פציעות ספורט ותביעת נכות ספורטאים

פציעות ספורט נמנות עם הפציעות היותר שכיחות, שנוטות לעורר לא מעט בעיות. פציעות כאלה מתרחשות מדי יום, הן בקרב ספורטאים מקצועיים והן בקרב מי שעוסקים בספורט כתחביב בלבד. בשורות להלן נעסוק בנושא פציעות ספורט בהקשר לדיני נזיקין.

איזה סוגים של פציעות ספורט קיימים? מה בין ספורטאי מקצועי לבין מי שעוסק בספורט כתחביב? את מי ניתן לתבוע במקרה של פציעת ספורט? אילו פוליסות ביטוח, אם בכלל, כדאי לרכוש כאשר עוסקים בספורט באופן קבוע? מה החשיבות של עורך דין תביעות ביטוח כשמגישים תביעה בגין פציעות ספורט? במאמר להלן נעסוק בנושא החשוב של פציעות ספורט ותביעות נכות ספורטאים בצורה ברורה ויסודית.

מה בין פציעות ספורט ותביעת נכות ספורטאים?

בלא מעט מקרים, פציעת ספורט עלולה לגרום לפגיעה מתמשכת המונעת מהספורטאי את האפשרות להתפרנס. במקרים כאלה, הגשת תביעה בגין פציעות ספורט ותביעת נכות ספורטאים היא הפעולה המתבקשת. עם זאת, על מנת לוודא שהליך התביעה יסתיים בהצלחה, כדאי להסתייע בשירותיו הטובים של עורך דין תביעות ביטוח. איש המקצוע הזה יבדוק את ייתכנות התביעה וילווה את התובע לכל אורך ההליך.

סוגים שונים של פציעות ספורט והמשמעויות שלהן

העיסוק בספורט הוא ללא ספק מרכיב חשוב בשמירה על הבריאות ובשיפור המצב הפיזיולוגי והבריאותי של הספורטאי. עם זאת, עצם העיסוק בספורט עלול, במקרים מסוימים, לגרום לפציעות. ישנם סוגים רבים של פציעות ספורט. בחלק מהמקרים קיים קשר בין פציעות ספורט ותביעת נכות ספורטאים המוגשות למוסד לביטוח לאומי. במקרים אחרים מדובר בתביעות המתאפשרות בתוקף פוליסת ביטוח. להלן רשימה חלקית של פציעות ספורט אפשריות:

  1. דלקות: אחד הסוגים הנפוצים ביותר של פגיעות כתוצאה מעיסוק בספורט הוא היווצרות של דלקות במקומות שנים בגוף. דלקות כאמור עלולות להיווצר בגלל שימוש יתר באבר מסוים, גם לאחר שהמטופל כבר סובל מכאבים ומגבלות תנועה. דלקות מלוות בכאב, נפיחות מקומית ופגיעה בתפקוד האבר הספציפי שבו מדובר.
  2. שברים: כאשר עצם נשברת שבר מלא כתוצאה מהאיפון. השבר יכול להיגרם הן בגלל העמסת יתר והן כתוצאה מפעולה לא נכונה. קיימים סוגים שונים של שברים. תביעה בגין פציעות ספורט ותביעת נכות ספורטאים יכולה להיות מוגשת, אם המדריך המקצועי לא סיפק הנחיות מתאימות ולא הסביר בצורה הולמת לספורטאי איך להשתמש במכשיר שבעטיו נגרם השבר.
  3. שברי מאמץ: שברים מיקרוסקופיים בחלקו התחתון של הגוף, הנובעים בדרך כלל ממאמץ יתר או מעומס יתר. לרוב, שבר מאמץ מתגלה רק בבדיקת מיפוי עצמות.
  4. פריקה: פריקה של מפרק מסוים בגוף. המפרק מחבר בין שתי עצמות, ופגיעה בו עלולה לגרום להפרדה מוחלטת בין שני החלקים המחוברים באמצעות המפרק.
  5. שחיקת סחוס: פגיעה מתמשכת שעלולה להיגרם בעקבות פעילות ספורטיבית אינטנסיבית. הסחוס הוא אמצעי הבלימה המונע חיכוך בין העצמות, והשחיקה שלו עלולה ליצור בעיה מתמשכת אצל הספורטאי.

פציעות ספורט ותביעת נכות ספורטאים במקרה של ספורטאי מקצועי לעומת ספורטי חובב

כשמדובר בעיסוק בספורט, קיימים שני סוגים של ספורטאים:

  • ספורטאי חובב: החובב הוא ספורטאי אשר מבצע אימוני ספורט לצורך השמירה על הכושר הגופני, או ההנאה שבספורט עצמו. ספורטאים חובבים יכולים לעסוק בספורט אישי – חדר כושר או אימון כושר, או בספורט קבוצתי – כדורגל, כדורסל וכיוצא באלה.
  • ספורטאי מקצועי: ספורטאי מקצועי הוא מי שעוסק בספורט בצורה מקצועית, והספורט הוא למעשה הפרנסה שלו. זאת, בין אם מדובר במלוא הפרנסה או רק באופן חלקי.

הבנת אופי העיסוק בספורט של התובע חשובה על מנת להבין כנגד מי בעצם מוגשת התביעה. ספורטאים מקצועיים מבוטחים בדרך כלל במסגרת פוליסת ביטוח ייחודית, והתביעה היא כנגד החברה המבטחת. מנגד, ספורטאי חובב יכול להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי, או תביעה כנגד חדר הכושר או מועדון הכושר שבו אירעה הפציעה. עורך דין תביעות ביטוח מלווה את התובע לאורך כל הדרך, עד לקבלת הפיצוי המתאים בעקבות הפגיעה.

את מי הספורטאי החובב יכול לתבוע?

ספורטאי חובב אשר נפגע במסגרת אימונים כל שהיא, עשוי להיות זכאי לפיצויים מהמרום שבו התבצע האימון. באופן עקרוני, הספורטאי החובב יכול להגיש תביעה נגד מכון הכושר או המועדון שבו התאמן, אם הפציעה היא תוצאה של רשלנות מצד מנהל המקום:

  • ניהול רשלני: אם בעל המקום לא דאג שהמנהל במקום יהיה בעל הכשרה מתאימה לניהול המועדון או מכון הכושר.
  • בעייתיות במועדון: אם מכשירי הכושר ללא תקינים, לא הוצבו כהלכה או הפגיעה נגרמה כתוצאה מבעית תחזוקה – לדוגמה מרצפות שבורות וכיו”ב.

בפועל, בעלי מכוני כושר ומועדוני כושר דואגים מלכתחילה לביטוח תאונות אישיות, שעשוי לכסות תביעות נזיקין שונות. לפני שנרשמים ומתחילים להתאמן, חשוב לבדוק אילו ביטוחים יש למקום. כמו כן, במקרה של פציעות ספורט ותביעת נכות ספורטאים חובבים יכולים להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי.

המוסד יכול להעניק פיצוי כספי לתקופה מוגבלת, או להכיר במקרים מסוימים בפציעה לצורך תביעת נכות. עורך דין תביעות ביטוח המלווה את התובע יבדוק את אופי הפגיעה וילווה את התובע לאורך כל הליך התביעה.

פציעות ספורט ותביעת נכות ספורטאים מקצועיים

אל מול הספורטאים החובבים, ניצבת בעיית תביעות נזיקין של ספורטאים מקצועיים. לרוב, אגודות ספורט מחויבות לבטח ספורטאים מקצועיים, בעיקר אם הם משתתפים בתחרויות מטעם האיגוד או המועדון. בנוסף, במקרה של פציעות ספורט ותביעת נכות ספורטאים יכולים להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי.

יחד עם זאת, כדאי ואפילו רצוי להסתייע בשירותיו של עורך דין תביעות ביטוח. זאת, אל מול הנטייה של המוסד לביטוח לאומי להמעיט בערכן של הפגיעות או לפסוק פיצויים נמוכים או אחוזי נכות נמוכים. שתי התביעות עשויות להתנהל במקביל, אבל חשוב לדעת שיש מקרים שבהם אם התובע זוכה בתביעה נגד חברת הביטוח, הזכום שנפסק לו ע”י המוסד לביטוח לאומי עשוי להיגרע מהפיצויים שישולמו ע”י חברת הביטוח.

כיצד יכול עורך דין תביעות ביטוח לסייע בהגשת תביעה בגין פציעת ספורט?

כפי שאפשר להבין מהכתוב לעיל, הנושא של פציעות ספורט ותביעת נכות ספורטאים הוא מורכב. בנוסף, קיימים משתנים רבים המבדילים בין התביעות וגורמים לכך שכלן תביעה היא מקרה ייחודי. מעבר להבדל בין אופי העיסוק של הספורטאי – חובב או מקצועי, קיים גם הפקטור של אופי הכיבוי הביטוחי שקיים במקום שבו אותו ספורטאי התאמן.

בנוסף, אופי התביעה שונה אם הפגיעה נגרמה עקב רשלנות או מסיבה אחרת. לכן, אם חלילה נפגעת בעקבות פעילות ספורטיבית, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לשכור עורך דין תביעות ביטוח איכותי ומנוסה. בשלב הראשון, עורך הדין יאסוף את כל החומר הדרוש. בשלב הבא הוא יבחן את כל החומר ויסיק ממנו אם קיימת ייתכנות להגשת תביעה.

בהמשך, ילווה עורך הדין את הלקוח לאורך כל הליך התביעה. לעיתים מדובר בהליך ארוך ומתיש, אבל בסיכומו של עניין עשוי הליך כזה להשתלם ללקוח ולפצות אותו עבור הכאב, עוגמת הנפש ואובדן ההכנסה בתוצאה מהפגיעה.

לסיכום

אם יש לכם צורך בייעוץ משפטי בנושא של פציעות ספורט ותביעת נכות ספורטאים, הגעתם למקום הנכון. אנו ממליצים לכם ליצור עמנו קשר כבר כעת ולעשות צעד חשוב לקבלת פיצוי כספי הולם עבור הפגיעה שנגרמה לכם.

רוצים להיעזר בעורך דין פציעות ספורט ותביעת נכות ספורטאים? לחצו כאן!

 

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ