעה שאתם צריכים להקדיש את כל מאמציכם להחלמה ולשיקום, מומלץ ביותר ליצור קשר עם עורך דין אובדן כושר עבודה אשר בקיא ומנוסה בתחום זה, ולקבל ממנו ייעוץ מקצועי, ליווי והדרכה מה לעשות בכל שלב ושלב של הגשת התביעה, ייצוג מול ועדות רפואיות שונות וניהול הטיפול מול חברת הביטוח בדרך המיטבית ביותר עד להגעה לתוצאה הטובה ביותר עבורכם. בדרך זו, תוכלו להתמקד בטיפול בעצמכם ובמשפחתכם, ולדעת שאתם נמצאים בידיים טובות. אלו השלבים העיקריים שבו עורך דין מקצועי מטפל במקרים של מימוש ביטוח אובדן כושר עבודה, כאשר כמובן שכל מקרה הינו לגופו ובהתאם לתנאים הקיימים:

 

  • קריאת פוליסת הביטוח של המבוטח – השלב הראשון והחשוב ביותר הוא הערכת סיכויי הצלחת התביעה. עורך הדין יקרא את פוליסת הביטוח של המבוטח, בין אם מדובר בקרן פנסיה, ביטוח מנהלים או כל פוליסה אחרת שיש בה רכיב מתאים, ויערוך שיחת תיאום ציפיות עם המבוטח. בדרך זו תוכלו לדעת מראש מה סיכויי ההצלחה ומה מגיע לכם על פי הפוליסה שרכשתם או שנרכשה עבורכם על ידי מקום העבודה.

 

  • הכנת תיק רפואי מסודר ומקיף – ייתכן ובשלב זה תישלחו על ידי עורך הדין לרופאים מומחים לתחומם על מנת לקבל מהם חוות דעת רפואית על המצב שלכם. לאחר שנאספו המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, תוכלו לפנות לרופא תעסוקתי על מנת שזה יאמוד את רמת אי כושר העבודה שלכם ויסכם את דברי המומחים לכדי המלצה. כל המסמכים, לרבות מסמכי הרופא התעסוקתי, בצירוף כל מסמך רלוונטי נוסף, יישלחו במלואם לחברת הביטוח בצירוף הבקשה שלכם למימוש אובדן כושר העבודה.

 

  • הגשת התביעה למימוש אובדן כושר עבודה – כאשר תתקבל התביעה שלכם למימוש אובדן כושר עבודה על ידי חברת הביטוח והיא תראה שאתם מלווים בעורך דין, עם כל הציניות שבדבר, ייתכן והיא תתייחס לכך בכובד ראש. כל עוד אין לחברת הביטוח טענה ממשית ומבוססת מדוע לא לשלם לכם פיצויים, לרוב היא תיטה להסכים ולהימנע ממאבק שבו אין לה אפשרות לנצח.

 

 

מדוע חשוב כל כך לפנות לעורך דין אובדן כושר עבודה?

עורך דין שתחום עיסוקו אובדן כושר עבודה שהינו בעל ניסיון מוכח בתחום, כבר מכיר היטב את דרכיהן של חברות הביטוח, ויידע בדיוק כיצד להתנהל מולן. במקרים רבים, חברות הביטוח נוטות להתנגד פחות כאשר הן מבינות שבתהליך מעורב עורך דין מנוסה ומיומן, ואם אין להן טענה ממשית בעלת בסיס איתן לדחות את התביעה שלכם, הן יעדיפו לשלם מאשר להתנצח בבתי המשפט. כך שאתם זוכים לליווי מקצועי ומהימן שמטפל בכם בזמן שאתם מטפלים בעצמכם ומקדישים את כל זמנכם להחלמה מלאה מן הפציעה או המחלה.

מעוניין להיעזר בעורך דין אובדן כושר עבודה? לחץ כאן!

איך ניתן לממש ביטוח אובדן כושר עבודה?

שאלות נפוצות - איך ניתן לממש ביטוח אובדן כושר עבודה?

כל אדם רשאי להגיש בקשה לחברת הביטוח למימוש ביטוח אובדן כושר עבודה, אבל לא לכל אדם יש את משאבי הזמן והכוח להתמודד עם דחיותיה של חברת הביטוח בטענות שונות, ובמיוחד כשהוא נמצא במאבק על בריאותו ומקדיש את כל מאמציו להחלים ולהתאושש ממחלה או פציעה. מסיבה זו חשוב להתייעץ תחילה עם עורך דין בקיא ומיומן בתחום על מנת לקבל ייעוץ, הכוונה, ייצוג וסיוע לאורך כל התהליך. 

אף על פי שהגשת הבקשה יכולה להיות קלה במיוחד ואפילו באמצעים מקוונים, אין זה אומר דבר על תהליך אישורה. חברות הביטוח מבקשות לראות תיק מסמכים מסודר ומאורגן שמכיל גם את חוות דעתו של רופא תעסוקתי, ולעיתים גם תזמן את המבוטח לועדה רפואית מטעמה. במקרים אחרים, תדחה החברה את התביעה על הסף בטענות קשות של אי דיווח אמת או חוסר אמון כי האדם אכן סובל ממה שהוא מצהיר שהוא סובל. נגד טענות קשות שכאלו קשה להתמודד לבד, ולכן חשוב שיהיה לצדכם איש מקצוע מיומן ובקיא בתחום. 

זוהי טענה נפוצה מאד של חברות ביטוח. על מנת להתמודד איתה יש לבחון את טופס ההצהרה שמילאתם כשלב ראשון ולבדוק על מה למעשה חתמתם. לאחר מכן יש לקרוא ולראות על מה אתם למעשה מבוטחים מכוח הפוליסה שלכם, ובמידה ויתברר כי חברת הביטוח השתמשה בטענה זו באופן לא הגון, ניתן יהיה לנהל מולה מאבק למיצוי הזכויות שלכם. 

חברות ביטוח רבות טוענות כי המבוטח לא באמת איבד את כושר העבודה שלו כפי שהצהיר. במקרה זה יש לבחון היטב את תנאי הפוליסה, ומה מצבכם הבריאותי הנוכחי. חברות ביטוח אכן נוהגות לבטח עובד בביטוח הכולל פיצוי רק במקרה של אובדן כושר עבודה מקצועי או רק במקרה של אובדן כושר עבודה מלא, ולכן יש לבחון את הדברים לעומק. 

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ