אובדן כושר עבודה וימי מחלה

במצב של אובדן כושר עבודה, בין אם מדובר על מצב זמני או קבוע (עד הפנסיה), יש לוודא שהמעסיק משלם לעובד את ימי המחלה שנצברו לטובתו במהלך שנות עבודתו אצל המעסיק. במאמר הבא נסביר האם תשלום דמי המחלה משפיע על מי שמקבל פיצויים בו זמנית מקרנות הפנסיה או ביטוח המנהלים, ובאיזה סיטואציה יש להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה וימי מחלה – מהן זכויותיו של העובד?

אובדן כושר עבודה הינו מצב בו העובד אינו יכול להתפרנס עקב מחלה (פיזית או נפשית) או בעקבות תאונה שעבר מעל לתקופה של 3 חודשים, המכונה תקופת המתנה גם בביטוח מנהלים וגם בקרן פנסיה.

אובדן כושר עבודה יכול להיות סיטואציה זמנית – לדוגמה, מצב בו העובד זקוק למספר חודשים עד להחלמה מלאה, או מצב של אובדן כושר עבודה קבוע, המסתיים מבחינת הביטוח עם היציאה לפנסיה (גיל 67 לגברים, ו-62 לנשים).

במקרה זה זכאי העובד לפיצויים מקרנות הפנסיה או ביטוח המנהלים, אך רק לאחר תקופה של כ- 90 יום. נושא זה יכול להשתנות ממבוטח למבוטח בהתאם להסכמים עם חברת הביטוח או שילוב של הרחבות המקצרות את זמן ההמתנה.

הסיבה לכך היא שיוצאים מנקודת הנחה שהעובד יקבל בשלב הראשון את ימי המחלה אותם צבר במהלך השנים שמגיעים לו מהמעסיק, בהתאם לחוק דמי מחלה ובמידה והגיש את כל המסמכים הדרושים למעסיק. עניין זה תקף גם למבוטחים שמקבלים פיצויים מהביטוח וגם דמי מחלה בו זמנית. או במילים אחרות: המעסיק עדיין מחוייב לשלם את דמי המחלה לעובד בלי קשר לאילו פיצויים הוא מקבל מהביטוח.

חוק דמי מחלה – מה הוא קובע?

חוק דמי מחלה קובע שעובד זכאי לצבור 1.5 ימי מחלה בכל חודש עבודה מלא אצל המעסיק. במידה והוא חלה, הוא זכאי לקבל את משכורתו החודשית, עד למיצוי של ימי המחלה שנצברו לטובתו, עם מקסימום של 90 יום. במקרה של פיטורין מחובת המעסיק גם לשלם לעובד את כל ימי המחלה שנצברו לטובתו במהלך התקופה.

יש לציין כי בכל מה שנוגע לתאונות ישנם סייגים: מי שנעדר מעבודתו עקב תאונת דרכים לא זכאי לתשלום של דמי מחלה, וזאת במידה והתאונה התרחשה בזמנו הפנוי של העובד. אם התאונה התרחשה במהלך העבודה זכאי העובד לקבלת דמי פגיעה מהביטוח הלאומי.

באיזה מקרים יש לפנות לעורך דין?

ישנם מקרים רבים, בהקשר של ימי מחלה שהמעביד נמנע או מסרב לשלם את דמי המחלה המגיעים לעובד עפ״י חוק. במקרים כאלו זכותו של העובד לתבוע את המעסיק. פניה אל עורך דין אובדן כושר עבודה ודיני עבודה היא הצעד הנכון על מנת להבין מהן הזכויות המלאות של העובד, לקבל הדרכה וכמובן הגנה משפטית טובה והוגנת.

 

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד תאונות עבודה?  לחץ כאן!

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה?  לחץ כאן

 

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ